Sivu 1/1
Tuplahopeaa
Lähetetty: 30 Elo 2022, 18:35
Kirjoittaja Pezzi84
Laitetaan vielä tännekin. Eilen löytyi tuplahopeaa (Kaarle XI 1694 ja Kaarle XII 1711) 5 äyrin kolikot. Ja oli ainoat kolikot mitä pellolta löysin. Olin vaihtamassa jo peltoa, kun olen nyt jo melkein kaksi kuukautta tuota suhteellisen isoa peltoa tutkinut. Varsinkin kolikoiden suhteen löydöt olleet jo laskemaan päin. Onneksi en vielä vaihtanut.

Re: Tuplahpeaa
Lähetetty: 30 Elo 2022, 21:19
Kirjoittaja HannuM
Onnittelut hopeisista!

Re: Tuplahpeaa
Lähetetty: 30 Elo 2022, 21:19
Kirjoittaja Leijona
No kannatti vielä etsiä

Hienot kolikkolöydöt.
Re: Tuplahopeaa
Lähetetty: 30 Elo 2022, 21:46
Kirjoittaja Savage
Nätit hopeiset!
Re: Tuplahopeaa
Lähetetty: 30 Elo 2022, 22:24
Kirjoittaja jarski
Nätit hopiat. Onnea tuplasta.
Re: Tuplahopeaa
Lähetetty: 01 Syys 2022, 21:31
Kirjoittaja Pezzi84
Löytyi sieltä vielä kolmaskin. Kaikki löytynyt max.10 metrin säteellä toisistaan.

Re: Tuplahopeaa
Lähetetty: 01 Syys 2022, 21:33
Kirjoittaja Savage
Ohoh, on siellä sitten neljäskin jossain

liekkö jo kätkö? Kannattaa tutkia tarkkaan tuo alue.
Re: Tuplahopeaa
Lähetetty: 01 Syys 2022, 22:06
Kirjoittaja Pezzi84
Savage kirjoitti: 01 Syys 2022, 21:33
Ohoh, on siellä sitten neljäskin jossain

liekkö jo kätkö? Kannattaa tutkia tarkkaan tuo alue.
En usko että kätkö. Ei muita kolikoita löydy lähiympäristöstä, ovat kuitenkin aika hajallaan ja vain 15cm syvyydessä. Veikkaan että humalassa tai hädissään joku viskannut kolikot pellolle.

Siinä pellon vieressä menee vanha tie noin 3-8m päässä löydetystä kolikoista.