Sivu 1/1
Korvalusikkako?
Lähetetty: 21 Touko 2022, 20:45
Kirjoittaja Leijona
Tänään uudessa kohteessa, josta tuli todella vähän löytöjä, kun pelto on jotain 1900-luvun raivauksia. Kuitenkin kiinnosti mennä sen puoleen, kun on järvenrantapelto ja sijainti tuntui jotenkin mielenkiintoiselta.
Yksi esine säväytti, kun muistuttaa melkoisesti korvalusikkaa, josta olisi kärki katkennut. Mitä mieltä raati on tästä.

Mikä on JOVA?

Jova takaa.

Yksi kolikko löytyi. 1900-luvulta.

Toinen puoli.

Kokonainen hopealusikka ja sen leimat. v. 1962
Re: Korvalusikkako?
Lähetetty: 21 Touko 2022, 21:03
Kirjoittaja HannuM
Kokonsa puolesta varmaan voisi olla korvalusikka... hankala keksiä muutakaan tarkoitusta. Mikään neulakaan tuo ei ole...ääni korvalusikalle.
Re: Korvalusikkako?
Lähetetty: 22 Touko 2022, 21:10
Kirjoittaja Leijona
Kyllä arkeologikin nimesi tuon korvalusikaksi

Re: Korvalusikkako?
Lähetetty: 22 Touko 2022, 22:23
Kirjoittaja TAZ
Voisiko JOVA olla vaikka Joensuun Valpas tai jonkun muun JO-alkuisen kunnan tai kylän Valpas niminen urheiluseura. Itse olen löytänyt TOVA-merikn ja se lienee Toijalan Valpas.
-TAZ-
Re: Korvalusikkako?
Lähetetty: 23 Touko 2022, 17:37
Kirjoittaja Leijona
TAZ kirjoitti: 22 Touko 2022, 22:23
Voisiko JOVA olla vaikka Joensuun Valpas tai jonkun muun JO-alkuisen kunnan tai kylän Valpas niminen urheiluseura. Itse olen löytänyt TOVA-merikn ja se lienee Toijalan Valpas.
-TAZ-
Voisi muuten ollakin. Täytyypä tutkia asiaa.
Re: Korvalusikkako?
Lähetetty: 28 Touko 2022, 13:33
Kirjoittaja raiban
Muoto on kyllä korvalle , varmaan löytyy murtumajälki ns.lusikkaosasta .?
Re: Korvalusikkako?
Lähetetty: 28 Touko 2022, 15:38
Kirjoittaja Leijona
raiban kirjoitti: 28 Touko 2022, 13:33
Muoto on kyllä korvalle , varmaan löytyy murtumajälki ns.lusikkaosasta .?
Tai sitten on kaiveltu korvia niin paljon, että on lusikkaosa kulunut loppuun
