Tulipas taas köyhdytettyä multaa ;)
Lähetetty: 01 Huhti 2007, 20:04
Tuommonen maisema, josta olen aikaisemminkin etsinyt ja löytänyt useamman kolikon. Epäröin vähän lähteä piipparoimaan, mutta onneksi lähdin.
Kuvan keskivaiheilla piipparoin.

Löytöjä tuli, pari kolikkoa ja pari epämääräistä osasta. Rautaa ilmaisin löysi lähes kokoajan jota en esille kaivanut.
Isompi kolikko on 1 kopeekka vuodelta 1843, pienempi 10 penniä jonka vuosilukua en saanut selville.


Ja joku oli pelannut golffia pellollamme ja hukannut pallon
(pinnassa oli josta bongasin)

PS. taitaa olla käyttämäni ultraäänipesuri liian tehokas puhdistamaan vanhoja kolikoita, tuntuu että se poistaa tuota tummaa ainesta kolikon pinnasta jolloin kolikon "luettavuus" kärsii.
Ei varmaan kannata käyttää...

Löytöjä tuli, pari kolikkoa ja pari epämääräistä osasta. Rautaa ilmaisin löysi lähes kokoajan jota en esille kaivanut.
Isompi kolikko on 1 kopeekka vuodelta 1843, pienempi 10 penniä jonka vuosilukua en saanut selville.


Ja joku oli pelannut golffia pellollamme ja hukannut pallon
(pinnassa oli josta bongasin)

PS. taitaa olla käyttämäni ultraäänipesuri liian tehokas puhdistamaan vanhoja kolikoita, tuntuu että se poistaa tuota tummaa ainesta kolikon pinnasta jolloin kolikon "luettavuus" kärsii.