Sivu 1/1

Etsimien kehittyminen?

Lähetetty: 16 Joulu 2015, 18:39
Kirjoittaja Haarukka
Huomasin että torissa on tällainen menneiden vuosien huippulaite edulliselta vaikuttavaan hintaan kaupan
http://www.tori.fi/uusimaa/metallinpalj ... m?ca=2&w=3
Tuon valmistaminen kai lopetettu joskus 5v sitten ja keksintönä 15v vanha. Onko etsimien kehitys mennyt tuossa ajassa kuinka paljon eteenpäin? Eli suomeksi, tekeekö tuollaisella enään mitään?

Re: Etsimien kehittyminen?

Lähetetty: 17 Joulu 2015, 16:14
Kirjoittaja iron maden
Jahah! Hankalaa mennä arvostelemaan ko laitetta, kun ei ole siitä omakohtaisia kokemuksia! Kehitys laitteissa on ollut,viime vuosina siksi huima, että hieman epäilen sitä, että pärjääkö tuo kone enää millekkään hyväksihavaitulle, kohtuutason laitteelle! Taitaa jo 150 acekin loikkia yli?

Re: Etsimien kehittyminen?

Lähetetty: 17 Joulu 2015, 16:39
Kirjoittaja Haarukka
iron maden kirjoitti:Taitaa jo 150 acekin loikkia yli?
Ace 150/250 on liki saman ikäisiä laitteita kuin tuo Minelab. Kun hintaeroa on uutena ollut noin 1000euroa niin muutakin eroa voisi olla?
En ole tuota, enkä mitään muutakaan etsintä nyt ostamassa. Ajattelin vain herätellä keskustelua ja kuunnella pidempään harrastaneiden mietteitä laitteiden kehittymisestä.

Re: Etsimien kehittyminen?

Lähetetty: 17 Joulu 2015, 18:48
Kirjoittaja teksako
Tuo laite hakkaa acet sun muut lelut heittäen laadullaan ,ei voi ees puhuu samana päivänä. :D

Re: Etsimien kehittyminen?

Lähetetty: 17 Joulu 2015, 19:09
Kirjoittaja Spyrre
Menipä sitten ostamaan tuon setin, tai inakin yritän.

Re: Etsimien kehittyminen?

Lähetetty: 17 Joulu 2015, 19:14
Kirjoittaja teksako
Ei oo huono valinta ,edullinen ja varma peli .Ja vielä 3 kelaa ,hinta kohdallaan et tuu pettymään. :P

Re: Etsimien kehittyminen?

Lähetetty: 17 Joulu 2015, 19:19
Kirjoittaja naga
Nii miksi jotkin etsimet on parempia erotteleen ja palautuun vaikka olis vanhempia etsimiä...esim tesorot joita on tehty pitkään samanlaisia ...en sit tiedä onko elektroniikkaa sisällä päivitetty miten, mutta se on ainakin varmaa ettei etsimen tehokkuus perustu suoraan laskenta/prosessori tehoon kun tietokoneet kumminkin kehittyy vuosi vuodelta huimaa vauhtia..niin näin ajateltuna nykyisten etsimien ominaisuudet pitäs olla valovuosia edellä 10 vuotta vanhoja etsimiä...

Re: Etsimien kehittyminen?

Lähetetty: 17 Joulu 2015, 19:21
Kirjoittaja teksako
pinpointerkin "integroitu"

Re: Etsimien kehittyminen?

Lähetetty: 17 Joulu 2015, 19:52
Kirjoittaja Haarukka
naga kirjoitti:Nii miksi jotkin etsimet on parempia erotteleen ja palautuun vaikka olis vanhempia etsimiä...esim tesorot joita on tehty pitkään samanlaisia
Noissa analogiavehkeissä kehitys kai perustuu analogiakomponenttien kehittymiseen. Nämä komponentit kehittyy hitaammin kuin digitaalitekniikka. Ilman nopeaa analogia puolta ei nopeinkaan tietokone kykene kohteita erottelemaan. Menneinä vuosikymmeninäkin on ollut parempia ja kalliimpia komponentteja, mutta ne ovat maksaneet enemmän ja siksi "hinnat alkaen" mallien suorituskyky on ollut huonompi.
Etsimien kehittelytyössä taitaa olla maailman laajuisesti kourallinen kokopäiväisiä työntekijöitä, kun taas tietokonesuorittimia kehittää suunnilleen miljoona suunnittelijaa.

Harmittavan vähän näistä vanhoista koneista youtube videoita. ihan ymmärrettävää kun silloin ei ole youtubea ollu...

Re: Etsimien kehittyminen?

Lähetetty: 18 Joulu 2015, 21:23
Kirjoittaja naga
Tämä menee nyt vähän aiheesta ohi mutta...jos autot ois kehittynyt yhtä nopeasti kuin tietokoneet niin ne todennäköisesti lentäis ja kulkisi valon nopeutta... :D useimmat muistaa elektroniputket joita oli televisioissa ja putkiradioissa loistamassa joista myöhemmin tuli transistoreita ja nykyään mikropiirejä jotka periaatteessa sisältää miljoonia elektroniputkia yhdessä kynnen kokoisessa palassa :D

Re: Etsimien kehittyminen?

Lähetetty: 19 Joulu 2015, 20:04
Kirjoittaja iron maden
Uutuksia tulee mutta kel varaa ja intoa pidemän päälle harrastaa, niin kehoittaisin hyppäämään muiden alkulaitteiden yli ja ostaa Deus!
Tuli kokeiltuu 2 tuntia!

Re: Etsimien kehittyminen?

Lähetetty: 19 Joulu 2015, 20:38
Kirjoittaja aar1pne
Miten Deussin kela veteen upottamista kestää ?

Re: Etsimien kehittyminen?

Lähetetty: 19 Joulu 2015, 20:41
Kirjoittaja Haarukka
iron maden kirjoitti:Uutuksia tulee mutta kel varaa ja intoa pidemän päälle harrastaa, niin kehoittaisin hyppäämään muiden alkulaitteiden yli ja ostaa Deus!
Niin, tämänkäänhän ei ole enään mikää uusi keksintö. Tuliko myyntiin 2009? Paljonko uudet ohjelmat ja uudet kelat ovat suorituskykyä parantaneet. Voidaanko puhua uusien kohdalla enään samasta laitteesta kuin mitä se oli 2009?
aar1pne kirjoitti:Miten Deussin kela veteen upottamista kestää ?
Pitäs kestää, mutta signaali ei tule veden läpi, eli pitää ostaa lisäanteeni.

Re: Etsimien kehittyminen?

Lähetetty: 19 Joulu 2015, 23:07
Kirjoittaja Zalama
Haarukka kirjoitti:
iron maden kirjoitti:Uutuksia tulee mutta kel varaa ja intoa pidemän päälle harrastaa, niin kehoittaisin hyppäämään muiden alkulaitteiden yli ja ostaa Deus!
Niin, tämänkäänhän ei ole enään mikää uusi keksintö. Tuliko myyntiin 2009? Paljonko uudet ohjelmat ja uudet kelat ovat suorituskykyä parantaneet. Voidaanko puhua uusien kohdalla enään samasta laitteesta kuin mitä se oli 2009?
aar1pne kirjoitti:Miten Deussin kela veteen upottamista kestää ?
Pitäs kestää, mutta signaali ei tule veden läpi, eli pitää ostaa lisäanteeni.
Hyvin toimii ja kestää veden alla. Lisäantennin teko-ohjeet löytyy tältäkin foorumilta

Re: Etsimien kehittyminen?

Lähetetty: 20 Joulu 2015, 18:48
Kirjoittaja Spyrre
Jee! Kaupat tehty ja Minelab matkalla. Käväsin tuota emulaattoria rassaamassa ja testailemassa. Melkosen monimutkainen laite, mutta varmasti ajaa asiansa. Varsinkin ace-250 jälkeen.

Re: Etsimien kehittyminen?

Lähetetty: 20 Joulu 2015, 19:12
Kirjoittaja iron maden
Kerro sit meillekkin kokemuksista koneesta. Kaikki testit ja käyttökokemukset ko koneesta on tervetulleita,. Acet, Gm ja muut merkit on jo ruodittu loppuun, ominaisuuksiltaan .

Re: Etsimien kehittyminen?

Lähetetty: 02 Tammi 2016, 11:33
Kirjoittaja Spyrre
Pointteri leni suoraan kaaressa kaapin pohjalle.
Mukana oli vakio kelan lisäksi 5" sniper- ja 16" peltokela. Kelojen pohjat naarmuttomia ja muutrnkin siisti paketti.
Nopean metsä piippailun perusteella helkutin hyvä ostos.
Hakkaa mennen tullen edelliset värkit.