Paras pintalöytöni!

Saiko löytösi pulssin nousemaan? Kimalteleeko sormus kultaisena vai hopeisena? Piteletko kädessäsi satoja vuotta vanhaa kolikkoa? Kerro ja näytä.
Avatar
Öhkömönkijä
Kunniajäsen
Viestit: 1378
Liittynyt: 26 Syys 2010, 19:37
Paikkakunta: Seinäjoki sekä Teuva

Paras pintalöytöni!

Viesti Kirjoittaja Öhkömönkijä »

GM päästeli matalia töräyksiä ja prutkutti niin että oli oikein pakko nostaa katse kelasta ja siinähän se löytöni sitten oli.
Eipähän piippailureissu päättynyt suureen hätään, kun yhteiskunta hoitaa palveluita jo vihdoin periferiaan asti. Hyvä! :D


Kuva
Kulunut GM3,
ACE250 ja puhki kaluttu Pro-Pointer
__________________________
Vanhin löytö: Ketjunkantaja
The öre: IR 2ÖR vm. 1573
Parhaimpia: Kultasormus vm. 1905 11,3g (750), vm. -32 5g (969) ja -45 7g (750), Naamahopea, sekä Arabian WC pönttö.
Avatar
Leijona
Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen
Viestit: 10461
Liittynyt: 04 Helmi 2009, 22:01
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Viesti Kirjoittaja Leijona »

Siellä missä hätä on suurin, on apukin lähellä :D
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Avatar
iipe
Kunniajäsen
Viestit: 3323
Liittynyt: 25 Marras 2011, 12:36
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja iipe »

ei oo tuollaista reissuillani löytynyt ja ihan ojan varteen olen sen yhden kerran isomman tarpeeni joutunut tekemään... Ojasta vettä kämmenellä lapaten perän pesu ja siinä kun napittelin housuja kiinni, pelästyin aivan julmetusti, kun koira pöllähti jostain siihen toiselle puolelle ojaa... Kun siitä peljätyksestä selvisin, nostin katsettani hieman ylemmäs ja eikös sieltä metsän reunasta ollut tulossa joku pariskunta... :D
En tiedä mitä kerkesivät näkemään, mutta naama punaisena käänsin niille vaan selkäni ja tarrasin piippariin kiinni ja jatkoin haravoiden pois päin. Koiraa jäivät huutelemaan, mutta en kehannut taakseni vilkuilla, lähtikö se koira sitten hetimiten siittä.

Samperi, kun ihan keskellä eimitään olin ja useamman kilometrin lähimmästä tiestä ym...

Nyt olenkin oppinut kantamaan paperia mukana, jotta voi vähän jotain puskaa etsiä. Ei tarvi keskellä peltoaukeaa ojanvarsissa kyykkiä.

:oops:
Taivas varjele mitä sieltä tulee!
moderaattori
Avatar
Keseppa
Kunniajäsen
Viestit: 2951
Liittynyt: 18 Joulu 2008, 12:20
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

Kyllä se on paras pitää paperia mukana. Harvoin on tollasta säkää ku öhköllä :lol:

Aloin miettiin sattuko koira oleen sitä sorttia joka nauttii "muta" kylvyistä :shock: :oops: :arrow:
Avatar
P.Aholainen
Kunniajäsen
Viestit: 3413
Liittynyt: 20 Syys 2010, 20:09

Viesti Kirjoittaja P.Aholainen »

Jo on hieno posliinikautinen löytö. :shock:
Onnittelut!

Muista sitten asiaankuuluvat ilmot museoon.

http://www.nba.fi/fi/kulttuuriymparisto ... inilmaisin



:wink: :lol:
moderaattori
Avatar
Hazelwood
Metallinetsijä
Viestit: 274
Liittynyt: 02 Heinä 2012, 10:56
Paikkakunta: Vantaa

Hieno!

Viesti Kirjoittaja Hazelwood »

Oliko Arabia vai Gustafsberg?
Vanhin raha: 5 p, 1866
SalainenAce 250
Garrett pro-pointer
erinäiset kaivuuvehkeet ja vermeet
Uusi etsin: 98,32% jäljellä
Avatar
Öhkömönkijä
Kunniajäsen
Viestit: 1378
Liittynyt: 26 Syys 2010, 19:37
Paikkakunta: Seinäjoki sekä Teuva

Viesti Kirjoittaja Öhkömönkijä »

Ihan aito Arabia! :D Vähän oli putket tukossa. Ei taida auttaa voimakkainkaan Na-hydroksidi. :P

Edit: Jos myös otan kantaa ruoansulatuselimistön sisäisiin paineisiin, niin paperia on syytä varata mukaan. Mikään ei ole niin inhottavaa, kun saa havaita, että sigmasuoli on täynnä ja lisää pukkaa. Päivä ja paikka on muuten täydellinen, mutta se sisäinen paine häiritsee keskittymistä, jolloin mieli alkaa järjestää ajatusleikkejä ja laskea todennäköisyyksiä. Lisäksi pää alkaa kääntyillä ja hakea ympäristöstä painetta alentavia ärsykkeitä - mutta turhaan. On kaksi vaihtoehtoa, joko kotiin tai puskaan.
Kulunut GM3,
ACE250 ja puhki kaluttu Pro-Pointer
__________________________
Vanhin löytö: Ketjunkantaja
The öre: IR 2ÖR vm. 1573
Parhaimpia: Kultasormus vm. 1905 11,3g (750), vm. -32 5g (969) ja -45 7g (750), Naamahopea, sekä Arabian WC pönttö.
Avatar
Nil Melius
Metallinetsijä
Viestit: 433
Liittynyt: 31 Joulu 2011, 14:12
Paikkakunta: Vantaa / Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Nil Melius »

Joo, olen huomannut että tuollaisten yhteydessä signaalit tosiaan on yleensä sellaisia matalia törähtelyitä ja prutketta, oli etsin mitä merkkiä vaan. Tai jopa vaikkei etsintä olisi lähelläkään.
Juikki
Viestit: 43
Liittynyt: 09 Helmi 2012, 21:59
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Juikki »

iipe kirjoitti:ei oo tuollaista reissuillani löytynyt ja ihan ojan varteen olen sen yhden kerran isomman tarpeeni joutunut tekemään... Ojasta vettä kämmenellä lapaten perän pesu ja siinä kun napittelin housuja kiinni, pelästyin aivan julmetusti, kun koira pöllähti jostain siihen toiselle puolelle ojaa... Kun siitä peljätyksestä selvisin, nostin katsettani hieman ylemmäs ja eikös sieltä metsän reunasta ollut tulossa joku pariskunta... :D
En tiedä mitä kerkesivät näkemään, mutta naama punaisena käänsin niille vaan selkäni ja tarrasin piippariin kiinni ja jatkoin haravoiden pois päin. Koiraa jäivät huutelemaan, mutta en kehannut taakseni vilkuilla, lähtikö se koira sitten hetimiten siittä.

Samperi, kun ihan keskellä eimitään olin ja useamman kilometrin lähimmästä tiestä ym...

Nyt olenkin oppinut kantamaan paperia mukana, jotta voi vähän jotain puskaa etsiä. Ei tarvi keskellä peltoaukeaa ojanvarsissa kyykkiä.

:oops:
Nuo tarpeet ois kiva peittää, nimittäin kaksi kertaa on mulla koira käyny rypemässä ihmistuhmassa ja se ei ole autossa ihan mieto haju, eikä tunnu lähtevän pannasta pois vaikka kuinka pesee... :shock:
Avatar
Keseppa
Kunniajäsen
Viestit: 2951
Liittynyt: 18 Joulu 2008, 12:20
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

Juikki kirjoitti:
iipe kirjoitti:ei oo tuollaista reissuillani löytynyt ja ihan ojan varteen olen sen yhden kerran isomman tarpeeni joutunut tekemään... Ojasta vettä kämmenellä lapaten perän pesu ja siinä kun napittelin housuja kiinni, pelästyin aivan julmetusti, kun koira pöllähti jostain siihen toiselle puolelle ojaa... Kun siitä peljätyksestä selvisin, nostin katsettani hieman ylemmäs ja eikös sieltä metsän reunasta ollut tulossa joku pariskunta... :D
En tiedä mitä kerkesivät näkemään, mutta naama punaisena käänsin niille vaan selkäni ja tarrasin piippariin kiinni ja jatkoin haravoiden pois päin. Koiraa jäivät huutelemaan, mutta en kehannut taakseni vilkuilla, lähtikö se koira sitten hetimiten siittä.

Samperi, kun ihan keskellä eimitään olin ja useamman kilometrin lähimmästä tiestä ym...

Nyt olenkin oppinut kantamaan paperia mukana, jotta voi vähän jotain puskaa etsiä. Ei tarvi keskellä peltoaukeaa ojanvarsissa kyykkiä.

:oops:
Nuo tarpeet ois kiva peittää, nimittäin kaksi kertaa on mulla koira käyny rypemässä ihmistuhmassa ja se ei ole autossa ihan mieto haju, eikä tunnu lähtevän pannasta pois vaikka kuinka pesee... :shock:
+1 :oops:
Vastaa Viestiin