Ace 300i VS Ace 400i?

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
Kuikkadetecting
Viestit: 43
Liittynyt: 02 Huhti 2022, 18:33
Paikkakunta: Siilinjärvi

Ace 300i VS Ace 400i?

Viesti Kirjoittaja Kuikkadetecting »

Moi! Mietin että ostaisinko Garrett Ace 300i metallinetsimen vai Garrett Ace 400i metallinetsimen. Taitaa olla erona vain kelan koko ja hinta, kumpiko kannattaisi ostaa? Minulla on tällä hetkellä Garrett Ace 150. Ja olen tykännyt Garrett Ace sarjasta. Kiitos vastauksista jo etukäteen!
Käytän Garrett Ace 400i metallinpaljastinta,
Minelab-Pro-Find-20 pinpointteria
sekä Fiskarsin lapioo.
Hienoimmat löydöt 1918 vuoden 5 penniä,
kirveenterä sekä ehjä sormustin.
Vara metallinpaljastin on Garrett Ace 150
Sappitatti
Viestit: 36
Liittynyt: 26 Huhti 2020, 13:36
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Ace 300i VS Ace 400i?

Viesti Kirjoittaja Sappitatti »

Jos Ace sarjassa haluaa pysyä, niin ehdottomasti uusi Ace Apex.
Apex on tarkka syvältä ja ehdottomasti modernimpi kuin nämä vanhentuneet neli ja kolmisataset.
Toki samaan rahaan saa jo simplexiä ja vanguishia, sekä Golden Maskit ovat erinomaisia etsimiä. Toki mielipidekysymys mistä tykkää :)
NoktaMakro Legend
Golden mask 6
Fighter 9+ 13/11
Xp mi4
Perttu
Viestit: 34
Liittynyt: 05 Marras 2020, 21:48
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Ace 300i VS Ace 400i?

Viesti Kirjoittaja Perttu »

En vastaa alkuperäiseen kysymykseen ja oletan saavani vihat päälleni 😆

Mitäs jos harkitsisit siirtymistä multitaajuusmaailmaan ellet sitten saa 300 tai 400 Garrettia hyvin edullisesti? Garretit sinänsä mainioita laitteita, mutta ovat jo aika vanhoja keksintöjä. Pienellä lisäpanostuksella aukeaa mm. aivan uusi äänimaailma Garrettin ovikellon sijaan.

Kokemusta löytyy meidän porukasta Garrett Ace 250 / Garrett Max Pro / Nokta Makro Simplex / XP Deus / pari C Scopea vs. samanaikaisesti useampaa taajuutta käyttävät Nokta Makro The Legend / Minelab Equinox 800 ja nyt itselle tulossa Legendin kaveriksi Equinox 900.

Tosiasia on, että multitaajuuslaitteet ovat tätä päivää ja kuitenkin noissa on valittavissa myös se alkuperäisen kysymyksen Garrettien tarjoama mahdollisuus käyttää vain yhtä taajuutta.

Tältäkin foorumilta löytyy käytettynä yksi Legend Pro Pack kahdella kelalla ja langattomilla kuulokkeilla 520,- pyynnillä... vilpittömästi voin suositella 👍🙂

Edit: Näihin uusiin laitteisiin saa käytettävyyttä parantavia päivityksiä toisin kuin noihin vanhempiin Garretteihin.
Viimeksi muokannut Perttu, 25 Helmi 2023, 08:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Minelab Equinox 900 / Nokta Makro The Legend WHP 11" / XP MI-4 / Minelab Pro-Find 20
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Ace 300i VS Ace 400i?

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Kuikkadetecting kirjoitti: 23 Helmi 2023, 15:31 Moi! Mietin että ostaisinko Garrett Ace 300i metallinetsimen vai Garrett Ace 400i metallinetsimen. Taitaa olla erona vain kelan koko ja hinta, kumpiko kannattaisi ostaa? Minulla on tällä hetkellä Garrett Ace 150. Ja olen tykännyt Garrett Ace sarjasta. Kiitos vastauksista jo etukäteen!
400i:ssä erityyppinen kela ja iron audio, joka aika tärkeä jos DD-kelaa käyttää. Noista jos pitäisi valita niin hyppäisin suoraan 400i. 300i:n tuumaa isompi kela ei juuri suorituskykyä paranna ja äänimaailma on liki sama "dingdong" kuin 150.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Kuikkadetecting
Viestit: 43
Liittynyt: 02 Huhti 2022, 18:33
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Ace 300i VS Ace 400i?

Viesti Kirjoittaja Kuikkadetecting »

Perttu kirjoitti: 24 Helmi 2023, 21:07 En vastaa alkuperäiseen kysymykseen ja oletan saavani vihat päälleni 😆

Mitäs jos harkitsisit siirtymistä multitaajuusmaailmaan ellet sitten saa 300 tai 400 Garrettia hyvin edullisesti? Garretit sinänsä mainioita laitteita, mutta ovat jo aika vanhoja keksintöjä. Pienellä lisäpanostuksella aukeaa mm. aivan uusi äänimaailma Garrettin ovikellon sijaan.

Kokemusta löytyy meidän porukasta Garrett Ace 250 / Garrett Max Pro / Nokta Makro Simplex / XP Deus / pari C Scopea vs. samanaikaisesti useampaa taajuutta käyttävät Nokta Makro The Legend / Minelab Equinox 800 ja nyt itselle tulossa Legendin kaveriksi Equinox 900.

Tosiasia on, että multitaajuuslaitteet ovat tätä päivää ja kuitenkin noissa on valittavissa myös se alkuperäisen kysymyksen Garrettien tarjoama mahdollisuus käyttää vain yhtä taajuutta.

Tältäkin foorumilta löytyy käytettynä yksi Legend Pro Pack kahdella kelalla ja langattomilla kuulokkeilla 520,- pyynnillä... vilpittömästi voin suositella 👍🙂

Edit: Näihin uusiin laitteisiin saa käytettävyyttä parantavia päivityksiä toisin kuin noihin vanhempiin Garretteihin.

Olen itse sitä mieltä, että Garrett Ace 400i olisi ihan hyvä, koska en halua monimutkaista laitetta, vaan käynnistä ja käytä laitteen. Ja haluaisin sen toimivan pattereilla ja en halua tehdä päivityksiä koneella siihen
Käytän Garrett Ace 400i metallinpaljastinta,
Minelab-Pro-Find-20 pinpointteria
sekä Fiskarsin lapioo.
Hienoimmat löydöt 1918 vuoden 5 penniä,
kirveenterä sekä ehjä sormustin.
Vara metallinpaljastin on Garrett Ace 150
Kuikkadetecting
Viestit: 43
Liittynyt: 02 Huhti 2022, 18:33
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Ace 300i VS Ace 400i?

Viesti Kirjoittaja Kuikkadetecting »

Haarukka kirjoitti: 24 Helmi 2023, 23:35
Kuikkadetecting kirjoitti: 23 Helmi 2023, 15:31 Moi! Mietin että ostaisinko Garrett Ace 300i metallinetsimen vai Garrett Ace 400i metallinetsimen. Taitaa olla erona vain kelan koko ja hinta, kumpiko kannattaisi ostaa? Minulla on tällä hetkellä Garrett Ace 150. Ja olen tykännyt Garrett Ace sarjasta. Kiitos vastauksista jo etukäteen!
Juu, joten taidan ostaa sen Garrett Ace 400i metallinetsimen! Kiitos
400i:ssä erityyppinen kela ja iron audio, joka aika tärkeä jos DD-kelaa käyttää. Noista jos pitäisi valita niin hyppäisin suoraan 400i. 300i:n tuumaa isompi kela ei juuri suorituskykyä paranna ja äänimaailma on liki sama "dingdong" kuin 150.
Käytän Garrett Ace 400i metallinpaljastinta,
Minelab-Pro-Find-20 pinpointteria
sekä Fiskarsin lapioo.
Hienoimmat löydöt 1918 vuoden 5 penniä,
kirveenterä sekä ehjä sormustin.
Vara metallinpaljastin on Garrett Ace 150
Kuikkadetecting
Viestit: 43
Liittynyt: 02 Huhti 2022, 18:33
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Ace 300i VS Ace 400i?

Viesti Kirjoittaja Kuikkadetecting »

Haarukka kirjoitti: 24 Helmi 2023, 23:35
Kuikkadetecting kirjoitti: 23 Helmi 2023, 15:31 Moi! Mietin että ostaisinko Garrett Ace 300i metallinetsimen vai Garrett Ace 400i metallinetsimen. Taitaa olla erona vain kelan koko ja hinta, kumpiko kannattaisi ostaa? Minulla on tällä hetkellä Garrett Ace 150. Ja olen tykännyt Garrett Ace sarjasta. Kiitos vastauksista jo etukäteen!
400i:ssä erityyppinen kela ja iron audio, joka aika tärkeä jos DD-kelaa käyttää. Noista jos pitäisi valita niin hyppäisin suoraan 400i. 300i:n tuumaa isompi kela ei juuri suorituskykyä paranna ja äänimaailma on liki sama "dingdong" kuin 150.
Kiitos tiedosta. Ostan siis sen Garrett Ace 400i
Käytän Garrett Ace 400i metallinpaljastinta,
Minelab-Pro-Find-20 pinpointteria
sekä Fiskarsin lapioo.
Hienoimmat löydöt 1918 vuoden 5 penniä,
kirveenterä sekä ehjä sormustin.
Vara metallinpaljastin on Garrett Ace 150
Perttu
Viestit: 34
Liittynyt: 05 Marras 2020, 21:48
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Ace 300i VS Ace 400i?

Viesti Kirjoittaja Perttu »

Kuikkadetecting kirjoitti: 25 Helmi 2023, 13:26 Olen itse sitä mieltä, että Garrett Ace 400i olisi ihan hyvä, koska en halua monimutkaista laitetta, vaan käynnistä ja käytä laitteen. Ja haluaisin sen toimivan pattereilla ja en halua tehdä päivityksiä koneella siihen
No juu moderneissa laitteissa ei välttämättä toteudu nuo vaatimuksesi 🙂
Minelab Equinox 900 / Nokta Makro The Legend WHP 11" / XP MI-4 / Minelab Pro-Find 20
Vastaa Viestiin