Lauantain huumaa
Lähetetty: 19 Huhti 2008, 20:50
No tuli vähän ylisanoja ellei säätä tarkoita. Kävin Brandbussa ja kiertelin siellä liki kolme tuntia kuivilla olevaa uimarantaa. Oikeestaan olis pitänyt vaan painella Jevnakerin rannalle. Rannalla oli valtavasti romua. Jotain löytyi muttei paljon. Yks nappi löytyi ja kun tekstiä tutkin niin se oli aika hauska. Tämmösessä paikassa X-Terran DD-kela on kyllä poikaa. Ohessa vähän maisemia ja näette kuinka alhaalla vedenpinta on nyt.
Jess. ja jos joku ihmettelee miksi Ransfjordenin vedenpinta on niin alhaalla niin sain siihen selityksen. Vuorten sulamisvesiä tässä odotellaan. Norjassa pelätään että on tulossa pahin kevättulva 200 vuoteen jos sää lämpenee yhtäkkiä. Ransfjordeniin laskee purosia jotka tulevat alueilta joilla on tällä hetkellä yli puolitoista (1,5) metriä lunta.




Jess. ja jos joku ihmettelee miksi Ransfjordenin vedenpinta on niin alhaalla niin sain siihen selityksen. Vuorten sulamisvesiä tässä odotellaan. Norjassa pelätään että on tulossa pahin kevättulva 200 vuoteen jos sää lämpenee yhtäkkiä. Ransfjordeniin laskee purosia jotka tulevat alueilta joilla on tällä hetkellä yli puolitoista (1,5) metriä lunta.



