Sivu 1/1
Rantaromua tai ei..
Lähetetty: 12 Loka 2007, 22:26
Kirjoittaja RJR
Kesän aikana on tullut koluttua rantoja ja joskus löytyy yhtä sun toista joka ei liene arvokasta mutta mielenkiintoista kuitenkin . ylärivin ensimmäinen kapistus lienee joku osa veneestä ??? Rintamerkki on mielestäni uimamerkki.
Mitä lienevät metalliklumpit , ovat keveitä ja niitä oli vaikka kuinka paljon.
20c on vain mittakaavan vuoksi mutta olisi ollut löytönä mielenkiintoinen. (samalta rannalta löysin pari vuotta sitten Suomen 10 pennin rahan vuodelta 1998)
Avainten vieressä lienee musketinkuulia ja niiden alla pari muuta luotia. Tasapaksu on ontto. Sen vieressä aika järeä lyijykuula joka on pahasti litistynyt Hylsyn perässä teksti RA 1941 ja alin luoti jännät mitati täysvaippa 31mm pitkä ja kaliberi about 6 mm. Etsimenä vanha kunnon C-Scope 990 (joka on eläkkeellä ja käytössä vain satunnaisesti)

Lähetetty: 12 Loka 2007, 23:02
Kirjoittaja Tuoma SS
Klumpit ovat nuotiossa sulatettujen tölkkien jämiä... Nähtävästi harrastetaan kyseistä toimintaa muuallakin kuin Suomessa, eipä ole tosin sanottu etteikö suomalaisten toimesta tälläkin kertaa...
RA kantaleima : "A/S Raufoss Ammunisjonsfabrikker, Raufoss, Norway"
Pitkä luoti voisi olla peräisin ruotsin mauserista 6,5X55 ?
Re: Rantaromua tai ei..
Lähetetty: 13 Loka 2007, 00:40
Kirjoittaja hoyla
RJR kirjoitti:Kesän aikana on tullut koluttua rantoja ja joskus löytyy yhtä sun toista joka ei liene arvokasta mutta mielenkiintoista kuitenkin . ylärivin ensimmäinen kapistus lienee joku osa veneestä ??? Rintamerkki on mielestäni uimamerkki.
Mitä lienevät metalliklumpit , ovat keveitä ja niitä oli vaikka kuinka paljon.
20c on vain mittakaavan vuoksi mutta olisi ollut löytönä mielenkiintoinen. (samalta rannalta löysin pari vuotta sitten Suomen 10 pennin rahan vuodelta 1998)
Avainten vieressä lienee musketinkuulia ja niiden alla pari muuta luotia. Tasapaksu on ontto. Sen vieressä aika järeä lyijykuula joka on pahasti litistynyt Hylsyn perässä teksti RA 1941 ja alin luoti jännät mitati täysvaippa 31mm pitkä ja kaliberi about 6 mm. Etsimenä vanha kunnon C-Scope 990 (joka on eläkkeellä ja käytössä vain satunnaisesti)
[img]http://www.postimag
e.org/PqcOPvJ.jpg[/img]
Saman etsimen käyttäjänä olen iloinen löydöistäsi, se innostaa
aina uusiin löytöihin.Se paras löytö voi tulla aivan uskomattomasta
paikasta,mistä ei voisi etukäteen kuvitellakkaan jotain löytävänsä.
Olen sen itse juuri kokenut.
Klumpeista
Lähetetty: 13 Loka 2007, 21:28
Kirjoittaja RJR
Enpäs ole mokomasta harrastuksesta kuullutkaan . Saako alumiinitölkin (alumiinia klumppien täytyy olla kun ovat niin keveitä) tosiaan sulamaan nuotiossa?
Ja vanha etsimeni cs-990 on muuten se
vanha 990 ei tämä uudempi xd. Muistaakseni ostin sen jo 90-luvun alkupuolella ( kun siinä oli niin kivan paljon nappuloita

)
Lähetetty: 13 Loka 2007, 21:46
Kirjoittaja Tuoma SS
Hyvin sulaa nuotiossa, alumiinin sulamispiste vain 660°C. On joskus tullut "harrastettua" kyseistä toimintaa, mutta ei enää, kun on huomannut millaista haittaa etsinnälle aiheuttavat...