Fisher F5:n sekoaminen ja diskriminointikysymys
Lähetetty: 03 Elo 2010, 02:01
Moi, kun ei tuo uni tule niin kysynpä tätä mikä on mietityttänyt jo jonkun aikaa.
Mulla on Fisher F5 ja jos esim. kolikon vie aivan kiinni tai hyvin lähelle kelan keskikohtaa, niin laite ei näytä lainkaan ID:tä vaan näyttöön tulee "--" eikä laite anna normaaleja ID-ääniäkään vaan alkaa "pirisemään". Tämä varmaan johtuu liian vahvasta signaalista, jota laite ei pysty analysoimaan. Gainin/thresholdin säätäminen ei poista ilmiötä.
Usein aivan nurmikon pinnassa olevat pullonkorkit aiheuttaa tätä ilmiötä mikä vaikeuttaa esineiden tunnistamista ilman tarkempaa kaivelua. Toisaalta tämä on taas hyvä ominaisuus, kun etsin on yleensä etsittäessä hiukan irti maasta niin esim. kolikoiden ID:t näkyvät oikein ja kun pinpointtaa ja painaa etsintä maahan niin kolikon osuessa keskelle kelaa tulee kyseinen ilmiö esiin ja tietää, että kolikko on aivan pinnassa ja keskellä kelaa. Oudointa tässä ilmiössä on se, että en ole nähnyt siitä missään mitään mainintaa, en netissä enkä F5:n manuaalissa, vaikka se on aika olennainen osa laitteen toimintaa etsittäessä.
Tätä ilmiötä esiintyy myös diskriminoitujen vahvojen signaalien kanssa, mikä hiukan poistaa tuota diskriminoinnin tuomaa hyötyä, kun saat kuitenkin signaaleja niistä mitä et haluaisi saada.
Kysymys kuuluukin, ovatko nämä kaksi ilmiötä (sekoaminen ja diskriminoidun esineen signaali) vain F5:n ominaisuuksia vai esiintyykö tällaista ylivahvan signaalin ilmiötä myös muilla (paremmilla) etsimillä?
Mulla on Fisher F5 ja jos esim. kolikon vie aivan kiinni tai hyvin lähelle kelan keskikohtaa, niin laite ei näytä lainkaan ID:tä vaan näyttöön tulee "--" eikä laite anna normaaleja ID-ääniäkään vaan alkaa "pirisemään". Tämä varmaan johtuu liian vahvasta signaalista, jota laite ei pysty analysoimaan. Gainin/thresholdin säätäminen ei poista ilmiötä.
Usein aivan nurmikon pinnassa olevat pullonkorkit aiheuttaa tätä ilmiötä mikä vaikeuttaa esineiden tunnistamista ilman tarkempaa kaivelua. Toisaalta tämä on taas hyvä ominaisuus, kun etsin on yleensä etsittäessä hiukan irti maasta niin esim. kolikoiden ID:t näkyvät oikein ja kun pinpointtaa ja painaa etsintä maahan niin kolikon osuessa keskelle kelaa tulee kyseinen ilmiö esiin ja tietää, että kolikko on aivan pinnassa ja keskellä kelaa. Oudointa tässä ilmiössä on se, että en ole nähnyt siitä missään mitään mainintaa, en netissä enkä F5:n manuaalissa, vaikka se on aika olennainen osa laitteen toimintaa etsittäessä.
Tätä ilmiötä esiintyy myös diskriminoitujen vahvojen signaalien kanssa, mikä hiukan poistaa tuota diskriminoinnin tuomaa hyötyä, kun saat kuitenkin signaaleja niistä mitä et haluaisi saada.
Kysymys kuuluukin, ovatko nämä kaksi ilmiötä (sekoaminen ja diskriminoidun esineen signaali) vain F5:n ominaisuuksia vai esiintyykö tällaista ylivahvan signaalin ilmiötä myös muilla (paremmilla) etsimillä?