taas löyty kolikko mutta eipä paljon muuta
Lähetetty: 19 Huhti 2007, 21:26
Alkuillan olin piipparoimassa jälleen ja kolikkohan taas löytyi. Tällä kertaa Venäjän vallan ajalta. Menin summassa yhdelle pellolle etsimään jolta aikaisemmin löysin sen 1600-luvun alun kolikon.


Haluttaisi etsiä järjestelmällisesti sen pellon mutta kun omia jälkiään ei näe niin vaikeaa on. Jos kiintopisteen katsoo pellonreunasta, niin vinoon kävelee silti
Parhain keksintöni aikaisempina vuosina oli käyttää kahta keppiä joita siirsi sopivasti. Pitää varmaan soveltaa sitä konstia
Tuo pelto on vielä sellainen, ettei sitä juuri muokata. On heinällä oikeastaan joka vuosi. Pelto on noin neliön muotoinen...
mitenkähän toimisiko ne GPS -laitteet apuna pellon tutkimisessa, vai riittääkö tarkkuus?
edittiä: Muut löydöt olivat pullon korkki jossa oli vielä lasinen särkynyt pullon suu kiinni, jotain ohuen kuparilevyn palasia olisiko jostain kiposta ollut ja tietysti rautaa ilmaisin huomasi tiuhaan jota en esille kaivanut.


Haluttaisi etsiä järjestelmällisesti sen pellon mutta kun omia jälkiään ei näe niin vaikeaa on. Jos kiintopisteen katsoo pellonreunasta, niin vinoon kävelee silti
Tuo pelto on vielä sellainen, ettei sitä juuri muokata. On heinällä oikeastaan joka vuosi. Pelto on noin neliön muotoinen...
mitenkähän toimisiko ne GPS -laitteet apuna pellon tutkimisessa, vai riittääkö tarkkuus?
edittiä: Muut löydöt olivat pullon korkki jossa oli vielä lasinen särkynyt pullon suu kiinni, jotain ohuen kuparilevyn palasia olisiko jostain kiposta ollut ja tietysti rautaa ilmaisin huomasi tiuhaan jota en esille kaivanut.