Golden Mask

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
Avatar
Jussi
Kunniajäsen
Viestit: 1178
Liittynyt: 29 Marras 2009, 13:11
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Jussi »

P.Aholainen kirjoitti:Minulla nitkui tuosta kohtaa tuo holkki irti.
Sain takuuseen uuden varren.


Kuva
Tostahan se taitaa pyöriä mullakin. Vois talvella täräyttää puolituubia jotain sikakyöstiä sinne väliin.
garrett ace 250
GM3
XP Deus
Avatar
villimies
Raavas Tonkija
Viestit: 682
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 21:10
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Viesti Kirjoittaja villimies »

Pyörii, mutta hyvin on pysynyt aloillaan siitä huolimatta eikä ole hommaa suuremmin haitannut.
T: villimies
GM3 + Garrett Pro-Pointer + Magellan Triton 200
vanhimmat löydöt: rapusolki n. 700-luvulta (Hämeenlinna), rautakaut. eläimenpäänmuot. hihnanjakajan hela (Rautjärvi)
vanhin kolikko: Juhana III: 1/2 äyriä v. 1580 (Rautjärvi)
SME:n jäsen nro 0008, lupa etsiä
Avatar
patti
Kunniajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 01 Heinä 2010, 20:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja patti »

P.Aholainen kirjoitti:Minulla nitkui tuosta kohtaa tuo holkki irti.
Sain takuuseen uuden varren.
Mullakin yhdestä varresta tuo holkki irti. Täytyy liimata se kiinni talvella. Tuolta ylemmästä liitoksesta mulla meni kierteet jo laitetta ekaa kertaa kasatessa, kun ihmettelin että milloin tämä kierre kiristyy ja joo, ei se koskaan kiristynyt, venyi vaan... :D Onneksi niillä kierteillä ei ole oikeen mitään funktiota, kunhan keskivarsi on työnnetty tarpeeksi syvälle kahvaosan sisälle.

t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
Heering80
Viestit: 17
Liittynyt: 13 Elo 2010, 21:43

Viesti Kirjoittaja Heering80 »

Joo varmaan pitäis hypistellä tota laitetta vähemmän, ja ulkoiluttaa sitä enemmän.. Pääasia ettei pieni nitkuminen aiheuta häiriösignaaleita.
Avatar
P.Aholainen
Kunniajäsen
Viestit: 3413
Liittynyt: 20 Syys 2010, 20:09

Viesti Kirjoittaja P.Aholainen »

Itse korjaisin tuon holkin kiinnityksen laittamalla pop-niitillä kiinni.
Avatar
patti
Kunniajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 01 Heinä 2010, 20:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja patti »

P.Aholainen kirjoitti:Itse korjaisin tuon holkin kiinnityksen laittamalla pop-niitillä kiinni.
Tuon varren toleranssit on sen verran pienet, että popniittiä ei saa mihinkään väliin niin, että alavarsikin vielä mahtuisi putkeen.

t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
Avatar
P.Aholainen
Kunniajäsen
Viestit: 3413
Liittynyt: 20 Syys 2010, 20:09

Viesti Kirjoittaja P.Aholainen »

patti kirjoitti:
Tuon varren toleranssit on sen verran pienet, että popniittiä ei saa mihinkään väliin niin, että alavarsikin vielä mahtuisi putkeen.

t. patti
No niinpä onkin pienet välykset.
Toivottavasti kukaan ei vielä porannut niittiä siihen. :lol:
Avatar
patti
Kunniajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 01 Heinä 2010, 20:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja patti »

P.Aholainen kirjoitti: No niinpä onkin pienet välykset.
Toivottavasti kukaan ei vielä porannut niittiä siihen. :lol:
Voihan sen toki kiinnittää popparilla... pysyvästi :D

t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
Avatar
NÄÄTÄ
Kunniajäsen
Viestit: 1530
Liittynyt: 26 Huhti 2010, 12:52
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja NÄÄTÄ »

GM4 näyttää olevan jo myynnissä:

http://www.eurodetectors.de/metalldetek ... toren.html

EDIT: Jaa näyttäisi siis tulevan tässä kuussa.

...ja keloja on joka lähtöön:

http://www.eurodetectors.com/metalldete ... /d176.html
Golden Mask 4W Pro + Garrett ProPointer
(Entisiä vehkeitä: ACE250, Blisstool LTC48 ja 64 v1, AT Pro, XP Deus)
Avatar
patti
Kunniajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 01 Heinä 2010, 20:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja patti »

Jestas minkä hintaisia keloja :shock: Ja mä kun pidin gm3:n 15" kelaa kalliina mutta sehän maksoi vaan 170jotain, tuohon nelosen kelaan täytyy laittaa vielä 50€ tonkin päälle.

EDIT: no jaa, tuossa kaupassa näyttää gm1:kin maksavan melkein 400€ kun meillä sen hinta on 235 :roll:
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
Avatar
patti
Kunniajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 01 Heinä 2010, 20:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja patti »

Onkos kukaan löytänyt GM4:n manuaalia mistään päin nettiä?
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
Avatar
Keseppa
Kunniajäsen
Viestit: 2951
Liittynyt: 18 Joulu 2008, 12:20
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

Ei oo GM4 manuaalia vielä näkyny. Lupasivat lähettää mulle kunhan saavat englanninkieleisen tehtyä mut voi olla että sitäki joutuu odottaan. Kunnollisen Englantilaisen manuaalin kolmoseenki teki vasta garys detecting.

Missähän tuo laite viipyy. Ois pitäny olla jo :roll:
Avatar
NÄÄTÄ
Kunniajäsen
Viestit: 1530
Liittynyt: 26 Huhti 2010, 12:52
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja NÄÄTÄ »

Golden Mask 4:sta tullut 4 uutta videota. Tuossa yksi ja muut löytyy YT:sta.

http://www.youtube.com/watch?v=8XN58YE4 ... ature=plcp
Golden Mask 4W Pro + Garrett ProPointer
(Entisiä vehkeitä: ACE250, Blisstool LTC48 ja 64 v1, AT Pro, XP Deus)
Avatar
Keseppa
Kunniajäsen
Viestit: 2951
Liittynyt: 18 Joulu 2008, 12:20
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

Aika lupaavia videoita.

Sain just viestin että tuotannollisista syistä saan GM 4:en vasta helmikuussa testattavaks. Siirtyvät kuulema taas uusiin suurempiin tuotantotiloihin. Taitaa kauppa käydä heillä hyvin :roll:

Vielä pitäs päättää millä kelalla/keloilla tuon ottais. Vaihtoehtoja on aika monta :shock:

DD7'', DD8'', DD10.5'', DD12.5'', DD8x10'', DD10x12'', DD12.5x15''

Mulla on tuossa GM 3:ssa tuo DD 7" ja siinä se on ainaki todella hyvä eikä videoiden perusteella nelosessakaan ole sen huonompi eli sitä ei välttämättä tarvis testata enään. DD 10,5" on tietysti vakiokela.

Eniten mua kiinnostaa tuo DD 10x12" mikä näkyy videossaki. Sen herkkyys vaikuttais riittävältä jopa tipparahoille mikä ainaki mulla on kriteeri hyvälle kelalle. Tuo kaikkein suurin kela ois hyvä syvyyden puolesta mutta taitaa jättää pienemmät löydöt jo ilmasematta.

Mun pitäs piakkoin vastata et millä kelalla tai mahdollisesti keloilla haluan testata eli nyt voisitte kertoa mistä haluaisitte lisää tietoa. Testitulokset on varmaan yhdenmukaiset myös GM 3 kelojen kans eli ois mahdollisuus saada tietoa sellasistaki keloista mitä ei meiltä vielä löydy.
Avatar
NÄÄTÄ
Kunniajäsen
Viestit: 1530
Liittynyt: 26 Huhti 2010, 12:52
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja NÄÄTÄ »

Golden Mask 4W Pro + Garrett ProPointer
(Entisiä vehkeitä: ACE250, Blisstool LTC48 ja 64 v1, AT Pro, XP Deus)
Avatar
Keseppa
Kunniajäsen
Viestit: 2951
Liittynyt: 18 Joulu 2008, 12:20
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

On niitä jo myynnissä muualla ja detectorlabsillekki tulossa. Mulle ei vaan oo riittäny vielä kovan kysynnän takia.
Nasse-setä
Metallinetsijä
Viestit: 345
Liittynyt: 18 Helmi 2011, 21:23
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Nasse-setä »

Eikös GM 4:ssa ole huonompi läpäisikyky kun GM 3:sessa. koska GM 4 toimii 18 kHz tajuudella vaikkakin herkempi noihin pieniin esineisiin.

Onko GM:n puolella saaneet tuohon uuteen laitteeseen lisää Suoritukykyä vai onko kysessä vain GM 3:sen kopio uusilla mausteilla tai paremmin sanottuna uusilla salaatikastikeilla?
Nasse-setä nyt harvinaisen selvinpäin.
Laiteet:
Garrett Sea Hunter MKII, Gm3, fiskars, Garrett Pro-Pointer ja sandscoop

Tulevat: Odotellaan sopivaa.)

Vanhin löytö:
5 penniä 1899 (Tunnistettu vuosiluku.)
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Nasse-setä kirjoitti:Eikös GM 4:ssa ole huonompi läpäisikyky kun GM 3:sessa. koska GM 4 toimii 18 kHz tajuudella vaikkakin herkempi noihin pieniin esineisiin.

Onko GM:n puolella saaneet tuohon uuteen laitteeseen lisää Suoritukykyä vai onko kysessä vain GM 3:sen kopio uusilla mausteilla tai paremmin sanottuna uusilla salaatikastikeilla?
Gm4 ei löydä ihan niin syvältä kuin Gm3, mutta Gm4 on ilmeisesti nopeampi rautapaikkoja etsittäessä ja se taitaa olla pikkasen parempi tuolla discriminaatiopuolella, eli gm4 voi toimia myös kohtuu hyvin uimarannallakin.

Molempi parempi, riippuu mitä etsimeltä haluaa. 8)
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
Keseppa
Kunniajäsen
Viestit: 2951
Liittynyt: 18 Joulu 2008, 12:20
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

Nasse-setä kirjoitti:Eikös GM 4:ssa ole huonompi läpäisikyky kun GM 3:sessa. koska GM 4 toimii 18 kHz tajuudella vaikkakin herkempi noihin pieniin esineisiin.

Onko GM:n puolella saaneet tuohon uuteen laitteeseen lisää Suoritukykyä vai onko kysessä vain GM 3:sen kopio uusilla mausteilla tai paremmin sanottuna uusilla salaatikastikeilla?
Yleisesti ottaen asia on näin. Matalampi taajuus tunkeutuu syvemmälle ellei maassa ole mineraaleja jolloin tilanne tasottuu. Ns. piparkakun kokoisessa rahassa matalampi taajuus on parempi ja siitä suuremmissa esineissä. Normaalin kokoisissa kolikoissa tilanne on melko tasan paitsi mineralisoituneessa maassa korkea taajuus löytää syvemmältä näitä. Pienissä kolikoissa taa skorkea taajuus on kaikissa tilanteissa syvemmältä etsivä.

Todellisessa etsintätilanteessa tuo syvyys ei kuitenkaan ole se ratkasevin asia, ei oikeastaan edes puolet etsintätehosta. Nopea ja myös syvälle toimiva erottelukyky on se minkä avulla parhaat löydöt tehdään. Lähes kaikki keskihintaluokan etsimet tunnistaa kyllä metallin riittävän syvältä mutta erotteluominaisuuksissa on paljo eroja.

Kun en ole vielä saanut GM 4:sta käsiini niin täytyy vaan toistaa mitä valmista on mulle kertonut. Nopeutta, erottelutarkkuutta ja herkkyyttä on saatu lisää verrattuna GM 3:een. GM 4 ei ole kolmosesta muokattu malli vaan siinä on pistetty sisuskalut uusiin puihin piirilevystä ja komponentti valinnoista lähtien. Kelavaihtoehtoja on enemmän ja kelat on suunniteltu uusiks.

helmikuussa mun piti etsin saada testiin mutta sen meni jo. Toivottavasti tulee mahdollisimman pian kun kyselyjä alkaa tuleen aika monelta suunnalta. Manuaaliki on lähes valmiina kunhan saan varmistettua muutaman asian ja otettua uudet kuvat siihen.
Avatar
kalle
Metallinetsijä
Viestit: 304
Liittynyt: 03 Huhti 2011, 12:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja kalle »

Pieni kysymys GM ykkösestä. Millainen tuon varsi on kasata ja purkaa ? Esim Aceen verrattuna, helpompi vai vaikeampi. Ajelen etsinnöillä usein polkupyörällä ja tavaksi on tullut kuljettaa piipparia kahtena kappaleena pyörän sivulaukussa. Pitemmillä keikoilla pysähtelen sopivissa paikoissa usein, joten kasaus ja purkukertojakin tulee jonkin verran. Pitkässä juoksussa helppokäyttöisyys tässäkin suhteessa olisi vain eduksi.

PS. Finndetectorin esitekuvassa GM ykkösen kohdalla on kuvassa GM 3 :)
Carrett Ace 250

Garrett Pro Pointer
Avatar
Keseppa
Kunniajäsen
Viestit: 2951
Liittynyt: 18 Joulu 2008, 12:20
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

Ihan vastaava kasata ja purkaa kuin muutkin samalla rakenteella eli helppo ja nopea. Yks moite löytyy ainaki vanhemmista. En tiedä onko asialle tehty mitään uudemmissa GM malleissa. Jos kiristys/lukitusrengasta kiristää liikaa niin se tarttuu vähä turhan lujaan ja irrotus on vaikeaa. Saattaa jopa käydä niin että se alkaa pyörimään kiinnityksessään ja lähtee alemman varren mukana irti. Olen kommentoinu asiasta valmistajalle jo aikoja sitte mutta en tiedä onko löytynyt ratkasua.

Ongelma liittyy lähinnä liian pehmeään muovimateriaaliin jolloin kierteet tarttuvat aika tiukkaan. Itse korjasin tilannetta rasvaamalla kierteet silikoonilla.

Noissa lukituksissa käytetään kahta eri tyyppiä. GM:ssä oleva malli kiristää putken ympäri olevan kartion avulla ja toinen malli on sellanen missä kiristäessä putken kylkeen painautuu tappi. Kummassaki on hyvät ja huonot puolensa. Toimintavarmin on kuitenkin sellanen mitä saa jälkiasennettavaks ja jossa on halkastu rengas joka kiristetään ulkopuolella olevan ruuvin avulla tiukaks. Se ei vaan ole niin kaanis ja myyvän näkönen :roll:

Kiitti vinkistä Finndetectorille. Pitääpä kertoa. Varsi ja kotelointi on muuten sama ykkösessä ja kolmosessa.
Avatar
P.Aholainen
Kunniajäsen
Viestit: 3413
Liittynyt: 20 Syys 2010, 20:09

Viesti Kirjoittaja P.Aholainen »

Minun mielestä taas acessa on tosi nopea tuo varren jatko/irroitus gm:n nähden.
Oman gm:n pidän kokopitkänä siirtymiset omassa siihen tehdyssä pussissa.

Voihan se olla etten ole oivaltanut vielä sen varren tekniikkaa.
Kun ostin ison kelan gm:n varsineen niin arvelin vaihdoin käyvän lennosta,mutta on se hieman aikaa vievä operaatio.
moderaattori
Avatar
JK
Kunniajäsen
Viestit: 2165
Liittynyt: 10 Elo 2008, 21:23
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja JK »

kalle kirjoitti:Ajelen etsinnöillä usein polkupyörällä ja tavaksi on tullut kuljettaa piipparia kahtena kappaleena pyörän sivulaukussa.
Eikös kannattaisi alkaa kehitellä jonkinlaista kokonaisen piipparin kiinnityssysteemiä polkupyörän runkoon. :wink:
Avatar
Keseppa
Kunniajäsen
Viestit: 2951
Liittynyt: 18 Joulu 2008, 12:20
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

Finndetector lisäilee tuotteita sivuilleen niin oli menny kuvapalvelin vähä jumiin. Alkaa oleen vilinää sieläkin kun kevät lähestyy :lol:

Acen varsi on kyllä hyvä tuossa irrotuksess/kiinnityksessä. GM:n ongelmat liittyy yleensä tuohon ylikiristämiseen. Itsekki opin sen vasta kantapään kautta. Mulla on GM:n omat pussit noille missä niitä kuljetetaan purettuna eli toimii se homma niinki.
Avatar
P.Aholainen
Kunniajäsen
Viestit: 3413
Liittynyt: 20 Syys 2010, 20:09

Viesti Kirjoittaja P.Aholainen »

Eikös Kesepalla ja Leijonalla ole sellaiset jälkikäteen asennetut varret jotka on tosi nopeat purkaa ja kasata?

Edit.Löytyi tuohon linkki

http://www.aarremaanalla.com/foorumi/vi ... ight=varsi
moderaattori
Vastaa Viestiin