Garrett AT pro

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
Avatar
TAZ
Kunniajäsen
Viestit: 1004
Liittynyt: 05 Marras 2008, 21:59
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja TAZ »

Grave Digger kirjoitti:
electriccrayonset kirjoitti:Kuinka kauan AT Pron pattereiden kesto normaalisti on ?

Ja käykö ladattavat paristot?
pitkään kestää sekä patterit että akut, gp:n akkuja kun käyttää niin tunnissa voi tippua 2kin pykälää tuo asteikko, mutta silti kestää vielä yli 10h sen jälkeen. päätelmänä voisi olla se, että patterien jännite on suurempi kuin akkujen ja tuo asteikko mittaa jännitteen perusteella eikä sen mha perusteella.. mursu tai taz varmaan osaa kertoa enempi tuosta..oli miten oli mutta pitkään kestää..

Juuri tuosta taitaa olla kysymys. Monesti laitteiden patterinäyttö perustuu pelkästään jännitteeseen. Akuissa kun on pienepi napajännite, niin pari pykälää patterinäytöstä häviää hyvinkin nopeasti, mutta sitten akkujännite pysyy tasaisena hyvinkin pitkään.

-TAZ-
E-TRAC, AT-PRO, ACE 250.
TAZPOINT 1.0 (Home-made pinpointer), Pro pointer
Joku merkitön pikkulapio, TAZSCOOP 1.0
Avatar
Mc_Mursu
Kunniajäsen
Viestit: 1594
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 14:45
Paikkakunta: Vantaa, Korso

Viesti Kirjoittaja Mc_Mursu »

Nyt on etsitty n. 23 h GP ReCykoilla. Paristopalkkeja jäljellä yksi. Kyllähän tuolla vielä porskuttaisi, mutta parempi laittaa latautumaan. NiMH akkujen varaus ei laske yhtä lineaarisesti, kuin alkalineilla, vaan varaus loppuu hyvin jyrkästi.

Mutta asiaan:

Kuva
Siinä se nyt on. Puoli vuotta sitten tilattu sniper-kela. Kävin kokeilemassa läheisessä "hunted out" puistossa. 11 kolikkoa 30:ä viinapullonkorkkia kohti. Kaljapullonkorkkeja en kaivanut ainuttakaan. Täytyy vielä testailla lisää.

Sitä huispaamisen määrää...

Tein köyhän miehen kelansuojuksen ja vetäsin kontaktimuovia pohjaan. Reunaa kiertää valkoinen sähköteippi.
Garrett AT Pro + 4.5" Super Sniper
Garrett Pro-Pointer
Lesche 85 & MursuScoop 2.0
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

On tuo sniper kela varmaan eri kevyt heilutella ja varmasti tarkka erottelija. :roll:
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
patti
Kunniajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 01 Heinä 2010, 20:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja patti »

Mc_Mursu kirjoitti: Siinä se nyt on. Puoli vuotta sitten tilattu sniper-kela. Kävin kokeilemassa läheisessä "hunted out" puistossa. 11 kolikkoa 30:ä viinapullonkorkkia kohti. Kaljapullonkorkkeja en kaivanut ainuttakaan. Täytyy vielä testailla lisää.

Sitä huispaamisen määrää...
Mun kokemuksen mukaan pienellä kelalla saa enemmän hyviä signaaleja ja vähemmän roskaa ja tämä korvaa mennen tullen tuon huispaamisen määrän. Jotkut paikat vain heräävät eloon pienellä kelalla vaikka aiemmin paikkaa olisi voinut jo luulla tyhjäksi.
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
Avatar
rauski
Metallinetsijä
Viestit: 477
Liittynyt: 06 Syys 2011, 22:51
Paikkakunta: Kaarina

Viesti Kirjoittaja rauski »

Olen tässä nytten jo turhautumiseen asti katsellut muitten hopea kolikoita, ei mene päivääkään ilman että joku löytää sellaisen :) Mutta nytten mua ihmetyttää että missä mun hopeakolikot on? nytten tullut at prolla heiluttua toistakymmentä tuntia pelloilla ilman yhtään hopeista...
Säädöt on seuraavat, std custom mode,iron disc 40 ja herkkyys 2 pykälää vajaa täyden. Kertokaas nytten mikä mättää :lol:
Kaivan kaiken paitsi jos tulee vähänkään rautamörinää niin jätän kaivamatta.
Ja mitäs id:tä noi hopeiset pennit esimerkiksi antaa?

-Rauski
Garrett AT PRO
Vanhin kolikko: hopeinen 4 öre Klipping
kausi 2013: 10 kolikkoa löytynyt
Avatar
Mc_Mursu
Kunniajäsen
Viestit: 1594
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 14:45
Paikkakunta: Vantaa, Korso

Viesti Kirjoittaja Mc_Mursu »

Hauska kuulla, että jollain muulla on sama ongelma. Itselleni on kuluneen reilun neljän vuoden aikana tullut 1½ hopea kolikkoa, jotka nekin vasta viime vuonna. Edes 60-luvun "hopeamarkkoja" ei ole löytynyt. Eikä ole paikoista kiinni, kun kaverit kuitenkin hopeaa löytää lähes joka kerta.

Itselläni on pelloilla yleensä PRO, iron disc 7, jota sitten nostetaan tai lasketaan jos olosuhteet pakottaa, herkkyydet yhtä vaille täysillä. Kaivan kaikki yli 50 ID:t äänestä riippuen.

Kokeilin T.Salkon hopeapenneillä (25 tai 50) viimeksi pellolla ja kyllä se antoi kirkkaan äänen ja ID 75.
Garrett AT Pro + 4.5" Super Sniper
Garrett Pro-Pointer
Lesche 85 & MursuScoop 2.0
Avatar
rauski
Metallinetsijä
Viestit: 477
Liittynyt: 06 Syys 2011, 22:51
Paikkakunta: Kaarina

Viesti Kirjoittaja rauski »

:D acella löysin yhden 25 pennisen tossa syksyllä, ja nytten löysin tuon klippingin mutta en oikein tiedä onko se hopeeta ? :) Mutta tuntuu vaan siltä että toiset löytää jokareissulla hopeeta :D
Garrett AT PRO
Vanhin kolikko: hopeinen 4 öre Klipping
kausi 2013: 10 kolikkoa löytynyt
Avatar
Urmas
Raavas Tonkija
Viestit: 753
Liittynyt: 19 Syys 2011, 08:57
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Urmas »

En ole minäkään löytänyt vielä hopeista kolikkoa. Viime viikolla löysin hopeisen kalvosinnapin ja se muistaakseni antoi At Proolla id:n 74-75.
Itse pidän koneella id:t eliminoituna aina 55:een asti. Siitä ylöspäin kaivan kaikki tasaiset signaalit. :D
Garrett At Pro
Garrett Pro-Pointer At
Fiskars minispade
Garrett Edge Digger
Grave Digger
Raavas Tonkija
Viestit: 527
Liittynyt: 01 Heinä 2009, 22:02

Viesti Kirjoittaja Grave Digger »

rauski, ei ole laitteessa vika vaan miehessä 8) se hopeinen riksdaler löytyi siitä kohtaa, josta olit jo 18 kolikkoa kaivanut, sanoinkin että sulta on jääny paljon kaivamatta kun nousi musketinkuulia ku tukka tiheeseen. Kävin muuten tänään samoilla mestoilla, tuli kaivettua kyntökerroksen alta sellanen hervoton tykinkuulanpuolikas, sinne jäi kun loppu mieheltä voimat kantaa.

edit: tuo hopiaraha antoi at prolla 63-65 sigut.
Kell' onni on, se onnen kätkeköön,
kell' aarre on, se aarteen peittäköön,
ja olkoon onnellinen onnestaan
ja rikas riemustansa yksin vaan.
Avatar
iipe
Kunniajäsen
Viestit: 3323
Liittynyt: 25 Marras 2011, 12:36
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja iipe »

Onni ollut matkassa, ja onhan tässä kyllä mestatkin hollilla, joten tuota hopeaakin oon sit päässyt kaivamaan... :)
Kävin äsken tuolla pihalla vielä heilumassa: 25 penninen id 60-70, Iso 30mm halkaisia ja 2mm paksu hopea antaa id 85. Nämä siis lappeellaan.
Homma meneekin täysin sekaisin, kun kääntää kolikon pystyyn. Jos heiluttaa kolikon suuntaisesti, sinkku hyppii ihan raudan pörinöistä 90:iin.

Joku kokenut karhun kautta mua alkuun neuvoi, että pro zero ja kaikki tapissa kannattaa opetella ja tällähän mä meen varmaan tappiin asti...
Mulle raudan pörinät kertoo vain siitä, että siellä se kolikkokin luuraa jossain välissä. Siks mä pidän senkin päällä, että huomaan itte alkaa vispaamaan eri tyylillä ja herkistää aistini.

Huonompi homma on vaan, että tää mun koneeni on tuota alkupään tuotantoa ja sekoileehan se... Aina väliin tulee sellasii kohtauksii, että ei MIKÄÄN auta. Välillä se on vaan sellast pientä kilinää ja pörinää. Välillä se menee kauheeks kilkatukseks ja sit taas hetkenpäästä ohi. Takuuta onneks vielä voimassa ja aattelin, että kunhan maajussit saa kylvettyys, lähetän tän huoltoon... (valm.nro jotain 500000 alkui)
Taivas varjele mitä sieltä tulee!
moderaattori
Pilpottaja
Innostunut Etsijä
Viestit: 70
Liittynyt: 15 Kesä 2011, 02:00
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Pilpottaja »

Välillä se on vaan sellast pientä kilinää ja pörinää. Välillä se menee kauheeks kilkatukseks ja sit taas hetkenpäästä ohi

Jätä kännykkä autoon niin nuo loppuu.Mun kaverilla tuli tuommosia ACE250:llä
ja kun vehe oli mulla niin niitä ei tullu sitten mullakin tuli ku lähetin löydostäni kuvaa huonolla kentällä olevasta paikasta ja siinähän se sitten huomattiin että kaverin puhelin tarkisti sähköposteja tämän tästä ja häiriöt johtui niistä.
Vanhin kolikko 1/2 ör 1666
varusteena Garrett at pro, SA-kenttälapio, kumisaappaat ja mahottoman hyvä tuuri.
Avatar
rauski
Metallinetsijä
Viestit: 477
Liittynyt: 06 Syys 2011, 22:51
Paikkakunta: Kaarina

Viesti Kirjoittaja rauski »

Grave Digger kirjoitti:rauski, ei ole laitteessa vika vaan miehessä 8) se hopeinen riksdaler löytyi siitä kohtaa, josta olit jo 18 kolikkoa kaivanut, sanoinkin että sulta on jääny paljon kaivamatta kun nousi musketinkuulia ku tukka tiheeseen. Kävin muuten tänään samoilla mestoilla, tuli kaivettua kyntökerroksen alta sellanen hervoton tykinkuulanpuolikas, sinne jäi kun loppu mieheltä voimat kantaa.

edit: tuo hopiaraha antoi at prolla 63-65 sigut.
No se 1 jäi huomaamatta :D oli tietenkin sitten sen hopeinen... Ettei vaan olisi loput siitä mun löytämästä puolikkaasta kuulasta ? :) kävin lauantaina nopeesti hakemassa 3 kolikkoa sieltä ylemmältä pellolta, eli siitä ku käännyt ekasta vasemmalle, siellä mis on pieni parkkipaikka :) Mutta ei hopeakolikkoa :evil: ilmeisesti hopeisen lusikan palanen kylläkin 8)
Garrett AT PRO
Vanhin kolikko: hopeinen 4 öre Klipping
kausi 2013: 10 kolikkoa löytynyt
Avatar
Crimsomnia
Metallinetsijä
Viestit: 210
Liittynyt: 30 Heinä 2010, 17:46
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Crimsomnia »

Pro custom, iron 35, alin pykälä eliminoitu, herkkyys 3 pykälää vaille täydet, 4 jos on roskaista maata. Tuntuu pelittävän ihan hyvin, mutta sormukset ja kultaesineet ovat jääneet kaivamatta. Hopeinen 25p 1869 meinasi jäädä kaivamatta, kun ID oli kuuskyt jotain ja päästi vielä pienen rautapörähdyksen. Kuuskyt jotain ilman rautapörinää on yleensä repäisykorkki, joten oli pienestä kiinni ettei jäänyt kaivamatta tämäkin.

Tässä on vielä pirusti opeteltavaa, vaikka toista kesää jo viedään.
Garrett AT Pro
CS770XD
Garrett Pro-Pointer
Kukkalapio
Avatar
iipe
Kunniajäsen
Viestit: 3323
Liittynyt: 25 Marras 2011, 12:36
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja iipe »

Pilpottaja kirjoitti:Välillä se on vaan sellast pientä kilinää ja pörinää. Välillä se menee kauheeks kilkatukseks ja sit taas hetkenpäästä ohi

Jätä kännykkä autoon niin nuo loppuu.Mun kaverilla tuli tuommosia ACE250:llä
ja kun vehe oli mulla niin niitä ei tullu sitten mullakin tuli ku lähetin löydostäni kuvaa huonolla kentällä olevasta paikasta ja siinähän se sitten huomattiin että kaverin puhelin tarkisti sähköposteja tämän tästä ja häiriöt johtui niistä.
Täytyypä koittaa, vaikka en tätä hetimiten uskokkaan... Kännykkä taskussa ja hieman johtoja räpläämällä (usein) on kilkatukset loppuneet.
Taivas varjele mitä sieltä tulee!
moderaattori
Grave Digger
Raavas Tonkija
Viestit: 527
Liittynyt: 01 Heinä 2009, 22:02

Viesti Kirjoittaja Grave Digger »

kai se johto on "kireellä" kiedottu varren ympäri, liian kireellä taas ei saa olla.
En nyt muista, mutta eikös iron ole 40 asti tapissa? mitä hyötyä sitä on vain vähän nostaa, eikä täysille?
Kell' onni on, se onnen kätkeköön,
kell' aarre on, se aarteen peittäköön,
ja olkoon onnellinen onnestaan
ja rikas riemustansa yksin vaan.
Avatar
iipe
Kunniajäsen
Viestit: 3323
Liittynyt: 25 Marras 2011, 12:36
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja iipe »

Grave Digger kirjoitti:kai se johto on "kireellä" kiedottu varren ympäri, liian kireellä taas ei saa olla.
En nyt muista, mutta eikös iron ole 40 asti tapissa? mitä hyötyä sitä on vain vähän nostaa, eikä täysille?
juuh, on kiedottu. Ja juuri sopivasti! Eikä puhelimen läsnäolosta, tai poisolosta ole mitään vaikutusta...
Täähän on jo yleisesti tiedostettu, että tuon alkupään koneissa on/oli tää vaiva!
Ei tullut talvella vaan lähetettyy konetta ja nyt ei malttais. 2kk on takuuta vielä, niin odotan kunnes kaikki mestat on kylvetty!

mä en siis oo dissannu mitään, vaan kaikki 0-100 hälyyttää ja audiolla.
En sit tiedä kuinka se paras olis, mut noinkin on löytänyt...
Taivas varjele mitä sieltä tulee!
moderaattori
Avatar
Mc_Mursu
Kunniajäsen
Viestit: 1594
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 14:45
Paikkakunta: Vantaa, Korso

Viesti Kirjoittaja Mc_Mursu »

Grave Digger kirjoitti:En nyt muista, mutta eikös iron ole 40 asti tapissa? mitä hyötyä sitä on vain vähän nostaa, eikä täysille?
Iron on 0-40. Ohjekirjassahan tämä on muistaakseni aika hyvin selitetty. Suurin osa rautanökäreistä diskaantuu pienellä irondiscin nostolla, esim. 7. Sitten jos joku hyvä kohde on kiinni rautaesineessä, niin ID ylittää sen diskatun raudan ja saattaa välillä antaa hyviäkin signaaleja. Itse en kyllä ole tainnut ikinä hyötyä tästä ominaisuudesta, mutta teoriassa sen pitäisi toimia.
Garrett AT Pro + 4.5" Super Sniper
Garrett Pro-Pointer
Lesche 85 & MursuScoop 2.0
Avatar
Sohvaperuna
Viestit: 13
Liittynyt: 02 Touko 2012, 14:47

Viesti Kirjoittaja Sohvaperuna »

Itseä tuo At Pro on alkanut kiinnostaa lähinnä tuon vesitiiveyden vuoksi.

Tällä hetkellä käytössä on Ace 250 + 9x12 kela.
Siihen verrattuna At Pro löytää esineet todennäköisesti ihan jonkin verran syvemmältä?

GM3:sta on täällä moneen otteeseen kehuttu tehokkaaksi kapineeksi.
Tämä onkin myös ollut harkinnassa, veikkei vesitiivis olekaan.
Osaisiko joku kertoa, miten menee syvyys/kohteiden tunnistus GM3 vs. At Pro?

Edit:
Ja kumpihan olisi parempi valinta, At Pro vai At Gold?
"If guns cause crime, all mine are defective."

"Democracy is when 2 wolves and a lamb vote for what to put on the dinner table; Liberty is when the lamb is well-armed."
Avatar
P.Aholainen
Kunniajäsen
Viestit: 3413
Liittynyt: 20 Syys 2010, 20:09

Viesti Kirjoittaja P.Aholainen »

Gm3 ja At pro on kaksi eri hintaluokan etsintä.

Molemmat löytää suunnilleen yhtä syvältä.
moderaattori
Avatar
Sohvaperuna
Viestit: 13
Liittynyt: 02 Touko 2012, 14:47

Viesti Kirjoittaja Sohvaperuna »

P.Aholainen kirjoitti:Gm3 ja At pro on kaksi eri hintaluokan etsintä.

Molemmat löytää suunnilleen yhtä syvältä.
Ok, tätä tietoa olen yrittänyt hakea.
Viron pojilla näyttä olevan vain ~50e eroa hinnassa At Prolla ja Goldilla.
Kumpihan noista olisi parempi valinta ihan yleispiippariksi rannoille, metsään ja pelloille?
"If guns cause crime, all mine are defective."

"Democracy is when 2 wolves and a lamb vote for what to put on the dinner table; Liberty is when the lamb is well-armed."
Avatar
NÄÄTÄ
Kunniajäsen
Viestit: 1530
Liittynyt: 26 Huhti 2010, 12:52
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja NÄÄTÄ »

Ok, tätä tietoa olen yrittänyt hakea.
Viron pojilla näyttä olevan vain ~50e eroa hinnassa At Prolla ja Goldilla.
Kumpihan noista olisi parempi valinta ihan yleispiippariksi rannoille, metsään ja pelloille?
Goldissa pienempi kela ja suurempi taajuus, löytää pieniä koruja/"hippuja" paremmin ja toimii paremmin roskaisessa maastossa.
AT Prossa isompi kela, kattaa enemmän aluetta yhdellä pyyhkäisyllä ja hakee ehkä vähän syvemmältä kelan koon ja matalamman taajutensa turvin. AT Prossa enemmän säätöjä erottelussa.
Molempi parempi. :wink:
Golden Mask 4W Pro + Garrett ProPointer
(Entisiä vehkeitä: ACE250, Blisstool LTC48 ja 64 v1, AT Pro, XP Deus)
romu&rautaa
Metallinetsijä
Viestit: 288
Liittynyt: 01 Huhti 2012, 18:22
Paikkakunta: Monninkylä

Viesti Kirjoittaja romu&rautaa »

Kiven-alla ovat Garretin tuotteet... Ruotsissa on yks At pro Mutta Pyytää 7 500 SEK .. yritin tinkiä vastaus oli (ei, sitten odotamme että joku maksaa siitä mitä se on väärti) Vastasin että se on 500e kone....Kaikki muu menee firman kassaan...

Sanoi myös että LänsiAfrikasta ???? :shock: on tullut monta tilausta ja toimitus aika uusille koneille on 30-40 päivää.... Voi V sentään... Miten voi olla niin vaikeata Sarja tuotanto pystyyn ja robotti joka sylkee garetteja ku hullu! :shock: :shock:
electriccrayonset
Metallinetsijä
Viestit: 197
Liittynyt: 03 Kesä 2011, 19:10
Paikkakunta: pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja electriccrayonset »

Heippa,
olen alkanut kallistua tuohon "PRO ZERO" moodiin ilman minkäänlaista diskriminaatiota. Toki sitä kilkettä ja pörinää sitten on 90% enemmän, mutta tuleepa kaikki tutkittua ( ="kuunneltua" ).
Tuo kulta-alue kyllä hämää...en ole ensimmäistäkään kulta-esinettä vielä löytänyt. Kun testaan valkokultaisella vihkisormuksella on ID sinnä 45 paikkeilla, eli samaa aluetta kuin piakkarin hylsyt, folio ja muut roskat, löydä sieltä nyt sitten kultaa?!?!?! . Alue 50-59 on myös alkanut kiinnostaa... vaikka 53-57 on yleensä kaljatölkin klipsejä. ID:llä 59 löytyi kiva hopeinen perhoskoru ...
Joskus korkeatkin signaalit tuottaa pahan pettymyksen, olen kaivanut ID:n 80 noin miljoona kertaa ja todennut 95% tapauksessa löytäneeni ALKON korkin ja 5% tapauksessa vanhan viisipennisen ...

Kokemuksia, linkkejä ????
Garrett AT Pro + Super Sniper kela
Garrett Pro Pointer
BW kenttälapio+halpis puutarhaveitsi
BW Tetsarit
Puolikuurot korvat
Avatar
Keseppa
Kunniajäsen
Viestit: 2951
Liittynyt: 18 Joulu 2008, 12:20
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

Näin se vaan menee, kaikilla etsimillä. Tuo kulta varsinki on hankala kun ne kultaesineet saattaa tulla ilmi erittäin laajalla skaalalla riippuen koosta ja seoksista. Karkeasti sanoen suurin osa kultasormuksista tulee alle tuon tölkkiklipsin ID:n mut ei aina. Jotku on just sama kuin ne. Jos haluaa vähä yrittää erottaa noita roskia kultaesineistä niin ääni sekä ID:n vakaus antaa viitteitä hybästä esineestä. Tämä liittyy esineen säännölliseen muotoon. Foliot ja vastaavat roskat antavat vaihtelevaa ID:tä/ääntä riippuen heilutussuunnasta kun taas sormus on vakaampi. PAITSI, jos sormus on pystyssä tai kultaesine on vaikka risti tai muu epämääräsen muotonen koru.

Lopputuloksena tuosta pitkästä selityksestä. Se joka kaivaa eniten löytää myös eniten :lol: Elämä on täynä valintoja.

Pullonkorkkeihin pätee myös tuo sama äänen suhteen mutta ero kolikkoon on vielä pienempi eli ainaki itse kaivan kaikki ALKOt. Kaljapullon korkit ja pienet foliot on ainoita joita voi jonkinlaisella tarkkuudella oppia erottelemaan hyvien joukosta. Muutoin kannattaa satsata kaivuukaluston ja taitojen kehittämiseen. Esimerkiksi kuivalla hiekkarannalla scoopin käyttö on huomattavasti tehokkaampaa/nopeampaa kuin lapion ja pelollekki valitsen lapion maaperän laadun mukaan. Jotku ihmettelee miks mulla on niin monta eri lapiota mukana autossa :roll:
Avatar
Hytinärhi
Metallinetsijä
Viestit: 274
Liittynyt: 02 Loka 2011, 19:35
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Hytinärhi »

Alumiiniroska vs. kulta -ongelmaan on itselläni käytäntönä se, että kaivuuhommiin ryhdyn vain seuraavissa tapauksissa:

- Olen pellolla tms. paikassa, jossa vastaavanlaista roskaa on vähän
- Kohde on syvällä
- Äänessä on "se jokin", eli signaali on tavanomaista puhtaampi (myös eri suunnista) ja/tai en ole hetkeen kaivellut mitään.
Rutus Alter 71
Vastaa Viestiin