Kauden avaus
Lähetetty: 20 Huhti 2008, 22:02
Nonnoh, pölyt pyyhitty MXT:stä. Kyllä sen taas huomasi että kun ei ole kuukausiin laitetta heilutellut niin kädestä löytyy ihan uusia lihaksia...viikonloppuna tuli sellaiset 7 tuntia piippailtua.
Lauantaina kävin eräällä Kotkan uimarannalla. Kattelin läpi rantalentiskentän ja lasten leikkihärveleiden alueet ja sitten joitakin muita rannanpätkiä. varsinainen 'pääranta' oli lanattu jollain koneella ja lisäksi hiekan alla näytti olevan viiramattoa tms. Näinollen piti siirtyä hieman syrjäisemmille rannan osille josta joku kolikko löytyikin. 23 lanttia, eli mitään hirmu ihmeellistä Euroja tuli sentään 5,85€ edestä joten ei ihan turhaa. Vanhimpana rahana vuoden 1950 5-markkanen.

Tänään piti sitten siirtyä lempipellolleni. Varsin kosteaa vielä, varsin nuivaa kaivella kun multa ja savi liimaantuu lappariin. Ehdin kävellä läpi tuommoisen 50x25 metrin alan ja saaliiksi jäi 4 wanhaa rahaa, pakolliset musketinkuulat ja epämääräistä pientä sälää. Jaa niin ja jälleen yksi lyijysinetti joka on vielä erittäin hyväkuntoinen! Markel M. Makarow on ilmeisesti myynyt sopivaan hintaan koska tämä oli jo toinen häneltä peräisin oleva.

Rahat on vähän rujossa kunnossa mutta vasemmalla on Paavali I:n kopeekka, tai 2 kopeekkainen..ei oikein saa selvää. Toinen on kanssa venäläinen, voisi olla myös Katariina toisen ajalta niinkuin kolmantena olevä 'jääkiekko' eli 5 kopeekkainen vuodelta 1776. Oikealla on sit 'joku lantti'. On niin ruttoinen että ainoa mitä voi sanoa että taitaa olla Ruåtsalainen.
Löysin yhden varsin oudon härpäkkeen, laitan siitä kuvaa myöhemmin tunnistettavaksi..
Tälläistä tällä kertaa, ensi viikonloppuna sitten lisää. Aiemmin ei töiltä ehdi mihinkään.
Yki
Lauantaina kävin eräällä Kotkan uimarannalla. Kattelin läpi rantalentiskentän ja lasten leikkihärveleiden alueet ja sitten joitakin muita rannanpätkiä. varsinainen 'pääranta' oli lanattu jollain koneella ja lisäksi hiekan alla näytti olevan viiramattoa tms. Näinollen piti siirtyä hieman syrjäisemmille rannan osille josta joku kolikko löytyikin. 23 lanttia, eli mitään hirmu ihmeellistä Euroja tuli sentään 5,85€ edestä joten ei ihan turhaa. Vanhimpana rahana vuoden 1950 5-markkanen.

Tänään piti sitten siirtyä lempipellolleni. Varsin kosteaa vielä, varsin nuivaa kaivella kun multa ja savi liimaantuu lappariin. Ehdin kävellä läpi tuommoisen 50x25 metrin alan ja saaliiksi jäi 4 wanhaa rahaa, pakolliset musketinkuulat ja epämääräistä pientä sälää. Jaa niin ja jälleen yksi lyijysinetti joka on vielä erittäin hyväkuntoinen! Markel M. Makarow on ilmeisesti myynyt sopivaan hintaan koska tämä oli jo toinen häneltä peräisin oleva.

Rahat on vähän rujossa kunnossa mutta vasemmalla on Paavali I:n kopeekka, tai 2 kopeekkainen..ei oikein saa selvää. Toinen on kanssa venäläinen, voisi olla myös Katariina toisen ajalta niinkuin kolmantena olevä 'jääkiekko' eli 5 kopeekkainen vuodelta 1776. Oikealla on sit 'joku lantti'. On niin ruttoinen että ainoa mitä voi sanoa että taitaa olla Ruåtsalainen.
Löysin yhden varsin oudon härpäkkeen, laitan siitä kuvaa myöhemmin tunnistettavaksi..
Tälläistä tällä kertaa, ensi viikonloppuna sitten lisää. Aiemmin ei töiltä ehdi mihinkään.
Yki