Sivu 34/47

Re: Garrett AT pro

Lähetetty: 26 Touko 2014, 16:56
Kirjoittaja Taurus
Wilhart kirjoitti:Taurus, olisin voinut kirjoittaa tismalleen saman kuvauksen omasta AT Prostani. Äimänä ollaan täälläkin. Lueskelin jenkkifoorumilta, että voisi olla kosteutta koneessa, joten omani on nyt kuivumassa...Saas nähdä, mitä tapahtuu...
Onko sulla jotain toista kelaa siihen millä voisit testata? Ei viittis uutta kelaakaan ostaa kun ei ole täysin varma onko vika kelassa vai boksissa.

Re: Garrett AT pro

Lähetetty: 26 Touko 2014, 16:59
Kirjoittaja Urmas
Mulla oli eilen samanlainen tapaus, piipitteli omiaan samalla tavalla. Siirryin hiekkatien toiselle puolelle ja se loppui..jatkui taas kun menin takaisin ekalle pellolle.
Olisikohan kännykkä jotenkin haitannut tuota konetta, mulla kun on piipatessa sport tracker päällä. Tiedä sitten näistä koneista. :roll:

Re: Garrett AT pro

Lähetetty: 26 Touko 2014, 21:06
Kirjoittaja Indian
Samanlaista vikaa löytyy myös omasta koneestani. Aluksi luulin, että at hörppäsi vettä kahlailu reissulla mutta todelliseksi syyksi paljastui kelan ja johdonliitos. Vian voi todeta siten, että laittaa at: n päälle ja heiluttelee johtoa kelanjuuresta laite todennäköisesti Kilkuttelee silloin haamupiippejä. Omassa koneessa vian korjaamiseen auttoi se, että teippasin sähkömiehenteipillä johdon tiukasti runkoon kiinni, että se ei pääse heilumaan piipparoidessa.

Re: Garrett AT pro

Lähetetty: 26 Touko 2014, 21:25
Kirjoittaja Wilhart
Mulla ei valitettavasti ole toista kelaa. Tuo Indianin kikka toimii sikäli, että tilanne parani kun tein tuon operaation viikko sitten. Minulla oli murtunut hieman se johto juuri kelan juuresta. Tein kumisuojuksen puutarhaletkusta ja liimasin sen tiukasti kiinni. Lisäksi pyörittelin nittoa siihen päälle. Tilanne parani, mutta ei täysin korjaantunut...

Re: Garrett AT pro

Lähetetty: 26 Touko 2014, 22:23
Kirjoittaja Taurus
Ok. Täytyypä kokeilla vielä tuota kikkaa, mutta luulempa että uuden kelan hankinta on kuitenkin edessä. Antaa meinaan niin herkästi tuota häiriötä. Ei tarvitse kuin vähän naputella sormella kelan pohjaa niin kilkattaa sitä mukaa.

Re: Garrett AT pro

Lähetetty: 27 Touko 2014, 12:41
Kirjoittaja Velsku
Sulla on jo taurus niin paljon löytökultasormuksia sormessa, että unohdit poistaa sormista jokaisen niistä. Johtuu siitä se ääntely, kun sormella kelaa koputtelet.

Re: Garrett AT pro

Lähetetty: 27 Touko 2014, 21:44
Kirjoittaja Taurus
Velsku kirjoitti:Sulla on jo taurus niin paljon löytökultasormuksia sormessa, että unohdit poistaa sormista jokaisen niistä. Johtuu siitä se ääntely, kun sormella kelaa koputtelet.
On niin pieniä ettei ne edes mene mun sormiin, paitsi ne mitkä on museo ottanut :D Huoltoon lähtee tuo masiina. Vanha kunnon sotaratsu 250 lyödään tulille siksi aikaa.

Re: Garrett AT pro

Lähetetty: 28 Touko 2014, 07:58
Kirjoittaja Aatami
Indian kirjoitti:Samanlaista vikaa löytyy myös omasta koneestani. Aluksi luulin, että at hörppäsi vettä kahlailu reissulla mutta todelliseksi syyksi paljastui kelan ja johdonliitos. Vian voi todeta siten, että laittaa at: n päälle ja heiluttelee johtoa kelanjuuresta laite todennäköisesti Kilkuttelee silloin haamupiippejä. Omassa koneessa vian korjaamiseen auttoi se, että teippasin sähkömiehenteipillä johdon tiukasti runkoon kiinni, että se ei pääse heilumaan piipparoidessa.
Tein tuon saman homman viime syksynä. Paketoin tarranauhan pätkillä (4) johdon varteen kiinni koko matkalta. Pieni miinus siitä että nykyään kone kulkee takapenkillä eikä takaluukussa. Mut tosi pieni miinus.

Re: Garrett AT pro

Lähetetty: 28 Touko 2014, 10:39
Kirjoittaja Indian
Juu,ei se minunkaan at enään takaluukkuun mahdu, vaan ottaa herraskaisesti kyytiä takapenkillä. Kelaakaan ei viitsi millään enään vaihtaa,kun johto on teipattu niin monesta kohtaa varteen kiinni.

Re: Garrett AT pro

Lähetetty: 29 Touko 2014, 08:44
Kirjoittaja JoniOha
kateellisena lukee at pro juttuja ja youtubesta ja foorumeilta katsoo niksejä sen käyttöön. Tilasin itselle AT:n ja nyt odottelen et se saapuis eilen lähteny virosta.

Re: Garrett AT pro

Lähetetty: 29 Touko 2014, 11:18
Kirjoittaja Velsku
Huomenna toivottavasti on jo sulla. Viimeistään maanantaina. Itselle tuli yhtä nopeaa kuin kotimaanpaketti ja tuotiin ulko-ovelle saakka.

Eilen laitoin akut sisään kun toinen setti pattereita kului loppuun. Täyteen ladatut bc-900 laturilla (eli oikeasti täydet) ja heti vilkuttaa ettei ihan ole täydet. Tänään kokeilen siis vaikuttaako tehoihin. Eli tiputaanko nopeasti vilkuttamaan kahta pykälää.

Toissapäivänä taas sai huomata, että atpro huononee heti kun alkaa kaksi jäljelläolevaa pykälää edes vilkkua. Signaalit huononee ja menettää selkeyttä.

Näin sulautettujenjärjestelmien "asiantuntijana :mrgreen: " tulis mieleen pieni design fiba tuossa. Netistä luin, että at pro tiputtaa tehojaan kun akku tyhjenee johonkin pisteeseen. Näyttää siis olevan tuo kaksi pykälää. Ilmeisesti laite tekee sen heti kun jännitemittaus antaa tuloksen jolla päätellään sen olevan tasolla 2-pykälää. Jännitemittausta tehdään jatkuvasti, joten jo seuraava mittaus saattaa antaa tulokseksi "3-pykälää". At pro ei kuitenkaan odota tehon laskussa tai takaisin nostossa mitään trendiä, vaan alkaa vatkaamaan tehoa ylös alas tuon flikkeröivän patteri-indikaattorissa näkyvässä tahdissa ja kuluttaa proseprosessointiaikaa, tai aiheuttaa muuta kautta häirihäiriötä, joka häiritsee konetta. Tuo puolestaan häiritsee sitten etsijää...

Re: Garrett AT pro

Lähetetty: 29 Touko 2014, 11:22
Kirjoittaja Velsku
Eli suomeksi. Patterit on syytä vaihtaa jo heti kun alkaa tuo kolmas pykälä vilkkuakin pois päältä, eli kaksi "vakaata" enää jäljellä ja kolmas vilkkuu.

Re: Garrett AT pro

Lähetetty: 29 Touko 2014, 11:34
Kirjoittaja Haarukka
ACE150:n patteri-varoitus alkaa aluksi vilkkumaan äänen tahtiin. Ilmeisesti äänisignaalin ottama suurempi virta "niiauttaa" jännitettä sen verran että hälyytysraja alitetaan. Kun ääni lakkaa häviä patterivaroituskin.

Re: Garrett AT pro

Lähetetty: 29 Touko 2014, 22:26
Kirjoittaja Aatami
Onko kellään vinkkiä/ linkkiä heittää, tarvisin kuulokkeiden johdon, liittimineen. Pieni proggis päällänsä.. FD:stä en löydä pelkkää johtoa, halvimmat luurit kippurajohtoineen karvan alta 3kymppiä.

Re: Garrett AT pro

Lähetetty: 03 Kesä 2014, 11:13
Kirjoittaja Aatami
Voe hitohitto, kelaongelmat jatkuu. Eli turhanpäiväinen pilputus alkoi heti kun kela sai vettä. Pienimmästäkin heinänkorresta tai osumasta kiljasee. Toki näyttää oikeatkin osumat, mutta kaiken kakofonian keskeltä se on lievästi sanottuna ärrrsyttävää..!!

Edit
Kelansuojan alla märkää töhkää ja suojassa parin sentin halkeama. Voi olla ottanu osumaa, tai sitte pakkanen pannut. Suojan alla kela kuin uusi. Laitoin vulkkisteippiä kelanjohdon tyveen noinniinku jäykisteeksi ja tiivisteeksi ja suojan halkeamaan äkkiliimaa. Eli purettu ja kasattu. Toimii taas..

Re: Garrett AT pro

Lähetetty: 04 Kesä 2014, 14:17
Kirjoittaja JoniOha
Mulla suurin ongelma vedessä on ollut tähän asti kohteen pinpointtaaminen kun AT paikantaa tuohon kelan ulkoreunaan siinä missä Ace paikansi kelan keskelle. Vaik käyttäjässähän se vika vain on. Vuotavien kumisaappaitten kans pärjäs hyvin jo vedessä 2,5h. sen verta jo lämmenny vesi.

Scooppi pitäs kyl tehdä tai ostaa suosituksia?

Re: Garrett AT pro

Lähetetty: 06 Kesä 2014, 20:47
Kirjoittaja mirosens
Allekirjoittanut ilmoittautuu nyt kanssa at pro:n omistajaksi. Laite saapui äsken ja on nyt kasattu ja valmiina toimintaan.
Sellainen jutska tuli heti mieleen että onpas etupainoinen verrattuna golden mask 1 plussaan :shock:
Onko porukka korjannut tätä millään tavalla vai tottuuko siihen vaan?
On meinaan aikaisemminkin ollut ongelmia kyynärpäiden ja olkapäiden kanssa.
Valjaat kävi mielessä muttamutta...olisihan se kiva kun ei ole koko ajan kiinni ukkelissa kuitenkaan.

Re: Garrett AT pro

Lähetetty: 11 Kesä 2014, 07:14
Kirjoittaja J.m.k
Velsku kirjoitti:Eli suomeksi. Patterit on syytä vaihtaa jo heti kun alkaa tuo kolmas pykälä vilkkuakin pois päältä, eli kaksi "vakaata" enää jäljellä ja kolmas vilkkuu.
Tein huvikseni eilen testin, kun alkoi olemaan etsimen akku siinä rajoilla, että kolmas pykälä alkoi hiipumaan jo pois. Menin reilu neljä tuntia pelkästään kahdella palkilla ja etsin toimi normaalisti niin kauan kunnes varaus alkoi käymään yhdessä palkissa ja hyppi 1 ja 2 välillä. Siinä vaiheessa äänimaailma "romahti" täysin ja id luvut oli mitä sattuu...syvyys myös putosi ihan nolliin. Tuohon asti toimi kuitenkin erinomaisesti kahdellakin pykälällä - akut mulla on Sanyo Eneloop jos sillä olisi jotain vaikutusta asiaan. Vara-akut kannattaa kyllä ehdottomasti olla matkassa jos haluaa käyttää akut tyhjäksi asti, koska tuo laitteen toiminta häviää sitten kertaheitolla, kun mennään sen tietyn pisteen alle akkujen jännitteessä.

Mirosens: Tuohon painopiste asiaan en osaa kommentoida, kun tuo at on mun ensimmäinen etsin mutta ihan hyvin olen tuolla pärjännyt painon puolesta. Uskoisin, että siihen tottuu :)

Re: Garrett AT pro

Lähetetty: 11 Kesä 2014, 09:58
Kirjoittaja Velsku
Se piiri siellä ei tiedä minkä merkkisitä akuista virta tulee. Mulla oli yhden kerran koetuksella kerranladatut vartan 2700mah ladattavat, jotka on samaa tyyppiä kuin eneloopit (eli ns. itsepurkautumattomat). Ovat ns. yhtä hyvät akut kuin eneloopit. Ne oli vedetty täyteen BC-900 laturilla, eli vastaavalla mitä sulla (tuo antaa vain vähän enemmän latausvirtaa tarvittaessa, mitä pikkuveljensä. muuten samanlainen). Muutaman kerran ladattujahan nuo akut pitäisi olla, että täysi teho saavutettaisiin, mutta kyllä mulla kuitenkin jäi tuo akkukokeilu tuohon. Liian nopeaa laskee täysiltäpykäliltä alas johtuen lähtöjännitteestä. Jos akkuja jatkossa käytän, hommaan tuohon noita Ni-Zn akkuja, joilla lähtöjännite 1,6v, mutta nyt on iso nippu pattereita ostettu. Menee koko kesän niillä.

Minun mielestä tuossa tapahtuu huononeminen jo 2:lla pykälälläkin, paristoilla ja akulla. Jos regulointi toteutettu huonosti, niin tuo jännitteen lasku "2:n pykälään" voi aiheuttaa jo vähän häiriötä ja kun jännite laskee vielä, niin aina vain enemmän. Pitää seuraavalla kerralla tehdä ilmatestejä miten vaikuttaa etsintä syvyyteen, vai vaikuttaako vain signaaleihin (selkeyteen). Eli tapahtuuko tehonpudotus 2-pykälällä, vai vain "häiriöityminen" ja tehonpudotus vasta 1:llä pykälällä.

Mutta tärkeintä tässä on huomata se, ettel kannata tyhjiksi pattereita tällä laitteella ajella vaikka käynnissä laite pysyykin, vaan vaihtaa jo etukäteen. :!:

Re: Garrett AT pro

Lähetetty: 11 Kesä 2014, 12:58
Kirjoittaja J.m.k
Ehkä mä olen vaan niin puurokorva etten huomaa mitään :lol: hyvä ne on ajoissa vaihtaa tosissaan, niin ei ainakaan jää löydöt akuista kiinni.

Re: Garrett AT pro

Lähetetty: 15 Kesä 2014, 13:34
Kirjoittaja mirosens
mirosens kirjoitti:Allekirjoittanut ilmoittautuu nyt kanssa at pro:n omistajaksi. Laite saapui äsken ja on nyt kasattu ja valmiina toimintaan.
Sellainen jutska tuli heti mieleen että onpas etupainoinen verrattuna golden mask 1 plussaan :shock:
Onko porukka korjannut tätä millään tavalla vai tottuuko siihen vaan?
On meinaan aikaisemminkin ollut ongelmia kyynärpäiden ja olkapäiden kanssa.
Valjaat kävi mielessä muttamutta...olisihan se kiva kun ei ole koko ajan kiinni ukkelissa kuitenkaan.
Vastaanpas itse itselleni. Hain Varustelekasta tetsarin, viritin polkupyörän "mustekalasta" roikottimen, kiinnitin sen kiinteästi piippariin ja koukulla tetsariin. Ai että, nyt on hyvä 8)
Tetsari oli kyllä muutenkin järkiostos, se kun eliminoi kaikki muunlaiset kantoviritykset täysin.

Vielä linkki kaupan tuotteeseen: http://www.varusteleka.fi/fi/product/bw ... tetty/3069

Re: Garrett AT pro

Lähetetty: 16 Kesä 2014, 12:58
Kirjoittaja Itärajan ihme
Tänä aamuna vakiokela alkoi sekoilemaan, normitestien jälkeen laitoin 5 x 8 dd kelan jolloin pelasi hienosti. Olikos se niin että kahden vuoden takuu kattaa myös kelan? Laitteessani on takuuta joulukuulle saakka.

Re: Garrett AT pro

Lähetetty: 16 Kesä 2014, 18:35
Kirjoittaja Taurus
Itärajan ihme kirjoitti:Tänä aamuna vakiokela alkoi sekoilemaan, normitestien jälkeen laitoin 5 x 8 dd kelan jolloin pelasi hienosti. Olikos se niin että kahden vuoden takuu kattaa myös kelan? Laitteessani on takuuta joulukuulle saakka.
Miten sekoilee? Piippaako se kun koputtelet kelaa tai ravistat etsintä? Mun masiina lähti just sen takia huoltoon Saksaan. Käsittääkseni takuun pitäis kattaa nuo kaikki tekniset osat jos ovat alkuperäisiä.

Re: Garrett AT pro

Lähetetty: 16 Kesä 2014, 19:56
Kirjoittaja Itärajan ihme
Antoi metsässä haamupiippejä ja äänteli ilmatesteissä kun heilutin kevyesti johtoa kelan juurella. Boxi lienee kunnossa kun toiminta palautui pikkukelalla. Vakiokela lähti jo fd:e analyysiin.

Re: Garrett AT pro

Lähetetty: 18 Kesä 2014, 14:56
Kirjoittaja jyka
Yritin etsiä merivedestä at pro:lla mutta se piippaili jatkuvasti ihan mitä sattuu? Olisiko sitä pitänyt säätää jotenkin vai mikähän mätti.
Järvivedessä toimi täysin aiemmin.