Löytöjä Vantaan Kuusijärveltä
Lähetetty: 13 Huhti 2008, 21:51
Käväsin viikko sitten maanantaina läheisellä järven rannalla piippailemassa.
Hellepäivinä järveä kuormitetaan todella rankasti(voisi melkein kutsua Kusijärveksi) ja parkkipaikan lisäksi läheisen tien reunalle muodustuu usein lähes kilometrin mittainen parkkijono. Joten jos siellä ihmisiä käy, niin pakkohan niiltä on jotain rantahiekkaankin hävitä.
Väärinkäsityksen takia olin saanut maanantaista vapaapäivän ja lähdinkin tänne jo heti aamupäivällä. Vähän ripotteli vettä aina välillä. Eli todella ihanteelliset rantapiippailu olosuhteet.
Rauhassa sain haravoida rantaa. Muutamat ohikulkijat hieman katsoivat ja osa avantouimareista heitti vitsiä, että löytyykö aarteita.


Aloitin etsinnät leikkialueelta ja siirryin sieltä kuvassa näkyville pukukopeille. Ei löytynyt kuin muutama kolikko. Leikkialueen hiekassa oli rytättyjä hernettä pienempiä alumiinifolion palasia. Aiheuttivat mokomat aika hyvää kaivamisintoa.

Kyllä siellä jotain on!
Päätin sitten siirtyä oikealle rannalle tuolta leikkikentältä. Löydotkin parani huomattavasti.



Kamoja pakkaamassa.. Huuhtoessani hiekkoja pois kamoista kokeilin kädellä veden lämpötilaa. Oli aivan he****in kylmää ja porukkaa kävi uimassa jatkuvana virtana.
LÖYDÖKSET:



Lohikäärme koru. Lenkki poikki. Ei leimoja. Ehkä kromattu tai tinaa tms.?

Lenkin sisällä leimat 925 KOV tai KOY. Eli ehtaa hopeaa pitäs olla. Acessa piippa melkein rautana
. Timantit tuskin aitoja.

Pääkallo korvakoru tai joku muu lävistys.. Leimassa "830 JP" eli hopeaa pitäis olla. Melkein rautana piippaa tämäkin.

Siipiheppa. Ei leimoja. Veikkaan, että ollut vaikka repun vetoketjussa koristeena.

Todella pieni sormus. Varmaan varvassormus. Aika kärsinyt. Ei leimoja. Ehti olla jotain 20 min elektrolyysissä, kunnes kävi oikosulku ja muuntaja ilmeisesti palo. Kuitenkin siinä ajassa muuttu vähän paremmaks.
Eli olen ihan tyytyväinen löytöihin.
Vaikka useamman tunnin rannalla vietin, niin eiköhän sieltä vielä jotain löydy ja viimestään syksyllä taas.
En usko, että olen ainut tuolla piippaillut, niin olisi ihan kiva kuulla muidenkin löydöistä.
Ja jos joku käy tuolla niin minun puolestani löytöjä saa laittaa tähän viestiketjuun.
Hellepäivinä järveä kuormitetaan todella rankasti(voisi melkein kutsua Kusijärveksi) ja parkkipaikan lisäksi läheisen tien reunalle muodustuu usein lähes kilometrin mittainen parkkijono. Joten jos siellä ihmisiä käy, niin pakkohan niiltä on jotain rantahiekkaankin hävitä.
Väärinkäsityksen takia olin saanut maanantaista vapaapäivän ja lähdinkin tänne jo heti aamupäivällä. Vähän ripotteli vettä aina välillä. Eli todella ihanteelliset rantapiippailu olosuhteet.
Rauhassa sain haravoida rantaa. Muutamat ohikulkijat hieman katsoivat ja osa avantouimareista heitti vitsiä, että löytyykö aarteita.


Aloitin etsinnät leikkialueelta ja siirryin sieltä kuvassa näkyville pukukopeille. Ei löytynyt kuin muutama kolikko. Leikkialueen hiekassa oli rytättyjä hernettä pienempiä alumiinifolion palasia. Aiheuttivat mokomat aika hyvää kaivamisintoa.

Kyllä siellä jotain on!
Päätin sitten siirtyä oikealle rannalle tuolta leikkikentältä. Löydotkin parani huomattavasti.



Kamoja pakkaamassa.. Huuhtoessani hiekkoja pois kamoista kokeilin kädellä veden lämpötilaa. Oli aivan he****in kylmää ja porukkaa kävi uimassa jatkuvana virtana.
LÖYDÖKSET:



Lohikäärme koru. Lenkki poikki. Ei leimoja. Ehkä kromattu tai tinaa tms.?

Lenkin sisällä leimat 925 KOV tai KOY. Eli ehtaa hopeaa pitäs olla. Acessa piippa melkein rautana

Pääkallo korvakoru tai joku muu lävistys.. Leimassa "830 JP" eli hopeaa pitäis olla. Melkein rautana piippaa tämäkin.

Siipiheppa. Ei leimoja. Veikkaan, että ollut vaikka repun vetoketjussa koristeena.

Todella pieni sormus. Varmaan varvassormus. Aika kärsinyt. Ei leimoja. Ehti olla jotain 20 min elektrolyysissä, kunnes kävi oikosulku ja muuntaja ilmeisesti palo. Kuitenkin siinä ajassa muuttu vähän paremmaks.
Eli olen ihan tyytyväinen löytöihin.
Vaikka useamman tunnin rannalla vietin, niin eiköhän sieltä vielä jotain löydy ja viimestään syksyllä taas.
En usko, että olen ainut tuolla piippaillut, niin olisi ihan kiva kuulla muidenkin löydöistä.
Ja jos joku käy tuolla niin minun puolestani löytöjä saa laittaa tähän viestiketjuun.