Sivu 1/1

Piippailupeliprojekti

Lähetetty: 04 Joulu 2013, 00:36
Kirjoittaja ThePiippailija
Kuten jo tuolla toisessa postauksessa mainitsin, meillä on tällainen projekti meneillään:

Kuva Kuva

Eli 3-ulotteinen ensimmäisen persoonan metallinetsintäpeli. Tänään testasimme ensimmäistä kertaa moninpeliä vertaisverkon kautta.
Toistaiseksi maan alta ei löydy rautanaulaakaan mutta ehkä kuukauden parin päästä. :wink:
Pelimoottorina Unity3d.

Re: Piippailupeliprojekti

Lähetetty: 05 Joulu 2013, 09:30
Kirjoittaja J&R
Hienoa, näyttää jo paljon paremmalta kuin tämänhetkinen piippipelitarjonta.
Voiko osallistua jotenkin tuon kehittelyyn?
Onko jotain, mitä pienellä opiskelulla voisi tällainen maallikko saada aikaan?

Onko tuo tehty unity 3d free versiolla?

Laitoin unityn lataukseen.

Re: Piippailupeliprojekti

Lähetetty: 05 Joulu 2013, 10:41
Kirjoittaja J&R
Vähän tuota unitya pyörittelin, sit tuli sellanen fiilis että liian vaikeaa. Jätetään hommat niille jotka ne osaa. =)

Re: Piippailupeliprojekti

Lähetetty: 05 Joulu 2013, 18:25
Kirjoittaja Jellivaara
Terve

Täällä "kaveri"josta thepiippailija jo mainistikin. Otamme mielellämme ideoita vastaan ja jos ei pelkästään ideoiden jakeluun tyydy voi esimerkiksi Sketch upilla (http://www.sketchup.com) tai Blenderillä (http://www.blender.org) mallintaa aarteita, ympärisöä etc. Sketch up on helppo oppia ja yksinkertainen, ilmisversiolla pärjää pitkälle. Blender vaatii jo vähän syventymistä.
Otamme mielellämme ihmisiä toistaiseksi pieneen kehitystiimiimme.

PS. Hienoa nähdä että joku on kiinnostunut projektistamme :D

Re: Piippailupeliprojekti

Lähetetty: 05 Joulu 2013, 18:26
Kirjoittaja Jellivaara
Joo on tehty Unityn ilmaisversiolla.

Re: Piippailupeliprojekti

Lähetetty: 05 Joulu 2013, 18:30
Kirjoittaja Jellivaara
J&R kirjoitti:Vähän tuota unitya pyörittelin, sit tuli sellanen fiilis että liian vaikeaa. Jätetään hommat niille jotka ne osaa. =)
Muistan kun olin itse samassa tilanteessa (ja olen viläkin osin). Mutta kyllä se siitä lähti aukenemaan ja kun pääpiirtein oppi käyttämään huomasi ettei se olekaan niin hankalaa. Ja jos vielä joskus aukaiset unityn ja palat halusta tehdä, niin olen valmis auttamaan. Tosin olen itsekkin vielä maallikko unityn kanssa :D

Re: Piippailupeliprojekti

Lähetetty: 05 Joulu 2013, 19:45
Kirjoittaja Bumerangi
Tässähän voi olla ideaa. Jos tästä tuleekin ProPilkin kaltainen menestystarina, jolla käsittääkseni kohtuullisesti pelaajakuntaa. Itse tosin mielummin lähden luontoon kuin alan tietokoneella pelalaileen :)

Itse kun en peleistä mitään tiedä, niin ihan mielenkiinnosta kysyn, että kuinka tälläisessä poistetaan mahdollisuus ettei peli ala "toistamaan itseään"? Ettei jokakerta löydy samasta kohtaa uskomatonta kulta-aarretta :roll:

Re: Piippailupeliprojekti

Lähetetty: 05 Joulu 2013, 20:01
Kirjoittaja Jellivaara
Bumerangi kirjoitti:Tässähän voi olla ideaa. Jos tästä tuleekin ProPilkin kaltainen menestystarina, jolla käsittääkseni kohtuullisesti pelaajakuntaa. Itse tosin mielummin lähden luontoon kuin alan tietokoneella pelalaileen :)

Itse kun en peleistä mitään tiedä, niin ihan mielenkiinnosta kysyn, että kuinka tälläisessä poistetaan mahdollisuus ettei peli ala "toistamaan itseään"? Ettei jokakerta löydy samasta kohtaa uskomatonta kulta-aarretta :roll:
Tuohon en itsekkään tiedä vielä vastausta, mutta koodaamalla saadaan esineet ilmestymään satunnaisesti valikoituviin paikkoihin ja niin että suhteessa arvokkaampia löytyy harvemmin.
Niin ja peliä voit pelata näin talven kynnyksellä kun maa jäätyy ja illat pimenee. :D

Re: Piippailupeliprojekti

Lähetetty: 05 Joulu 2013, 20:43
Kirjoittaja ThePiippailija
Bumerangi kirjoitti:Itse tosin mielummin lähden luontoon kuin alan tietokoneella pelalaileen
Peli onkin talven pimeitä iltoja varten pahimpaan piippailunälkään. :)
Bumerangi kirjoitti:Itse kun en peleistä mitään tiedä, niin ihan mielenkiinnosta kysyn, että kuinka tälläisessä poistetaan mahdollisuus ettei peli ala "toistamaan itseään"? Ettei jokakerta löydy samasta kohtaa uskomatonta kulta-aarretta :roll:
Tässä esimerkkikoodin pätkä, joka arpoo 10 satunnaislukua 0:n ja 9:n väliltä ja tulostaa ne ruudulle:

Koodi: Valitse kaikki

int main(void) 
{
    int i;
    time_t form;
    time(&form);
    srand(form);
    for (i = 0; i < 10; i++)
{
        printf("%i\n", rand() % 10);
    }
}
Tätä soveltamalla voidaan arpoa vaikka sadan eri löydön ja mahdollisien löytöpaikkojen väliltä.
Eri rakenteita hyödyntämällä voidaan myös määrätä millaisia löytöjä tulee miltäkin alueelta, millaista ääntä piippari antaa minkäkin löydön kohdalla jne.

Re: Piippailupeliprojekti

Lähetetty: 05 Joulu 2013, 21:06
Kirjoittaja Rover
Ehdotus peliin: Satunnaisia räjähteitä. Jos pelaaja löytää esim. kranaatin, niin jos sen nostaa maasta niin kranaatti räjähtää ja pelaaja menettää kaikki löydöt/pisteet ja peli alkaa alusta. Tai jotain vastaavaa, että saadaan peliin vähän jännitystä :mrgreen:


Ja kysympä että, kuinka paljon peliin voi lisätä erilaisia löytöjä vai voiko niitä lisätä rajattomasti?

Re: Piippailupeliprojekti

Lähetetty: 05 Joulu 2013, 21:22
Kirjoittaja ThePiippailija
Rover kirjoitti:Ja kysympä että, kuinka paljon peliin voi lisätä erilaisia löytöjä vai voiko niitä lisätä rajattomasti?
On sillä rajansa mutta sen verran iso lukema ettei kannata murehtia. :mrgreen:

Re: Piippailupeliprojekti

Lähetetty: 05 Joulu 2013, 21:52
Kirjoittaja Bumerangi
Tuli tuossa saunoessa mieleen heti pari ideaa tähän :D
En tiedä yhtään onko helposti toteutettavissa, mutta miten olis:

- Syvyys / herkkyys. Kun pelaaja kehittyy ja pystyy ostamaan paremman etsimen tai kelan, niin joutuisi jo etsityt alueet käymään läpi uudestaan "missattujen" löytöjen toivossa.

- Sitten joku kätketyt aarteet ominaisuus, jossa kartutettuaan pisteitä voisi hankkia perimätietoa / aarretarinaa, joka antaisi vinkkiä isosta kätköstä yms ja opastaisi pelaajan jollekkin tietylle alueelle kartalla. Ja tämä iso löytö esiintyisi vain hyvin pienellä spotilla kartalla. Vaikeasti löydettävissä.

:roll:

Re: Piippailupeliprojekti

Lähetetty: 05 Joulu 2013, 22:08
Kirjoittaja Jellivaara
Bumerangi kirjoitti: - Sitten joku kätketyt aarteet ominaisuus, jossa kartutettuaan pisteitä voisi hankkia perimätietoa / aarretarinaa, joka antaisi vinkkiä isosta kätköstä yms ja opastaisi pelaajan jollekkin tietylle alueelle kartalla. Ja tämä iso löytö esiintyisi vain hyvin pienellä spotilla kartalla. Vaikeasti löydettävissä.

:roll:
Hyvä idea. Pisteillä tai löydöistä saaduilla rahoilla voisi ostaa vanhoja karttoja, joista näki aarteiden mahdollisen sijainnin. Samaan tyyliin voisi ostaa uusia keloja yms, jos taitopisteet yms. riittää.

Re: Piippailupeliprojekti

Lähetetty: 06 Joulu 2013, 18:44
Kirjoittaja -miksu-
On kyllä mielestäni tosi hyvä idea tällainen jos vielä saataisiin menestymään.Itse ehdottaisin että alue olisi yhtenäinen suht iso alue,(jos mahdollista)niin että ei olisi mitään menua josta valitaan paikka esim. ranta tai joku muu vaan että ne olisi kaikki samalla alueella,ja vielä että kun lopettaa pelin voi jatkaa samasta kohdasta johon lopetti,tällainen idea. :)