Garrett AT pro
-
- Kunniajäsen
Re: Garrett AT pro
Pro custom muistaa seur. päivänä kun menet samankaltaisiin paikkoihin.Kato ettei kone pidä mitään ääntä ennen kuin säädät maabalanssia pumppaamalla.80-85 lukemalla pärjää pelloilla yleensä. en itekkään tajua missä noita pienempiä tarvitaan. Ehkä merivedessä? Ei tuu enään käytettyä muita moodeja syystä että on nopea säätää paikan mukaan muutenkin. Turhakkeita muut. Ja pattereist sen verran että turhaan oon vaihtanut batskuja kolmannella pykälällä kun vehe toimii niillä hylätyillä vielä pari kolmen-neljän tunnin reissut. Eilen ajoin koneen sammuksiin asti kokeilumielessä ja loppuun asti toimi! Enerkiansäästö kunniaan, eiks je?
Pro zerolla pelkästään mennään ja kaikki kirkkaaammat äänet kaivan. En juurikaan pelkkiä pörinöitä. Muutamalla pykälällä voi rautaa diskata.
Itselleni joululahjaksi hankkimani Nel Tornado kela oli mielestäni hyvä hankinta; löytää syvemmältä ja peittää isomman alueen. Lisäpainokaan ei ole rannetta rasittanut.
Rikkaat pellot vain on hakusessa
Itselleni joululahjaksi hankkimani Nel Tornado kela oli mielestäni hyvä hankinta; löytää syvemmältä ja peittää isomman alueen. Lisäpainokaan ei ole rannetta rasittanut.
Rikkaat pellot vain on hakusessa

Viimeksi muokannut Fisherman, 04 Touko 2014, 22:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Xp Deus
-Garrett At Pro
Vanhin löytö kivikaudelta, + kupurasolkia, punnuksia, nuolenkärkiä, keihäänkärki (55,5 cm), dirhemeitä, kirveitä ym. n. 400-1100 jKr
Paras löytö on tämä harrastus
MPE ry
-Garrett At Pro
Vanhin löytö kivikaudelta, + kupurasolkia, punnuksia, nuolenkärkiä, keihäänkärki (55,5 cm), dirhemeitä, kirveitä ym. n. 400-1100 jKr
MPE ry
-
Kiitoksia vinkeistä.
Olen muutaman videon pätkän AT Prosta katsonut, sieltäkin löytyi hyviä vinkkejä.
Kone oli tullut perille matkahuoltoon perjantai iltana , mutta matkahuolto aukeaa vasta tiistaina niin ei auta kuin odotella tiistaita.
Kun oppii konetta käyttämään niin seuraavaksi täytyy miettiä sitä Nellin kelaa
Olen muutaman videon pätkän AT Prosta katsonut, sieltäkin löytyi hyviä vinkkejä.
Kone oli tullut perille matkahuoltoon perjantai iltana , mutta matkahuolto aukeaa vasta tiistaina niin ei auta kuin odotella tiistaita.
Kun oppii konetta käyttämään niin seuraavaksi täytyy miettiä sitä Nellin kelaa

- GhostShark
Nyt olen viimeinkin astunut tämän harrastuksen ääri porteille melkein menettäen kaikki aiemmat harrastukseni ja kun tämä uusi harrastus vetää minua vain syvemmälle ja syvemmälle niin onhan se pakko ostaa välillä uusia ja parempiakin laitteita niin päätin tuossa eilen tilata tämän AT PRON itselleni. On siitä luettu niin monia hyviä juttuja, youtube pätkiä ja tv ohjelmia. Maltanko tuskin edes odottaa laitteen saapumista.

- Garrett At Gold
- Garrett Master Sound:t
- Nato Kenttälapio
- SandScoop
Vanhimmat kolikot: Hopeinen 1ör 1667, Hopeinen 5ör 1709,
Hopeinen 5kopeekka 1838
- Garrett Master Sound:t
- Nato Kenttälapio
- SandScoop
Vanhimmat kolikot: Hopeinen 1ör 1667, Hopeinen 5ör 1709,
Hopeinen 5kopeekka 1838
Mites se tuo Nelli on pelannut? Pysyykö signaalit samanlaisina kuin vakiokelalla?
Mitäs etsimen päivittäjät tuumaa, olisko ideaa päivittää ace250+dd settiä at prohon? Näyttää että ainakin moni on niin tehnyt. Mitä etuja saavutetaan? Vedenkestävyys tietenkin ja taajuus taisi olla atprossa korkeampi, eli olikosse nyt että pienemmät kohteet havaitsee paremmin? Mites etsintäsyvyys tai erottelu?
eroa noilla laitteilla kuin yö ja päivä. erottelut syrjinnät ja muut toiminnot. id numerot parantavat huomattavasti etsimisen kaivuita roskasemmilla alueilla. ja kyllä taajuus riittää jo hyvin pienen metallin löytymiseen.teukka kirjoitti:Mitäs etsimen päivittäjät tuumaa, olisko ideaa päivittää ace250+dd settiä at prohon? Näyttää että ainakin moni on niin tehnyt. Mitä etuja saavutetaan? Vedenkestävyys tietenkin ja taajuus taisi olla atprossa korkeampi, eli olikosse nyt että pienemmät kohteet havaitsee paremmin? Mites etsintäsyvyys tai erottelu?
edit itse en garreteista ole omistanut kuin ace350 euro koneen. ja proota koettanu.
-
Moikka.
Kellään kokemusta tästä kelasta pitääkö syvyydet lähellekkään paikkaansa?
Olen harkinnut uuden kelan ostoa jolla pääsisi syvemmälle kuin At Pron perus kelalla, mutta ei uskolla summassa ostaa.
Tällä At Pron normi kelallahan pääsee ehkä noin 25 senttiin pienissä kohteissa.
MarsMD GOLIATH 15" (38cm) AT Pro / AT Gold -metallinpaljastimille. Parempaa syvyystunkeumaa ja kattavuutta suurille kohteille ja pienille kolikoille. Paino 0,74 kg. Vesitiivis. ABS-muovia. Valmistajan antama syvyystunkeumatieto: pienet kohteet 35-50 cm, suuret kohteet 50-100 cm.
Kellään kokemusta tästä kelasta pitääkö syvyydet lähellekkään paikkaansa?
Olen harkinnut uuden kelan ostoa jolla pääsisi syvemmälle kuin At Pron perus kelalla, mutta ei uskolla summassa ostaa.
Tällä At Pron normi kelallahan pääsee ehkä noin 25 senttiin pienissä kohteissa.
MarsMD GOLIATH 15" (38cm) AT Pro / AT Gold -metallinpaljastimille. Parempaa syvyystunkeumaa ja kattavuutta suurille kohteille ja pienille kolikoille. Paino 0,74 kg. Vesitiivis. ABS-muovia. Valmistajan antama syvyystunkeumatieto: pienet kohteet 35-50 cm, suuret kohteet 50-100 cm.
-
Moro kaikille.
Tälläkin foorumilla on porukkaa joilla on varmasti kokemusta Nellin eri keloista AT Proossa?
Haluaisin tietää mitä olette tykänneet Nellin keloista ja onko kelalla saanut sitä kuuluisaa lisä syvyyttä vai tuleeko kela vain turhaksi painoksi.?
Mitä enemmän eri malleista tulee tietoa sen parempi.
Olen ajatellut ostaa AT Prohon uuden isomman kelan jolla saisin lisää syvyyttä pelloille.
Kiitos kaikille jotka jaksavat vastailla
t. PP
Tälläkin foorumilla on porukkaa joilla on varmasti kokemusta Nellin eri keloista AT Proossa?
Haluaisin tietää mitä olette tykänneet Nellin keloista ja onko kelalla saanut sitä kuuluisaa lisä syvyyttä vai tuleeko kela vain turhaksi painoksi.?
Mitä enemmän eri malleista tulee tietoa sen parempi.
Olen ajatellut ostaa AT Prohon uuden isomman kelan jolla saisin lisää syvyyttä pelloille.
Kiitos kaikille jotka jaksavat vastailla
t. PP
Minullakin uusi at pro , muutaman päivän sillä törryyttänyt, nyt sitten kokeilin hopeaa, kaivoin 20 cm syvän kuopan ja laitoin sinne paksun kalevalakorun hopea sormuksen, peitin sen kunnolla, eipä löytänyt jotain outoa törinää antoi
Nostin sen 10 senttiin eikä mitään, sitten pinnalle, niin 10:ssä cm antoi oikean luvun.
raudan kohdalla kunnontörähdys ja sitten pim, vähänkös ärsyttää tuo jälki pim. onkohan osannut tehdä okein nuo säädöt ? Tarvisko minunkin laittaa isompi kela

raudan kohdalla kunnontörähdys ja sitten pim, vähänkös ärsyttää tuo jälki pim. onkohan osannut tehdä okein nuo säädöt ? Tarvisko minunkin laittaa isompi kela

Garrett AT pro
Black and Decker pikku-lapio
Kynnet
Kynnet
-
- Metallinetsijä
Kyllä sen pitäisi tuollainen hopea kohde ottaa hyvin 20 sentistä. Tarkista asetukset, onko kelan johto hyvin kiinni laitteessa?
KAINUUN METALLINETSIJÄT
XP DEUS
XP DEUS
- Velsku
- Metallinetsijä
Itsellä ei vielä hirveästi kokemusta ko. kamppeesta ole, mutta näillä uskoisin pääsevän jo pitkälle:
Pro-Zero moodi päälle, Iron audio on, 35 rautadisc, herkkyys niin paljon että vähän falsettaa. Kelankaapelin kiinniolemisen tarkistus. Paristojen vaihto, jos on jäljellä kaksi pykälää tai kaksi jo vilkkuu.
Yhdet patterit olen vasta kuluttanut, eli niin uusi kampe on mulla. Mutta mielestäni kun oli kaksi pykälää jäljellä, homma tyssäsi siihen. Signaalit meni epäselkeiksi ja etsintäsyvyys kärsi. (ainakin vedessä).
Käyttääkö kukaan akkuja tässä?
Ostin "esiladatut" akut tuohon, puskin paketista koneeseen ja pykäliä oli 2 heti aluksi. Vaihdoin paristot ja latasin akut. Ottivat 900mAh lisää virtaa itseensä. Eli eivät olleet tyhjät, (2700mah akut)
Akkujen jännite vain alhaisempi, mitä pattereiden ja jos tuo laite vähentää tehoja kun jännite laskee, toimiiko nuo akut nyt juuri koskaan kunnolla? (eli jos laskee nopeasti tuonne kahteen pykälään?)
Pro-Zero moodi päälle, Iron audio on, 35 rautadisc, herkkyys niin paljon että vähän falsettaa. Kelankaapelin kiinniolemisen tarkistus. Paristojen vaihto, jos on jäljellä kaksi pykälää tai kaksi jo vilkkuu.
Yhdet patterit olen vasta kuluttanut, eli niin uusi kampe on mulla. Mutta mielestäni kun oli kaksi pykälää jäljellä, homma tyssäsi siihen. Signaalit meni epäselkeiksi ja etsintäsyvyys kärsi. (ainakin vedessä).
Käyttääkö kukaan akkuja tässä?
Ostin "esiladatut" akut tuohon, puskin paketista koneeseen ja pykäliä oli 2 heti aluksi. Vaihdoin paristot ja latasin akut. Ottivat 900mAh lisää virtaa itseensä. Eli eivät olleet tyhjät, (2700mah akut)
Akkujen jännite vain alhaisempi, mitä pattereiden ja jos tuo laite vähentää tehoja kun jännite laskee, toimiiko nuo akut nyt juuri koskaan kunnolla? (eli jos laskee nopeasti tuonne kahteen pykälään?)
--------------------
Minelab Explorer XS, (8", 10,5", 15"WOT)
Garrett AT Pro (vakio + 5"x8" kelat)
Minelab digger
Garrett pro pointer
Garrett sandscoop
Minelab digger
Garrett pro pointer
Garrett sandscoop
En tiedä auttaako mitään, mutta minä olen käyttänyt ACE150:ssa ladattavia akkuja. Kapasiteettia en tiedä, mutta reilun 5h huispailun jälkeen alkaa paristosymbooli(tässähän ei ole oikeaa paristomittaria) vilkkumaan. Siihen asti tunnistus syvyys tuntuu ainakin säilyvän. Kauas jää paristoille luvatusta 10-20tunnista, varsinkin kun käytän kuulokkeita jotka varmasti säästää virtaa.Velsku kirjoitti:Akkujen jännite vain alhaisempi, mitä pattereiden ja jos tuo laite vähentää tehoja kun jännite laskee, toimiiko nuo akut nyt juuri koskaan kunnolla? (eli jos laskee nopeasti tuonne kahteen pykälään?)
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Täytyy kokeilla noilla velskun ohjeilla, kelan kaapeli on kunnolla kiinni.pattereiden virta näköjään vähissä koska vilkkuu, alkuperäiset.kokeilin tuota hopeasormus juttua edellisellä garretilla 350 euro ja saman tuloksen antoi. No harjoitus tekkee mestarin 

Garrett AT pro
Kynnet
Kynnet
Oon muuten tuolla ACE150:lla huomannut että ei löydä pieniä hopeaesineitä mullasta. Esim. tuollainen hyvin pieni 925 korvakoru, ilmatestissä tai kuivaan hiekkaan peitettynä tunnistaa 5-10sentistä, mutta jos heitä nurmelle niin ei edes pinnasta. Mitä tavaraa se on mihin olet sormusta kokeiluissasi haudannut tai onko siellä syvemmällä jotakin häiritsevää mineraalia?
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
- Velsku
- Metallinetsijä
Muissa etsimissä olen akkuja käyttänyt itsekin, mutta tässä yllätti tuo, että laite laskee tehoja kun akun virta vähenee ja akuilla lähtökohtaisesti oli siinä pisteessä jo heti kun laittoi ne sisään, että laite laskee tehoja. (signaalit menee epäselkeiksi). Noissa muissa etsimissä ei ole niin selkeää eroa ollut, onko akut täydet vai ei. Explorerin käytössä ei huomaa muuten, kuin laite alkaa tuuttaamaan matalaa jännitettä, jolloin on vaihdettava paristot.
Nimellisjännite oli siis ihan hyvin noissa akuissa vielä tallella, kun mittasin. Sehän on 0,3V alempi kuin 1,5V paristojen ja ilmeisesti sai aikaan sen, että paristoindikaattori näytti jännitteen mukaan kahta pykälää. Ja olettamani mukaan laite kulkee silloin "säästö" teholla, tai jänniteregulointi alkaa tuottamaan häiriöä laitteeseen.
Taitaa siis olla turhat tällä kapineella akut, ellei joku kokemuksesta osaa sanoa muuta.
Ja nyt kun on uudet patterit sisällä, en viitsi alkaa aukaisemaan turhaan luukkua, jotta testaisi ihan täyteen ladatuilla akuilla, kun tuota vesihuispausta tulee myös tehtyä. Pitää odotella, että nämä patterit tyhjenee siihen "2 pykälää" pisteeseen.
Nimellisjännite oli siis ihan hyvin noissa akuissa vielä tallella, kun mittasin. Sehän on 0,3V alempi kuin 1,5V paristojen ja ilmeisesti sai aikaan sen, että paristoindikaattori näytti jännitteen mukaan kahta pykälää. Ja olettamani mukaan laite kulkee silloin "säästö" teholla, tai jänniteregulointi alkaa tuottamaan häiriöä laitteeseen.
Taitaa siis olla turhat tällä kapineella akut, ellei joku kokemuksesta osaa sanoa muuta.
Ja nyt kun on uudet patterit sisällä, en viitsi alkaa aukaisemaan turhaan luukkua, jotta testaisi ihan täyteen ladatuilla akuilla, kun tuota vesihuispausta tulee myös tehtyä. Pitää odotella, että nämä patterit tyhjenee siihen "2 pykälää" pisteeseen.
--------------------
Minelab digger
Garrett pro pointer
Garrett sandscoop
Minelab digger
Garrett pro pointer
Garrett sandscoop
Olen käyttänyt At pro:ssa Sanyon Eneloop akkuja useamman vuoden ilman mitään ongelmia. Toiminta-aikaa en ole kellottanut mutta mutu tuntumalla sanoisin että yhdellä latauksella virtaa riittää ainakin 10 tunniksi.
Sen olen myös huomannut että kun paristoindikaattori laskee kahteen pykälään on aika pian syytä vaihtaa uusi akkusatsi, joka tietysti on aina reissussa mukana. ( paristopitimiä saa varaosana )
Pahaa sanottavaa ei ole myöskään Lidlin Tronic akuista.
Kokeilin pikaisesti hopeasormuksella ja Nel Tornado kelalla upottamalla sormuksen 20 sentin syvyyteen kasvimaan multaan. Signaali pro zero modella oli ihan selkeä mutta jo aika hiljainen ID:n vaihdellessa 85-90. Signaalin voimakkuushan on At Pro:ssa pro modella verrannollinen kohteen sijaintisyvyyteen mistä seuraa että syvemmällä olevat pienet kohteet jäävät heposti huomaamatta.
Standard mode antoi samaiselle sormukselle voimakkaan signaalin.
Se on sitten ihan tottumiskysymys kumpaa modea käyttää, itse en oikein pidä tuosta standardin voimakkaasta ping-pong äänestä mutta voi olla että moni hyväkin kohde jää hiljaisemman pro-mode signaalin vuoksi kaivamatta.
Suosittelen ehdottomasti myös käyttämään em. syystä kuulokkeita jolloin myös virtaa riittää pidempään.
Sen olen myös huomannut että kun paristoindikaattori laskee kahteen pykälään on aika pian syytä vaihtaa uusi akkusatsi, joka tietysti on aina reissussa mukana. ( paristopitimiä saa varaosana )
Pahaa sanottavaa ei ole myöskään Lidlin Tronic akuista.
Kokeilin pikaisesti hopeasormuksella ja Nel Tornado kelalla upottamalla sormuksen 20 sentin syvyyteen kasvimaan multaan. Signaali pro zero modella oli ihan selkeä mutta jo aika hiljainen ID:n vaihdellessa 85-90. Signaalin voimakkuushan on At Pro:ssa pro modella verrannollinen kohteen sijaintisyvyyteen mistä seuraa että syvemmällä olevat pienet kohteet jäävät heposti huomaamatta.
Standard mode antoi samaiselle sormukselle voimakkaan signaalin.
Se on sitten ihan tottumiskysymys kumpaa modea käyttää, itse en oikein pidä tuosta standardin voimakkaasta ping-pong äänestä mutta voi olla että moni hyväkin kohde jää hiljaisemman pro-mode signaalin vuoksi kaivamatta.
Suosittelen ehdottomasti myös käyttämään em. syystä kuulokkeita jolloin myös virtaa riittää pidempään.
-Xp Deus
-Garrett At Pro
MPE ry
-Garrett At Pro
MPE ry
-
- Metallinetsijä
Minulla on myös nuo: http://www.akkula.fi/epages/vilkas02.sf ... iewProduct
Virtaa riittää kevyesti 15-20 tuntia, loppuun en ole käyttänytkään.
Ja tuo laturi on näppärä: http://www.akkula.fi/epages/vilkas02.sf ... iewProduct
Poistakaa jos katsotte liikaa mainokseksi.
Virtaa riittää kevyesti 15-20 tuntia, loppuun en ole käyttänytkään.
Ja tuo laturi on näppärä: http://www.akkula.fi/epages/vilkas02.sf ... iewProduct
Poistakaa jos katsotte liikaa mainokseksi.
KAINUUN METALLINETSIJÄT
XP DEUS
XP DEUS
Virta lopussa pattereista, siinä ainakin yksi syy.laitoin se sormuksen perunamaahan, multa hiekka ja savipitoinen , tallasin vielä että tiivistyy kunnolla
kyllä tällä proolla on vielä rompetta löytynyt muiden etsimien jäljeltä ei kyllä mitään arvotavaraa täällä esiteltäväksi. Joitakin ihme tina lyijy möykkyjä, pieniä.alkaa nuo pellot tyhjentyä , tarviis kai muuttaa maisemaa mutta mihikäpä sitä kotoaan lähtis
. Tarviis varmaan lukea nuo ohjeet kunnolla mutta en ole ehtinyt, on vaan kiire ollut pellolle tonkiin, on tää hullun hommaa, päseeköhän tästä harrastuksesta koskaan eroon 

Garrett AT pro
Kynnet
Kynnet
Moikka taas, vielä olisi yksi kysymys, miten, mihin laitetaan ne patterit, avataanko ne ruuvit ,vaiko siitä kotelon alaosasta ja jos siitä alapuolelta niin miten sen avaan ,pitäisikö siihen käyttää väkivaltaa puukon kera vai jokin kikka. Yritin avata mutta en uskaltanut käyttää muuta kuin kynnellä hellästi . Sitten tulee tonenkin kysymys vaikka piti olla vain yksi, onko se neliskanttinen joka tuli siinä laatikossa patteri vai akku? En tiedä noista patteri akku asioista mitään eikä nyt just ole lähimaillakaan ketään keneltä kysyisin
(minun mielestä patterit on ne sormiparistot
) huh

Garrett AT pro
Kynnet
Kynnet
http://www.garrett.com/hobbysite/hbby-m ... nglish.pdf
Etkös omista käyttöohjetta? Tuossa linkissä englanninkielinen, sivulla 48 on kuva paristonvaihdosta. Siellä boksin suipossa päässä on ihan sormin avattava paristokotelon luukku joka aukeaa kiertämällä 90 astetta jompaan kumpaan suuntaan, ei ole edes jäykkä. Katso sitten tarkkaan kuvasta että asennat paristot oikein päin takaisin.
En tiedä mitä neliskanttista osaa tarkoitat, ei se ainakaan akku tai paristo ole.
Etkös omista käyttöohjetta? Tuossa linkissä englanninkielinen, sivulla 48 on kuva paristonvaihdosta. Siellä boksin suipossa päässä on ihan sormin avattava paristokotelon luukku joka aukeaa kiertämällä 90 astetta jompaan kumpaan suuntaan, ei ole edes jäykkä. Katso sitten tarkkaan kuvasta että asennat paristot oikein päin takaisin.
En tiedä mitä neliskanttista osaa tarkoitat, ei se ainakaan akku tai paristo ole.
Terve, kiitos Fisherman , patterit vaihdettu, helppoa kun sen osaa. Suomenkieliset ohjeet oli mukana mutta ei niissä ollut pattereiden vaihdosta mitään.

No tällainen, jotkut siellä puhuvat akuista , minä katson tämäm kyllä patteriksi.

No tällainen, jotkut siellä puhuvat akuista , minä katson tämäm kyllä patteriksi.
Garrett AT pro
Kynnet
Kynnet
Kuvassasi on ladattava akku esim. propointeriin.
Seuraavanlainen vika tullut omaan etsimeeni aivan yllättäen. Eli kun ravistat etsintä, painat kelaa vähänkin maata vasten tai naputtelet kelan pohjaa ilman että johto heiluu, niin alkaa kilkattamaan, mutta kun ottaa kelan johdon irti boksista ja ravistat niin ei kilkata. Voisiko tästä päätellä että vika olisi nimenomaan kelassa eikä boksissa? Toimii muuten ihan normaalisti, mutta ärsyttävää kun antaa haamupiippejä heti kun osuu johonkin paakkuun tai oksaan. Johto ja liittimet ovat kireällä, sekä kela tiukasti kiinni varressa, eli niistä ei ainakaan ole kiinni. Sensiä ei myöskään ole säädetty isommalle.
Garrett AT Pro
Pronssikirves 1700-1100 eKr, Rannerengas ja kaarisolki 0-200 jKr, Lintuneula 400 jKr, Rapusolki 600 jKr, Linturiipus, ketjunkantajia, tiuku, solki, sormus, korvaputki, kupuroita, hevosenkenkäsolkia 800-1100 jKr, Kultasormus 1400
Pronssikirves 1700-1100 eKr, Rannerengas ja kaarisolki 0-200 jKr, Lintuneula 400 jKr, Rapusolki 600 jKr, Linturiipus, ketjunkantajia, tiuku, solki, sormus, korvaputki, kupuroita, hevosenkenkäsolkia 800-1100 jKr, Kultasormus 1400
Taurus, olisin voinut kirjoittaa tismalleen saman kuvauksen omasta AT Prostani. Äimänä ollaan täälläkin. Lueskelin jenkkifoorumilta, että voisi olla kosteutta koneessa, joten omani on nyt kuivumassa...Saas nähdä, mitä tapahtuu...
8 hopearahaa vuosilta 908-1016, r-kautinen kupurasolki, tasavartinen solki, ketjunkantaja, kankiketjun pätkä, vyön heloja, neulaputki, korvaputki, sormus yms. 2100€, yli 9kg markkoja ja muutama kultasormus sekä selwät hopeat 1.