2014 kauden kahluut ja kaivannot

Onko löydölläsi hieno historia? Ei sillä väliä - löydön arvo on se joka ratkaisee! Tänne voit jakaa rantalöytösi, ilman että tarvitsee välttämättä keskustella sen historiasta.
Avatar
Ivar of Rasa Bol
Viestit: 5
Liittynyt: 14 Heinä 2019, 00:07
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: 2014 kauden kahluut ja kaivannot

Viesti Kirjoittaja Ivar of Rasa Bol »

J.m.k kirjoitti: 29 Heinä 2014, 18:13 Tavisreissu jo tutulle paikalle, vähissä oli piipit mutta merivesi oli sentään mukavan lämmintä pelkissä uikkareissa.

Kuva
Oon toistaiseksi tuloksetta etsinyt tietoa siitä, miten nopeasti merivesi mahtaa syövyttää vanhat metalliesineet Suomen vähäsuolaisilla vesillä, onko kellään kokemusperäistä tietoa? Merenpohjan tonkijoita ei taida olla montaa täällä, itse ihan aloittelijana kyselen porukoiden kokemuksia merilöydöistä.
Y-DNA I1-M253 / "Viikinkihaploryhmä"
Sig
Raavas Tonkija
Viestit: 524
Liittynyt: 16 Maalis 2008, 22:44

Re: 2014 kauden kahluut ja kaivannot

Viesti Kirjoittaja Sig »

Kulta ei mene miksikään, hopea muhjaantuu mutta ottaa kuitenkin kymmenä vuosia :roll:
Minelab Excalibur II, Underwater robot ROW, underwater cameras, fishing magnets etc..
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: 2014 kauden kahluut ja kaivannot

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

925 Hopea säilyy kymmeniä vuosia. Pinta mustuu, mutta saa helposti kiillotettua lähes uudenveroisiksi.

Matalempi pitoisuuksisien hopeakorujen seosaineet syöpyy niin että kymmenien vuosien meressä olon jälkeen niistä ei saa enää kiillottamallakaan kiiltäviä, sormukset jopa katkeavat ja kaikista leimoista ei välttämättä saa selvää.

Kulta säilyy ja säilyy. Olen yhden kultasormuksen löytänyt merestä uimarannalta jonka käyttö loppunut 80-luvulla. Ihan uutta vastaavassa kunnossa.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Vastaa Viestiin