Sivu 1/1

Viime syksyisen paikan paikkailureissu.

Lähetetty: 26 Touko 2022, 21:54
Kirjoittaja marttes
Viime syksynä pari kertaa pellolla, löydöt vähäisiä. Iltapäivän paikkausreissusta tuli sitten
parempia löytöjä. :D
Kantasomuksen kannassa vinoviivoitus, tuo neliöksi muokkautunut lienee puhdetöitä koska on alumiinista.
Iso hopea lätkä alhaalla oikealla ja kaulakoruna käytetty on melko paksua hopeaa. Kuviointi on molemmilla puolilla, ei leimoja.
Pieni hopearaha on 25 penniä v1875
Ketjunkantaja on täysin ehjä
Laitan vielä tuon toissa päiväisen löydön, 25 kopeekkaa v1765, myös kaulakoruna käytetty


Kuva


Kuva

Re: Viime syksyisen paikan paikkailureissu.

Lähetetty: 27 Touko 2022, 11:02
Kirjoittaja Leijona
Hienosti meni rautakaudelle ja hopea on aina hieno löytö :D
Onkohan tuo viivoitettu ollut hopeakolikko.

Re: Viime syksyisen paikan paikkailureissu.

Lähetetty: 27 Touko 2022, 15:24
Kirjoittaja jarski
Hienoja nostoja! Ketjunkantaja hienossa kunnossa, kun ei ole edes kuluma jälkijä näkyvissä. Itsellä kävi mielessä sama, kun jellonalla tosta hopea läpykästä. Voi hyvin olla niin kulunut kolikko, että ei ole enää saanut selvää, niin on tehty sitten omat koristelut, ja pantu kaulaan killumaan.

Re: Viime syksyisen paikan paikkailureissu.

Lähetetty: 28 Touko 2022, 13:30
Kirjoittaja raiban
Todella hienot löydöt .Ketjunkantaja on täydellinen ja riipus on mysteeri....saisikos kuvan myös toiselta puolelta ....harvoin tarjolla 😊

Re: Viime syksyisen paikan paikkailureissu.

Lähetetty: 28 Touko 2022, 20:56
Kirjoittaja marttes
Tässä kuva toiselta puolelta.
Molemmat puolet on kuin pakanamaan karttaa, tai noitarummun pintaa.
Putsaus vielä kesken, pitää liotella, jos siitä jotain tolkkua saisi.

Kuva

Re: Viime syksyisen paikan paikkailureissu.

Lähetetty: 28 Touko 2022, 21:04
Kirjoittaja Leijona
marttes kirjoitti: 28 Touko 2022, 20:56 Tässä kuva toiselta puolelta.
Molemmat puolet on kuin pakanamaan karttaa, tai noitarummun pintaa.
Putsaus vielä kesken, pitää liotella, jos siitä jotain tolkkua saisi.

Kuva
On tuossa jotain yritystä ollut tuon viivoituksen suhteen, ainakin tämän puolen kuvioissa :D

Re: Viime syksyisen paikan paikkailureissu.

Lähetetty: 28 Touko 2022, 21:12
Kirjoittaja raiban
Itse yritin etsiä siitä riimukirjoitusta...etupuolella melkein oli :)