Sivu 1/1

Asekätkentä

Lähetetty: 29 Kesä 2012, 21:41
Kirjoittaja Luopio
yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/muurahaispesa_oli_oiva_katko_aseille_13813.html

Otetaampa pesät tarkasti :)

Lähetetty: 29 Kesä 2012, 22:07
Kirjoittaja villimies
Onko muuten kellään käsitystä/tietoa kuinka vanhoja muurahaispesät voivat olla? Siis en tarkoita syystä tai toisesta hylättyjä kekoja.
Kyseleepi villimies

Lähetetty: 29 Kesä 2012, 22:15
Kirjoittaja teksako
Löysin kerran muurahaispesästä sellasen n.litran vetoisen litteän pirtupönikän ei ollu pirtua oli sen verran hapero.

Lähetetty: 29 Kesä 2012, 22:59
Kirjoittaja Luopio

Lähetetty: 30 Kesä 2012, 11:59
Kirjoittaja appenzell
villimies kirjoitti:Onko muuten kellään käsitystä/tietoa kuinka vanhoja muurahaispesät voivat olla? Siis en tarkoita syystä tai toisesta hylättyjä kekoja.
Kyseleepi villimies
Ymmärsin että tavallisesti max 12 vuotta muurahaiskuningattaren eliniän mukaan, minkä jälkeen se hylätään. Toisaalta jopa 1000 vuotta jos samassa pesässä asuu useat kuningattaret.

http://igs.kirjastot.fi/iGS/kysymykset/ ... rahaiskeko

Lähetetty: 01 Huhti 2013, 13:26
Kirjoittaja Korkki
Olen kuullut huhua suoalueesta jonne on tehty asekätkö sodan aikaan mutta haaste on siinä että perimätieto jäi hataraksi ja muistipaikka ei ole tarkasti selvillä silä etsintä alue on noin 5km säteellä ellei ylikin.
Huhu kertoo että eräät henkilöt olisi ampuneet suoalueella suomikonepistoolilla ja kun poliisi on imestynyt maisemiin on pyssy heitetty lampeen ja tarkempaa tietoa mihin lampeen ja kohtaan.
Aseita huhujen mukaan olisi olllut yli 40kpl eli suurin osa pystykorvia. Nämä olisi kuulemma tervattu ja kääritty tervapaperiin ja juuttikankaaseen ja upotettu suohon. Mutta nämähän ovat vain huhupuheita :wink:

Lähetetty: 01 Huhti 2013, 14:49
Kirjoittaja härgä
http://www.aarremaanalla.com/foorumi/vi ... highlight=
Siinä on minun kätkentä löytö.

Lähetetty: 02 Huhti 2013, 02:17
Kirjoittaja goldrush
Korkki kirjoitti:Olen kuullut huhua suoalueesta jonne on tehty asekätkö sodan aikaan mutta haaste on siinä että perimätieto jäi hataraksi ja muistipaikka ei ole tarkasti selvillä silä etsintä alue on noin 5km säteellä ellei ylikin.
Huhu kertoo että eräät henkilöt olisi ampuneet suoalueella suomikonepistoolilla ja kun poliisi on imestynyt maisemiin on pyssy heitetty lampeen ja tarkempaa tietoa mihin lampeen ja kohtaan.
Aseita huhujen mukaan olisi olllut yli 40kpl eli suurin osa pystykorvia. Nämä olisi kuulemma tervattu ja kääritty tervapaperiin ja juuttikankaaseen ja upotettu suohon. Mutta nämähän ovat vain huhupuheita :wink:
sen verran tarkennusta että asekätkö on aina kuivalla maalla ja jos tarina kertoo jostain suolla, järvessä tai joessa olevaa niin se tarkoittaa "tuhottua asekätköä" :roll:

Lähetetty: 02 Huhti 2013, 18:27
Kirjoittaja Korkki
goldrush kirjoitti:
Korkki kirjoitti:Olen kuullut huhua suoalueesta jonne on tehty asekätkö sodan aikaan mutta haaste on siinä että perimätieto jäi hataraksi ja muistipaikka ei ole tarkasti selvillä silä etsintä alue on noin 5km säteellä ellei ylikin.
Huhu kertoo että eräät henkilöt olisi ampuneet suoalueella suomikonepistoolilla ja kun poliisi on imestynyt maisemiin on pyssy heitetty lampeen ja tarkempaa tietoa mihin lampeen ja kohtaan.
Aseita huhujen mukaan olisi olllut yli 40kpl eli suurin osa pystykorvia. Nämä olisi kuulemma tervattu ja kääritty tervapaperiin ja juuttikankaaseen ja upotettu suohon. Mutta nämähän ovat vain huhupuheita :wink:
sen verran tarkennusta että asekätkö on aina kuivalla maalla ja jos tarina kertoo jostain suolla, järvessä tai joessa olevaa niin se tarkoittaa "tuhottua asekätköä" :roll:
En menis sanoon noin. Suo on hapeton jossa tapahtuu lahoaminen hitaasti. Kumpi häviää nopeammin, ihminen vai rauta??
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tollundin_mies

Lähetetty: 04 Huhti 2013, 18:50
Kirjoittaja Korkki

Lähetetty: 26 Huhti 2013, 15:03
Kirjoittaja goldrush
Korkki kirjoitti:Tää piti vielä laittaa :D
http://www.youtube.com/watch?NR=1&featu ... eDDjYsIqhI
....asia on edelleen niin kuin aiemmin kerroin :lol: