Sivu 1/1
Elokuun löytöjä
Lähetetty: 18 Elo 2022, 09:51
Kirjoittaja jamppe
Re: Elokuun löytöjä
Lähetetty: 18 Elo 2022, 10:20
Kirjoittaja marttes
Mahtavat löydöt.
On sellainen löytölaatikko jota voi ylpeänä esittää.

Etenkin tuo keskellä oleva rengas on ennen näkemätön ja super hieno.
Re: Elokuun löytöjä
Lähetetty: 18 Elo 2022, 10:24
Kirjoittaja Savage
On kyllä makeita löytöjä! Voihan olla että siellä on Tokmannin haravoilla käyty etsimässä

Tai sitten löydöt viety parempaan talteen
Re: Elokuun löytöjä
Lähetetty: 18 Elo 2022, 11:52
Kirjoittaja jamppe
marttes kirjoitti:Mahtavat löydöt.
On sellainen löytölaatikko jota voi ylpeänä esittää.

Etenkin tuo keskellä oleva rengas on ennen näkemätön ja super hieno.
Joo, oli kyllä mahtava paikka löytöjen puolesta. Rinkulasta ei oo tullu mitään infoa vielä museon puolesta, mut omaan silmään näyttää vanhalta sekin (ristiretkiaika/keskiaika)

Re: Elokuun löytöjä
Lähetetty: 18 Elo 2022, 11:53
Kirjoittaja jamppe
Savage kirjoitti:On kyllä makeita löytöjä! Voihan olla että siellä on Tokmannin haravoilla käyty etsimässä

Tai sitten löydöt viety parempaan talteen
Joo, ei oo kyllä paljon vaihtoehtoja

Perus peltokolikoiden vähäinen määrä puhuis sen puolesta että on yritetty kerätä vaan kirsikat kakun päältä.. mut mene ja tiedä

Re: Elokuun löytöjä
Lähetetty: 18 Elo 2022, 16:32
Kirjoittaja Leijona
Mahtavat löydöt
Onko tuossa alareunassa leveän, hopeisen hevosenkenkäsoljen katkelma?
Hieno patina rinkulassa.
Hienoa, kun laitoit tänne löytöjä esille

Re: Elokuun löytöjä
Lähetetty: 18 Elo 2022, 16:46
Kirjoittaja jamppe
Leijona kirjoitti:Mahtavat löydöt
Onko tuossa alareunassa leveän, hopeisen hevosenkenkäsoljen katkelma?
Hieno patina rinkulassa.
Hienoa, kun laitoit tänne löytöjä esille

Ei ole hopeaa, kuva hieman hämää. Mut kyllähän tuo voisi olla jonkun isomman soljen katkelma

Kaveri löysi samalta paikalta kyllä hopeisen hevosenkenkäsoljen neulan jonka pituus oli yli 70mm vaikka päästä puuttui pätkä


Re: Elokuun löytöjä
Lähetetty: 19 Elo 2022, 21:50
Kirjoittaja jarski
Onpa hienosti noussut vanhaa tavaraa, ja vielä useampi hopeinen kolikkokin. Oliko isokin pelto, kun noin paljon rautakautta, vaikka ei tiedä mitä sieltä on jo aikaisemmin nostettu?
Re: Elokuun löytöjä
Lähetetty: 19 Elo 2022, 22:00
Kirjoittaja jamppe
jarski kirjoitti: 19 Elo 2022, 21:50
Onpa hienosti noussut vanhaa tavaraa, ja vielä useampi hopeinen kolikkokin. Oliko isokin pelto, kun noin paljon rautakautta, vaikka ei tiedä mitä sieltä on jo aikaisemmin nostettu?
Oiskohan kyseinen pelto ollu suurinpiirtein 8 hehtaaria. Suurin osa pellosta toki melko hiljaista ja rautakautiset löydöt keskittyi selkeästi noin puolen hehtaarin alueelle.
Re: Elokuun löytöjä
Lähetetty: 20 Elo 2022, 12:13
Kirjoittaja kardaani
No on upeat löydöt jälleen kerran

rautsikkaa ja wanhaa mynttiä. Laitahan viestiä kunhan selviää lisää tuosta rinkulasta... En kyllä just muista tuollaista vastaavaa nähneen.