Kollikon höpinöitä

Keskustelua kaikesta muusta aarteenetsintään liittyvästä ja vaikka säästä kuin jo otsikoiduista aihepiireistä. Täällä voit kertoa vaikka muista harrastuksistasi.
kollikko
Kunniajäsen
Viestit: 2475
Liittynyt: 09 Syys 2012, 12:56
Paikkakunta: varsinaissuomi Kemiönsaari

Re: Kollikon höpinöitä

Viesti Kirjoittaja kollikko »

Huolestus!
Olen mitä huolissampinani pannut merkille lisääntyvämmät ja jopa parantuneemmat löydöt etsinrintamalla. Pitäsköhän vähän toppuutella ja ilmoitella museoihmisille vain? Törmäyskurssi molemmista suunnista painaa päälle. Muutamasataisen artikkelin luettuennanne saatatte kovapäisemmät sen ymmärtää. Tämän ei pitäisi, eikä saisi olla mikään ammattisivusto miksi tämä on olevinaan muodostunut. Väärää kuvaa ja harrastusluonne sivuutettuna pitäisi topata koko homma hetkeksi ja miettiä mitä tehtäis. Kova porukka kokoon ja museoväki ja harrastusnassikat erikseen.Ei tää pitäis olla mikään kalakerho ja nuorisojärjestö vielä. Menee hakoteille jos tätä ei heti vakavoiteta(paraskin puhuja ite). Sitä vaan meinaan että en tiä mitä pitäs tehä. Olen neuvoton. Meno tällaisenaan ei voi jatkua. Hajoaa, karkaa,en tiedä.Miettikää viisaammat.
kollikko
Kunniajäsen
Viestit: 2475
Liittynyt: 09 Syys 2012, 12:56
Paikkakunta: varsinaissuomi Kemiönsaari

Re: Kollikon höpinöitä

Viesti Kirjoittaja kollikko »

Tupakki poltti sormen kun intensiivisesti kirjoottelin teille onnettomille. tekis mieli sanoa suorat sanat kaikille, mutta en voi kun olen kiero luonne.Pahoittelen kuiten kielen ja näppäimistönkäyttöäni. Vitsaus, mitä porukkaa? Ei tunnu montaakaan kiinnostavan historia vaan kilpailla löydöistä. Onko porukalla tietoa että moni tosi kova on lähtenyt tän löytöhakuisuuden takia pois sivuilta ja nauravat ja itkevät vain puolestamme. ehdotankin konteksia erikseen historian, tavaran,aarteiden erikseen esilletuomien löytöjen suhteen. Tiedän että olen vaikeaselkoinen joskus. Lukekaa mun tuhat viestiä ja muitten 20000 niin ymmärrätte. Ei kenkään voi enään tätä seurata millään haullakaan, Jotain pitäis tehä ja munkin maksaa velkani f.d:lle.
kollikko
Kunniajäsen
Viestit: 2475
Liittynyt: 09 Syys 2012, 12:56
Paikkakunta: varsinaissuomi Kemiönsaari

Re: Kollikon höpinöitä

Viesti Kirjoittaja kollikko »

Onko siellä yhtään oikolukijaa? Muutaman sanan olen hakannut vuosien mittaan surkeasta ihmiskunnasta johon pakosta olen kuulunut 58 vuotta. Tarina alkaa näin:....... Ensivuonna voitte kuvitettuun roskaihmisen elämänkertaan tutustua.Jos et ymmärrä tätä, olet lukutaidoton tai katsoit vain kansikuvan.Noin se alkaa. Roskana pidän itseäni syystä että lakaistu pois on monta kertaa ja tuulikin maailman on heitellyt kevyttä lyhytkyntistä takertujaa kuusenoksasta toiseen. maahan kerran putosin ja satutin. Aloin kirjoittelemaan aarremaanalla.comiin.Hienoo porukkaa.Jippii!Mie en sure ja mallillaan kuolen selkä suorana. Sattuu, vaan hyvästä syystä.O.G?
kollikko
Kunniajäsen
Viestit: 2475
Liittynyt: 09 Syys 2012, 12:56
Paikkakunta: varsinaissuomi Kemiönsaari

Re: Kollikon höpinöitä

Viesti Kirjoittaja kollikko »

Päivän runo unhettusi.Oottakaapa, laitetaan kaksi huomenna, nyt ei jaksa
kollikko
Kunniajäsen
Viestit: 2475
Liittynyt: 09 Syys 2012, 12:56
Paikkakunta: varsinaissuomi Kemiönsaari

Re: Kollikon höpinöitä

Viesti Kirjoittaja kollikko »

Viiteen nasti pitäis olla hereillä. Joten menköön. Runo suuresta , mutta melko merkittävästä ja kiiltävästä:
Kyntövaon varjot vasta heikkenevät pilvirintaman nostaessa reunaansa saarentakaisessa tummuudessa. Surviaisten leikki ihmetyttää, vaikka on pakkasta ja sormia palelee ja koirakin hytisee. Pahalla päällä olen ensin suuttumuksen edellisispäivän vielä vatvoessa mieltäni. Miksi en osaa antaa anteeksi? Jotain, jotain puuttuu mielestäni ja rauha paremmasta sielustani joka puuttuu mielestäni. Menköön kaikki lauhat tuulet ja leppeät merituulen ajat. Synkkä saa olla jos sitä halajaa. En tarvitse tippoja silmiin.
kollikko
Kunniajäsen
Viestit: 2475
Liittynyt: 09 Syys 2012, 12:56
Paikkakunta: varsinaissuomi Kemiönsaari

Re: Kollikon höpinöitä

Viesti Kirjoittaja kollikko »

Kuten huomaatten, olen raaka ukko. Mulle ei parane ryttyillä!
Dyykkari
Metallinetsijä
Viestit: 411
Liittynyt: 02 Elo 2012, 22:35
Paikkakunta: Riihimäki, Kanta-Häme

Re: Kollikon höpinöitä

Viesti Kirjoittaja Dyykkari »

kollikko kirjoitti:Kuten huomaatten, olen raaka ukko. Mulle ei parane ryttyillä!
Oliko tämä nyt sitä ironiaa.


Hakuhommissa auttaa kun laittaa kuukkeliin hakusanan/hakusanat ja perään

site:aarremaanalla.com

tai mikä sivu se nyt ikinä onkaan mistä tietoa hakee. Toimii monesti nuo foorumeitten omat haut heikosti tai ovat monimutkaisia käytellä.
kollikko
Kunniajäsen
Viestit: 2475
Liittynyt: 09 Syys 2012, 12:56
Paikkakunta: varsinaissuomi Kemiönsaari

Re: Kollikon höpinöitä

Viesti Kirjoittaja kollikko »

Tää on kanssa yhtä helskuttia kun kaikki nukkuu vaan. Ite oon aatellut että menee monella 30 % hukkaan elämästä.Ite nukun noin kymmenen tuntia viikossa ja oon hyötynyt ja kärsinyt noin kahdeksan vuotta piilevästä hauskasta elämästäni. hauskaa koska joka päivä olen nauranut jollekkin asialle, koska en saa teidän tolkkua kuolevaisten asioihin. Mikä siinä on että pitää tapella kun muutama kaunis sana voisi kaiken parantaa. ?Yksi p:keleen housuton sanoi minulle kerran että sinusta ei mitään tule, joten annan sinun elää. Minusta tuli kollikko ja hänestä kivikasan alla makaava muumio. Mulla on pal hauskempaa paitti nää Suomalaiset on pässejä ja pahempia kun kameelit ja aasit. Onko Suomalaisia edes ollut ? kivikasoja ja joku maahan upotettu. Missä on kaikki ajatukset kuolemattomasta sielusta+ Itse elän ikuisesti. Mikä? Miksi pöllöt eivät nuku. Miksi hiiri valvoo. Salkkari sentään. Ryhtiä ny! Tarvitaan yh:eä ja pari uhria niin selvitään tästäkin griisistä.
kollikko
Kunniajäsen
Viestit: 2475
Liittynyt: 09 Syys 2012, 12:56
Paikkakunta: varsinaissuomi Kemiönsaari

Re: Kollikon höpinöitä

Viesti Kirjoittaja kollikko »

Kohta kello on kuusi. ei tarvi lentää eikä saamari mitään muutakaan. ens viikonloppuna on piippareitten porukat tervetulleita mun luo, siis ne jotka on y.v vastanneet tai saaneet ugh!sellaisen. Oon puhunut paikallisia pyörryksiin. ***** näppis. Olkua. Ens viikolla tuutte sitten,vallataan plus kaksikymmentä metriä, alemmat pysyy vielä.Ketä kiinnostaa voi panna viestiä viikolla.Mitäpä me menneistä, kuhan selevvijää,no?
kollikko
Kunniajäsen
Viestit: 2475
Liittynyt: 09 Syys 2012, 12:56
Paikkakunta: varsinaissuomi Kemiönsaari

Re: Kollikon höpinöitä

Viesti Kirjoittaja kollikko »

Justaansa heräsin. Suu repiää. Eipä mittään, olipa mukava kirjotella pari virkistävää virkettä. Sanoja syvältä sisältä. Lausehia iän ajalta. Kiios että kuuntelitte hiljaa. Nyt voitte kommenteerata:
Avatar
Pauli
Metallinetsijä
Viestit: 220
Liittynyt: 27 Joulu 2007, 16:16
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Kollikon höpinöitä

Viesti Kirjoittaja Pauli »

Sun pitäs kyllä ihan joku youtube-kanava laittaa pystyyn, ja kertoa ihan ääneen näitä mystisen syvällisiä filosofioitas ja elämän viisauksia! Samalla voi siinä kameralle esitellä ja selostaa päivän löydöt yms mukavaa... :wink:

Paskaakos sillä on väliä mitä nuo herkkähipiäiset sun muut on mieltä sun jutuistas, jatka vaan samaan malliin! :lol:
Minelab E-Trac / Garrett ACE250 / Garrett Pro-Pointer
Avatar
Kätkäläinen
Kunniajäsen
Viestit: 1830
Liittynyt: 19 Touko 2011, 15:53
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Kollikon höpinöitä

Viesti Kirjoittaja Kätkäläinen »

Pauli kirjoitti:Sun pitäs kyllä ihan joku youtube-kanava laittaa pystyyn, ja kertoa ihan ääneen näitä mystisen syvällisiä filosofioitas ja elämän viisauksia! Samalla voi siinä kameralle esitellä ja selostaa päivän löydöt yms mukavaa... :wink:

Paskaakos sillä on väliä mitä nuo herkkähipiäiset sun muut on mieltä sun jutuistas, jatka vaan samaan malliin! :lol:
Joo kolikko youtubeen, löydöt voi olla kyllä täällä palstalla.
Terra
Innostunut Etsijä
Viestit: 52
Liittynyt: 27 Joulu 2013, 21:38
Paikkakunta: Raisio

Re: Kollikon höpinöitä

Viesti Kirjoittaja Terra »

Suosittelen lämpimästi tätä Youtube videointia. Lukeminen on kovin tylsää puuhaa ja kuvahan kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Ketä nyt viikonlopuksi olet yht'äkkiä kutsumassa? :D
kollikko
Kunniajäsen
Viestit: 2475
Liittynyt: 09 Syys 2012, 12:56
Paikkakunta: varsinaissuomi Kemiönsaari

Re: Kollikon höpinöitä

Viesti Kirjoittaja kollikko »

Voisko laitta aarrekoira Wilman päähän videokameran, se kun tuijottaa kohti niinkauan kuin puhetta tulee solkenaan? Kissan peräreikää vois kyllä näkyä yhtäkkiä jos sellainen vielä erehtyy tontille! Joo, sukulaisporukan ainoo mahis tulla nyt keväällä. Seur vllppu ois hienompi keli jos on tulijoita vaan. Kylmetin itteni ja pari muuta la-su pahoilla keleillä. Paha ja heikko olo on.
ehkä
Kunniajäsen
Viestit: 1304
Liittynyt: 23 Heinä 2012, 13:55
Paikkakunta: kossu

Re: Kollikon höpinöitä

Viesti Kirjoittaja ehkä »

päivän epistola puuttuu.... :D :D :D
Avatar
iron maden
Kunniajäsen
Viestit: 1412
Liittynyt: 27 Huhti 2013, 18:32
Paikkakunta: Lieksa

Re: Kollikon höpinöitä

Viesti Kirjoittaja iron maden »

ehkä kirjoitti:päivän epistola puuttuu.... :D :D :D
Eiköhän tuo passoo hyvinnii. Istahettaan alas saarnastuolliin ja kuunnellaan mittee emeritius kerttoo! ( Kivat oli edellisetkin !!
Ace Garret 250+Exelrattor DD 10/14kela.
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Vanhin kolikko 1748 öre, hopiaa ym ja maasta nostettua rautaa yli 160 kiloa!
kollikko
Kunniajäsen
Viestit: 2475
Liittynyt: 09 Syys 2012, 12:56
Paikkakunta: varsinaissuomi Kemiönsaari

Re: Kollikon höpinöitä

Viesti Kirjoittaja kollikko »

Ei nyt taho keksiä oikein sanottavaa..Vaan onko se niin kun oikein hienoja rahoja löytää niin käykö se niin että lissää pittää saaha vain? Tänäpänä suututti kun nappia vaan löytyi ja eikä rahoja ollenkaan. Jos aatellaan niin se nappi saatto olla aikanaan tärkiämpi ko melko summakaan taskussa. Saatto vaikka talviviimassa käyä niin ettei heti kyytiä tullukkaan vaan oli pompan nappia usiampi kiinnitettävä kun pakkanen paheni vaan ja piian luo ei ollut asiaa takasin.Siitä vain hölököttämään hiljalleen kotia kohti. Noo..köyhälläpä saatto olla takki allaalta ylös napitettu, eikä hättää! Rikkaallahan piti vaikka, oliko solmio tai hieno kaulus olla näkyvisä paremman merkiksi. Kuinkas kävi ? Rikas löyty aamulla pientareelta elottomona. Hyvänappisen alhaisemman takki roikku porstuassa ja renki ite mamman kainalossa ja puhisi mukavissaan. Älkää parjakko nappeja!
kollikko
Kunniajäsen
Viestit: 2475
Liittynyt: 09 Syys 2012, 12:56
Paikkakunta: varsinaissuomi Kemiönsaari

Re: Muistutus lupa-asioista

Viesti Kirjoittaja kollikko »

Aattelin itte muuan j.b:lle jymäyttää säkillisen akanoita niskaan kun suhtautu muhun huanosti. Kerron setäni olleen ilmavalvontapäällikkö jatkosovanaikaan seudulla tällä. Olivat ryssän perkuleet pudotelleet pieniä fosforipommia pitkin varsinais-Suomea. Pois pitäsi ettiä kun hajotessaan saattaisivat tuhota koko sadon vuosiksi. Justiinsa näinä vuosina on tulleet ensimmäiset tapaukset hirvittävine seurauksineen esille!Maanpuolustuksellisten eli kansallisen turvallisuuden nimissä ei vaan ole jukaistu. Oon ollu joulupukkinakin monta kertaa niin saattais tuo upotakkin? Älkää kertoko Kemiöläisille!
kollikko
Kunniajäsen
Viestit: 2475
Liittynyt: 09 Syys 2012, 12:56
Paikkakunta: varsinaissuomi Kemiönsaari

Re: Kollikon höpinöitä

Viesti Kirjoittaja kollikko »

Se että olen tilapäisesti näennäisen rauhallinen, EI tarkoita sitä että mentaalisesti heikot harrastajat voisivat iskeä minua vyön alle! Tämä johtuu vain siitä että olen löytänyt hyvän paikan meille ja puolittain pyydän anteeksi agressiivista esiintymistäni sivuilla. Hienoa on tämä homma ja sen tarkoitus porukalla. Silmäni pyyhin ja toivon että karisisivat morkkaajat omaan kastiinsa.Jatkakaa.
kollikko
Kunniajäsen
Viestit: 2475
Liittynyt: 09 Syys 2012, 12:56
Paikkakunta: varsinaissuomi Kemiönsaari

Re: Kollikon höpinöitä

Viesti Kirjoittaja kollikko »

No, kolmisen minuuttia kyynelvarastoni samalla ehtyen lopetin suuttumisen. Minä välitä morkkauksesta niinkauvan kun joku edes teistä jaksaa kuunnella. Piruako tulevat tänne jos ei kiinnosta? Illempana laittelen lähes uskomattoman tarinan arremaailmasta. Siihen liittyy, arvaatte varmaan myös Wilma!
kollikko
Kunniajäsen
Viestit: 2475
Liittynyt: 09 Syys 2012, 12:56
Paikkakunta: varsinaissuomi Kemiönsaari

Re: Kollikon höpinöitä

Viesti Kirjoittaja kollikko »

Jos joku tuis kuvaamaan niitä tuupia sitten? En halua wilmaa opettaa kun sen kolikonetsintäkoulutus vois mennä sekaisin. Osaa jo kuparikolikot pinnasta hakea. On vaan kovapäinen ettei tykkää hopeasta ja kullasta. Aivastelee vain niille. Jos ette usko, ottakaa viiskymppiä mukaan ja lähette ilman sitä! Ossaa oikeesti.Pannaanko sekin sihen mikäolikaan?
Avatar
Pauli
Metallinetsijä
Viestit: 220
Liittynyt: 27 Joulu 2007, 16:16
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Kollikon höpinöitä

Viesti Kirjoittaja Pauli »

No, kyllä nekin jotka sua morkkaavat ja arvostelevat, kuitenkin tuntuvat seuraavan näitä juttuja, joten kyllä täällä on innokkas kuulijakunta koolla koko ajan! :wink:
Minelab E-Trac / Garrett ACE250 / Garrett Pro-Pointer
kollikko
Kunniajäsen
Viestit: 2475
Liittynyt: 09 Syys 2012, 12:56
Paikkakunta: varsinaissuomi Kemiönsaari

Re: Kollikon höpinöitä

Viesti Kirjoittaja kollikko »

Kuulekkonää Pauli ääniä? Oohan hipihiljaa. Oon näitä viestiä pistellyt vaivihkaisesti. Eipä vaan. Olen taas tasapainottumassa jos raaka tahtoni ei petä. Pieni kaunis muisto tästäkin päivästä jäi. Tutustuin paikkapummireissullani hienoon mieheen ja wilmakin reippaaseen 7 v birk koiraan . Tuulen mereltä vihmoessa lähes melkokovaa käyskensimme mäelle missä kalliolohkoin välissä pieni pernakaistale odotteli rokastajaansa. Menimme koirat kaveruutensa ymmärtäen pyörive jaloissaan.No,unoha.! Nätti Norjan vaakuna pinssissä näyttäisi olevan. On se saakutti miten toi rakkolevän tuoksu tekee täällä kevään niinkuin siellä sisämaassa koivun. Olkaappa nätisti. Kuvat tulee pian tai vähän sen jälkeen piste
kollikko
Kunniajäsen
Viestit: 2475
Liittynyt: 09 Syys 2012, 12:56
Paikkakunta: varsinaissuomi Kemiönsaari

Re: Kollikon höpinöitä

Viesti Kirjoittaja kollikko »

Opettelen Ruottia ny, että tästälähin kaikki tulee kahella kielellä. Vastauksessa saa käyttää mittahasa murretta. Kolttasaameksi vain kerran viikosa.Meen matoja kerrään. Jos jottain löyttyy, niin luppaan kertua se teillehhii!Adsjöö!
kollikko
Kunniajäsen
Viestit: 2475
Liittynyt: 09 Syys 2012, 12:56
Paikkakunta: varsinaissuomi Kemiönsaari

Re: Kollikon höpinöitä

Viesti Kirjoittaja kollikko »

...Puhelin soi ja en vastannut. Joku metri vielä ja maaperää alkoi verhota äänisalaisuus?Arvasin pianettä jotain on oltava kun oli ikäänkuin sähköä ilmassa. Vain tämä pieni mutta sitäkin merkittävämpi löytö..jatkuu päivän löydöt...
Vastaa Viestiin