Sivu 1/1

Rutus jupiter

Lähetetty: 16 Heinä 2011, 10:27
Kirjoittaja Etsijä82
Tässäpä tälläinen tuotos Puolasta:
http://www.garysdetecting.co.uk/rutus_jupiter.htm

Tämä on vissiin se salainen etsin Puolasta, josta oli puhetta jossain vaiheessa.:wink:

Introductory price £499
Available from Detecnicks.

Lähetetty: 26 Heinä 2011, 14:29
Kirjoittaja McSeeker
Hauskan oloinen peli!

Lähetetty: 26 Heinä 2011, 20:00
Kirjoittaja Yki
Sain tuosta vihiä jo keväällä, jos olisin nyt päivittämässä jostain ace250:ä niin voisin hankkiakin. Mahtaakohan tuota jatkossa saada suoraan tehtaalta kuten muita Rutuksen koneita vai onkohan vain Englannin kautta...

Yki

Lähetetty: 27 Heinä 2011, 15:16
Kirjoittaja Etsijä82
Yki kirjoitti:Sain tuosta vihiä jo keväällä, jos olisin nyt päivittämässä jostain ace250:ä niin voisin hankkiakin. Mahtaakohan tuota jatkossa saada suoraan tehtaalta kuten muita Rutuksen koneita vai onkohan vain Englannin kautta...

Yki
Eiköhän tuota Rutus jupiteria saa tilattua suoraan tehtaalta, kun valmistajan sivulla ainakin lukee kääntäjän mukaan näin:

Hire purchase throughout the country runs a shop GREEN CAMO from Lublin. The formalities over the Internet, delivery of documents and courier detector. Detailed information at tel 81 534 70 08

Detectors can be ordered directly in our office, as well as our representatives around the country.

To find your dealer, please visit the Where to buy, where you can find any useful information.

Tehtaan sivulla ei ole ainakaan vielä mainintaa tuosta Rutus jupiterista, mutta eiköhän se sinne vielä ennen pitkää ilmesty.

Vihjaisin laitteen olemassaolosta myös Finndetectorille, niin josko vaikka tulisi hyvällä tuurilla jossain vaiheessa valikoimiin. 8)

Lähetetty: 27 Heinä 2011, 22:03
Kirjoittaja NÄÄTÄ
Voiko kysyä, että mikä tuossa Rutuksessa kiinnostaa?

Lähetetty: 27 Heinä 2011, 22:13
Kirjoittaja Etsijä82
NÄÄTÄ kirjoitti:Voiko kysyä, että mikä tuossa Rutuksessa kiinnostaa?


Tuo laite vaikuttaa vaan hinta/laatusuhteeltaan varsin hyvältä, kiinnostava ominaisuus on ainakin tuo säädettävä masking filtteri, joka on vähän kuin Xp Deussin reaktiviteetti säätö ja jos se on kehitetty Englannin vaikeisiin olosuhteisiin soveltuvaksi, niin varmasti se täälläkin toimii oikein kivasti ja ainahan uudet lelut kiinnostavat, täh.. :roll:

Lähetetty: 26 Elo 2011, 07:41
Kirjoittaja Etsijä82

Lähetetty: 26 Elo 2011, 08:48
Kirjoittaja NÄÄTÄ
Katsottuani videon, totean myös, että ihan kiinnostava laite. :wink:

Lähetetty: 26 Elo 2011, 14:31
Kirjoittaja Etsijä82
NÄÄTÄ kirjoitti:Katsottuani videon, totean myös, että ihan kiinnostava laite. :wink:
Mitäs minä sanoin, laitetta voisi hyvin kuvailla köyhän miehen Deussiksi, laitteesta löytyy monta samankaltaista säätömahdollisuutta ja hintakin on myös kohdillaan, povaan laitteelle kohtalaista kysyntää.

Tässäkö nyt on yksi laite lisää valikoimaan, joka pistää kovasti miettimään, että mistä me oikein maksamme näissä oikein kalliissa laitteissa, koska paljon vähemmälläkin rahalla saa tosi paljon samanlaisia ominaisuuksia, kuin on näissä yli 1000e laitteissa.

Tämä värkki pitäisi saada testattavaksi, eikö niin Keseppa.. :P

http://www.ukmdforum.co.uk/viewforum.php?f=42

Lähetetty: 28 Elo 2011, 22:52
Kirjoittaja Etsijä82
Täältä tuon laitteen voi tilata tällä hetkellä:
http://www.detecnicks.co.uk/rutus-metal-detectors.htm
Hintaa näkyisi olevan 499 Englannin puntaa=566e.

Rutus metallinetsimien kotisivut: http://www.rutus.com.pl/

Lähetetty: 29 Elo 2011, 20:53
Kirjoittaja ihis81
Tuossa ei taida saada discriminoitua tiettyjä signaaleja asteikon väliltä.?

Eli raudan ja hopean välimaastosta.

Tai että laite reagoi vain tiettyyn metalliin?

Lähetetty: 29 Elo 2011, 20:56
Kirjoittaja Yki
Kun lukee tuon garysdetecting:n artikkelin niin siellä puhutaan 'notch accept or reject' säädöstä joka käsittääkseni tekee juuri nuo yllätoivotut asiat.

Yki

Lähetetty: 29 Elo 2011, 21:01
Kirjoittaja Etsijä82
ihis81 kirjoitti:Tuossa ei taida saada discriminoitua tiettyjä signaaleja asteikon väliltä.?

Eli raudan ja hopean välimaastosta.

Tai että laite reagoi vain tiettyyn metalliin?
Voi hyväksyä vain tietyt lukemat, eli onnistuu oikein hyvin tuo haluamasi juttu ja videolla oli tämäkin juttu näytetty havainnollisesti. :roll:

Lähetetty: 29 Elo 2011, 21:03
Kirjoittaja ihis81
Jahas, meikällä taas silmät veistetty puusta tänään :shock:

Lähetetty: 29 Elo 2011, 21:08
Kirjoittaja Yki
ihis81 kirjoitti:Jahas, meikällä taas silmät veistetty puusta tänään :shock:
Jääkiekkotuomarointi talviharrastuksenako? :D

Yki

Lähetetty: 29 Elo 2011, 21:24
Kirjoittaja ihis81
Hhahhahaha, ei nyt ihan.

Mutta toi Rutus vaikuttaa mielenkiintoiselta :wink:

Lähetetty: 29 Elo 2011, 22:36
Kirjoittaja Etsijä82
ihis81 kirjoitti:Hhahhahaha, ei nyt ihan.

Mutta toi Rutus vaikuttaa mielenkiintoiselta :wink:
Jo vain on mielenkiintoinen, tiedä vaikka joku pääsisi hyvällä tuurilla tekemään kenttätestin, niin ei tarvitse ostaa sikaa säkissä. :wink:

Lähetetty: 25 Syys 2011, 10:23
Kirjoittaja Etsijä82
Rutus jupiterista on alkanut kuulua kummia muutaman Englantilaisen etsijän toimesta, kehuivat laitteen syvyyttä ja todella nopeaa palautumisnopeutta rautaisessa ympäristössä etsittäessä, näillä parilla etsijällä on Goldmaxx powerit, mutta pitivät Rutus jupiteria sitä parempana etsintäsyvyyden ja raudassa käyttäytymisen suhteen.

Aika kovia kehuja, toivottavasti saadaan tännekkin asti noita laitteita testattavaksi. :mrgreen:

Lähetetty: 25 Syys 2011, 12:12
Kirjoittaja patti
Etsijä82 kirjoitti:Rutus jupiterista on alkanut kuulua kummia muutaman Englantilaisen etsijän toimesta, kehuivat laitteen syvyyttä ja todella nopeaa palautumisnopeutta rautaisessa ympäristössä etsittäessä, näillä parilla etsijällä on Goldmaxx powerit, mutta pitivät Rutus jupiteria sitä parempana etsintäsyvyyden ja raudassa käyttäytymisen suhteen.

Aika kovia kehuja, toivottavasti saadaan tännekkin asti noita laitteita testattavaksi. :mrgreen:
Aika kovia kehuja indeed. Oliko nuo jossain foorumilla? Linkki?

t. patti

Lähetetty: 25 Syys 2011, 12:24
Kirjoittaja Etsijä82
patti kirjoitti:
Etsijä82 kirjoitti:Rutus jupiterista on alkanut kuulua kummia muutaman Englantilaisen etsijän toimesta, kehuivat laitteen syvyyttä ja todella nopeaa palautumisnopeutta rautaisessa ympäristössä etsittäessä, näillä parilla etsijällä on Goldmaxx powerit, mutta pitivät Rutus jupiteria sitä parempana etsintäsyvyyden ja raudassa käyttäytymisen suhteen.

Aika kovia kehuja, toivottavasti saadaan tännekkin asti noita laitteita testattavaksi. :mrgreen:
Aika kovia kehuja indeed. Oliko nuo jossain foorumilla? Linkki?

t. patti
Joo, Englantilaisella foorumilla oli puhetta näistä laitteista, tässä pari otetta muutamalta käyttäjältä:

Hi guys hope your all getting on well with your new machines. I've had mine a few weeks now and love it. I have sold my GMP now as I find the Rutus a more adaptable machine for the sites I detect and even though I have no cordless phones which I loved I find the sprite digitals and Jupiter combo a far better set up. I used Garys 3 tone roman set up but I have found that for me the highest tone is best set only for the 77-80 segment of the discrim range the rest of the numbers I have incorporated in to the middle tone section . I have very little problem with coke but I do come across quite a lot of iron on some of my sites and I tend to rely on what my ears tell me rather than looking at the meters. I find that the middle tone gives me all I want to dig without looking at the meter, if I get a high tone I check the meter and if the numbers are solid I dig if they jump all over the shop its iron. I also find that with the Sprites if I keep the discrimination low (I usually run it at about 5 ) the low tones are a lot more pronounced almost like the iron mask buzz on my old GMP. What break points do you guys prefer.

Tässä toinen:
Like you my GMP is history as I also feel that the Rutus is a lot more versitile and without doubt deeper, but most importantly for me much much better in the iron. I have moved the middle tones up the scale to separate it more from the iron buzz and also installed a four tone mode for my sites covered in coke, so 30-40 has a separate tone but to be honest this is now becoming obsolete as now I'm starting to click with the tones. Two things that really impressed me with this machine though is the discrimination and the recovery speed, normally on most machines once you start adding a bit of discrim the depth and sensitivity suffer but the Rutus seems to carry on as normal. On Friday after work I had a few hours before dark on a site and worked in all metal to begin which was great and bagged loads of signals, but it was getting dark and I was about half a mile from the car so not wanting to be caught out at night!!!it was time to head back. I pumped the discrim to 35 and set off at a above average pace swinging the Rutus like a looney, well bugger me if that machine didn't want to go home that night. It just wouldn't let me get back to the car, every 10yards, bang a peach of a signal and most were the dainty pieces of lead which I thought you only get when you go slow and low. I had to switch off in the end as i couldn't see what I was digging, (why nighthawk? its hard enough during the day) I certainly learn't that the Rutus loves a fast swing and all I can say bring on a bigger coil as this machine will get the largest of sites done in a matter of days. This is my first weekend with the machine and I've dug well above the norm, will get back to you all on Sunday night with a tally.

Lähetetty: 25 Syys 2011, 12:30
Kirjoittaja NÄÄTÄ
Täällähän noista on juttua. Joku kehuu paremmaksi kuin Deus.

http://www.ukmdforum.co.uk/viewforum.php?f=42

On hyvä ilmoittaa, mistä lainaa tekstiä. :wink:

Lähetetty: 25 Syys 2011, 12:33
Kirjoittaja Etsijä82
NÄÄTÄ kirjoitti:Täällähän noista on juttua. Joku kehuu paremmaksi kuin Deus.

http://www.ukmdforum.co.uk/viewforum.php?f=42

On hyvä ilmoittaa, mistä lainaa tekstiä. :wink:
Minä lainasin tekstini Roger's relics sivulta, kovat on Rutus jupiter kehut sielläkin, tiedä vaikka jutuilla olisi jotain perääkin. :wink:

Lähetetty: 25 Syys 2013, 18:30
Kirjoittaja Etsijä82
Rutus jupiter V3 on saatavilla ja siihen on lisätty ainakin yksi lisäominaisuus:

The new version 3 has the additional selection option of a fast (normal) recovery filter or a deep filter.

Lisäksi Rutus jupiteriin on saatavilla 11"dd kela.