Päivän peltosaalis
Lähetetty: 21 Elo 2022, 21:48
Kaverin kanssa käytiin Uudellamaalla lupapellolla 3,5h piippailemassa.

Itselle ekoja isompia kolikoita 1700-1800 luvuilta. Toive oli, että pääsisin tänä kesänä 1500-luvulle, mutta lukuunottamatta yhtä vielä selvittämätöntä kolikkoa taisi jäädä haaveeksi. Pisaranmuotoinen 80 signaalinen löytyi, mutta painon perusteella olikin ilmeisesti alumiinia.
Ja sitten tuollainen iso möhkäle, josta en tiedä mikä on. Pikkulapio kun nirhaisi pintaa niin pronssia saattaisi olla. Toisessa päässä jämät tuollaisesta rautapäällysteisestä puurenkaasta. Kiinnostaisi tietää voisko olla militaaria ja jos niin mikä, vai jotain ihan muuta.



Mielenkiintoisin löytö oli vanha nappi, jossa upotettuna tasahiottu kivi, jossa välkähtää mustalla pohjalla spektroliittia. En tiedä kuinka yleistä kama on ollut.



Itselle ekoja isompia kolikoita 1700-1800 luvuilta. Toive oli, että pääsisin tänä kesänä 1500-luvulle, mutta lukuunottamatta yhtä vielä selvittämätöntä kolikkoa taisi jäädä haaveeksi. Pisaranmuotoinen 80 signaalinen löytyi, mutta painon perusteella olikin ilmeisesti alumiinia.
Ja sitten tuollainen iso möhkäle, josta en tiedä mikä on. Pikkulapio kun nirhaisi pintaa niin pronssia saattaisi olla. Toisessa päässä jämät tuollaisesta rautapäällysteisestä puurenkaasta. Kiinnostaisi tietää voisko olla militaaria ja jos niin mikä, vai jotain ihan muuta.



Mielenkiintoisin löytö oli vanha nappi, jossa upotettuna tasahiottu kivi, jossa välkähtää mustalla pohjalla spektroliittia. En tiedä kuinka yleistä kama on ollut.



