Vinkkejä aloittelijalle.
Vinkkejä aloittelijalle.
Terve aattelin alottaa tämän kyseisen harrastuksen. Laitetta hommatessa aloin miettiä kuinka pitkä naru näissä magneetteissa kannattaa olla ja onko teistä tollanen 200kg magneetti riittävän tehokas?
-
- Metallinetsijä
Re: Vinkkejä aloittelijalle.
30m riittää aika hyvin alkuun kunhan muistaa sitoa narun johonkin sopivaan paikkaan/painoon, ettei lennä koko setti vesistöön.
200kg magneetti riittää hyvin aloitteluun ja aina voi hankkia uutta magneettia jos harrastelu maistuu.
Aloittaisin ehkä itse pienellä ja edullisella magneetilla, ettei jää harmittamaan jos ekalla heitolla magneetti jää suuren kiven alle pahasti.
200kg magneetti riittää hyvin aloitteluun ja aina voi hankkia uutta magneettia jos harrastelu maistuu.
Aloittaisin ehkä itse pienellä ja edullisella magneetilla, ettei jää harmittamaan jos ekalla heitolla magneetti jää suuren kiven alle pahasti.
Ei ruoho kasva missä kulkenut oon
- VeeVee
- Raavas Tonkija
Re: Vinkkejä aloittelijalle.
Itse hankin magneettisetin Puuilosta mutta siinä tuli auttamattoman lyhyt köysi mukana, vain 10m. Tänään kävin viskomassa sitä ja kyllä kävi syke pari kertaa korkealla kun jäi kivien väliin kiinni. Silloin tuli mieleen, että pidempi köysi olisi asiaa. Pääsee nimittäin nykimään joen toiselta puolen vapaaksi sitä yms.
Varusteet:
-GM 5+ SE
-Gold Hunter -pinpointer
-200kg supermagneetti
Vanhin kolikko:
1/6 öre 1668
-GM 5+ SE
-Gold Hunter -pinpointer
-200kg supermagneetti
Vanhin kolikko:
1/6 öre 1668