Yhdistys on rekisteröity. Käytännön asioita tarvis selvitell
Lähetetty: 28 Kesä 2011, 00:00
Vihdoinkin ne paperit tuli PRH:lta ja ihme kyllä hyväksyttynä. Aika usein tulee kuulema bumerangeja mutta nyt meni kerralla läpi.
Joitain käytännön asioita pitäis alkaa tehdä että saa toiminnan liikkeelle. Ihan ensimmäisenä on tietysti yhdistyksen pankkitilin avaaminen. Mulla oli aluks ajatuksena mennä omaan tuttuun pankkiin avaamaan tili mutta tuli mieleen et se on aika pieni pankki jolla ei oo paljo konttoreita suomessa. Tämä vois tulevaisuudessa olla pieni vaikeuttava tekijä kun toimijat vaihtuu. Paras olis siis mennä johonkin suurempaan ketjuun. Kertokaapa kokemuksia eli minkä pankin puoleen kannattais kääntyä?
Heti sen jälkeen pitäis alkaa ottaan vastaan liittymis ilmoituksia. Yhdistykselle ei vielä ole valittu varsinaista tilinhoitajaa mutta ainakin alkuvaiheessa minä ajattelin tehdä sen. Tähän ois mukava saada vähä apuja. Ajatuksena on että aluks pidettäis jäsenrekisteriä ihan excel pohjasella tietokannalla. Mulla on excel taidot aika vanhentuneet eli jos joku kokee osaavansa sen käytön hyvin niin voitais yhdessä muotoilla se. Vielä parempi jos jollakin on valmis pohja mitä vois käyttää. Tulevaisuudessa mikäli on tarvetta niin tiedot vois sitte siirtää vaikka maksulliseen rekisteriohjelmaan.
Toinen asia mistä ollaan jo keskusteltuki on kotisivujen teko. Sinä asiassa minä en osaa paljon muuta kuin kertoa mitä ominaisuuksia ne pitäis sisältää. Tekemisen vois tietysti teettää ostopalveluna mutta jos joukosta löytyy tekijöitä niin se helpottais paljon. Aikasemmin sainkin tästä pari viestiä mutta nyt on foorumin jäsenmäärä kasvanu aika paljon eli paras kysyä uudestaan.
Muitakin käytännön asioita on tietysti vielä mutta näillä ois hyvä alottaa. Jos joku haluaa keskustella asioista tarkemmin niin voi laittaa vaikka sähköpostia,
keseppa (at) gmail.com
tai sit soittaa 0 4 5 - 6 3 5 6 2 2 7, Soittaa voi aina mutta en aina pysty vastaamaan jolloin soitan takas heti kun pystyn.
(toivottavasti ei ala tuleen hirveesti soittoja puh. myyjiltä)
Joitain käytännön asioita pitäis alkaa tehdä että saa toiminnan liikkeelle. Ihan ensimmäisenä on tietysti yhdistyksen pankkitilin avaaminen. Mulla oli aluks ajatuksena mennä omaan tuttuun pankkiin avaamaan tili mutta tuli mieleen et se on aika pieni pankki jolla ei oo paljo konttoreita suomessa. Tämä vois tulevaisuudessa olla pieni vaikeuttava tekijä kun toimijat vaihtuu. Paras olis siis mennä johonkin suurempaan ketjuun. Kertokaapa kokemuksia eli minkä pankin puoleen kannattais kääntyä?
Heti sen jälkeen pitäis alkaa ottaan vastaan liittymis ilmoituksia. Yhdistykselle ei vielä ole valittu varsinaista tilinhoitajaa mutta ainakin alkuvaiheessa minä ajattelin tehdä sen. Tähän ois mukava saada vähä apuja. Ajatuksena on että aluks pidettäis jäsenrekisteriä ihan excel pohjasella tietokannalla. Mulla on excel taidot aika vanhentuneet eli jos joku kokee osaavansa sen käytön hyvin niin voitais yhdessä muotoilla se. Vielä parempi jos jollakin on valmis pohja mitä vois käyttää. Tulevaisuudessa mikäli on tarvetta niin tiedot vois sitte siirtää vaikka maksulliseen rekisteriohjelmaan.
Toinen asia mistä ollaan jo keskusteltuki on kotisivujen teko. Sinä asiassa minä en osaa paljon muuta kuin kertoa mitä ominaisuuksia ne pitäis sisältää. Tekemisen vois tietysti teettää ostopalveluna mutta jos joukosta löytyy tekijöitä niin se helpottais paljon. Aikasemmin sainkin tästä pari viestiä mutta nyt on foorumin jäsenmäärä kasvanu aika paljon eli paras kysyä uudestaan.
Muitakin käytännön asioita on tietysti vielä mutta näillä ois hyvä alottaa. Jos joku haluaa keskustella asioista tarkemmin niin voi laittaa vaikka sähköpostia,
keseppa (at) gmail.com
tai sit soittaa 0 4 5 - 6 3 5 6 2 2 7, Soittaa voi aina mutta en aina pysty vastaamaan jolloin soitan takas heti kun pystyn.
(toivottavasti ei ala tuleen hirveesti soittoja puh. myyjiltä)