Sivu 1/1

Hyvä pelto.

Lähetetty: 12 Syys 2022, 19:50
Kirjoittaja Leijona
Tule hyvä pelto, älä tule huono pelto. No, ei huono ollenkaan :D
Kohtalaisen iso pelto ja löytöjä ympäri aluetta.

Kuva
Nämä olivat ensimmäisen päivän normilöydöt.

Kuva
Nämä eivät sitten ihan tavanomaisia. Korvalusikka on veljen löytö.

Kuva
Hienosti koristeltu.
Kuva

Kuva
Huippukunnossa oleva kankiketjun nivel.

Kuva
Koristehela. Keskellä on läpi esineen oleva tappi, kuten rautakautisissa vyön koristeheloissa.

Kuva
Vasemmalla minun löytöni.

Kuva
Ei niin siistissä kunnossa oleva ketjunkannatin.

Kuva
Veljen löytämä sulanut kupurasolki.

Kuva
Taustapuolelta.

Kuva
Pieniä paloja oli pari kappaletta lähistöllä. Lienevätkö samasta soljesta.

Kuva
Pala takaa.

Kuva
Voisikohan tämä olla punnus. Ei näy merkkejä. On rautaa.

Kuva
Kaksi sivua on tasaiset.

Kuva

Kuva
Unohtui se koristehelan kuva takaa, eikä onnistu kuvan lisäys väliin jälkikäteen.

Re: Hyvä pelto.

Lähetetty: 12 Syys 2022, 20:24
Kirjoittaja marttes
Hyväpelto ja hyvät etsijät :D
Miksi epäilet sitä isohkoa rauta esinettä sinun löytöjen keskellä :?:
Saako veljesi löytöjen keskellä olevasta lytätystä esineestä tolkkua :?:

Re: Hyvä pelto.

Lähetetty: 12 Syys 2022, 20:38
Kirjoittaja Leijona
marttes kirjoitti: 12 Syys 2022, 20:24 Hyväpelto ja hyvät etsijät :D
Miksi epäilet sitä isohkoa rauta esinettä sinun löytöjen keskellä :?:
Saako veljesi löytöjen keskellä olevasta lytätystä esineestä tolkkua :?:
Minun löydöissä keskellä on veitsen terä, jossa pätkä kahvaa jäljellä. Kahvalevyt ovat kadonneet.
Veljen löydöissä yläreunan iso esine ja sen alla oikealla on pronssikokkareet. Isompikin voisi olla vaikka muodottomaksi sulanut kupurasolki, tai sitten ei.
Keskellä on pronssilevyjä taitettuina päällekkäin, mutta en tiedä, miksi.

Re: Hyvä pelto.

Lähetetty: 12 Syys 2022, 20:51
Kirjoittaja jamppe
Hyviä löytöjä Leijonalta ja veljeltä! :D Ruostunut möykky näyttää ainakin omaan silmään punnukselta. Itse löytänyt juuri vastaavia missä pronssikuori on jäänyt sisältä puskevan korroosion peittoon.

Korvalusikka on semmoinen esine ettei ole vielä eksynyt meikäläisen kelan alle edes pienen pientä osaa moisesta :lol:

Re: Hyvä pelto.

Lähetetty: 12 Syys 2022, 22:31
Kirjoittaja jarski
Hyvä pelto näyttää olleen. Itselläkin viikonloppuna oli harvinainen pelto, kun roskia oli vähemmän kuin löytöjä.