Leijonan tassu + muuta

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
Avatar
Kätkäläinen
Kunniajäsen
Viestit: 1830
Liittynyt: 19 Touko 2011, 15:53
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja Kätkäläinen »

ärkoo kirjoitti:Minulla on referenssiaineistona vain tässä ketjussa olevat kuvat joissa näkyy varsin vaatimattomat valuhännät. Jos sinulla on "isompihäntäisiä" niin pistä ihmeessä kuvia tänne.
Koitan tässä joku päivä keritä pistään kuvia kuulista, olin viikon aasianpuolella ja nyt vähän kiiruita mutta koitetaan......
Avatar
Kätkäläinen
Kunniajäsen
Viestit: 1830
Liittynyt: 19 Touko 2011, 15:53
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja Kätkäläinen »

Kuva

Kuva

Kuva
Tämmöset löyty äkkiä,pistin heti kun en tie viikon suunnitelmista. En tie onko nämä niin pitkä häntäisiä mutta jotenkin vois kuvitella, että heposti sidottavia?
turve
Metallinetsijä
Viestit: 103
Liittynyt: 02 Joulu 2008, 22:30
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja turve »

Ärkoolle kiitokset noista kaliberitiedoista.Olin juuri aikeissa alkaa niitä kyselemään,mutta tästähän ne selkis. :)
Avatar
ärkoo
Kunniajäsen
Viestit: 2470
Liittynyt: 23 Heinä 2012, 14:45
Paikkakunta: Kaakkois-Suomi

Viesti Kirjoittaja ärkoo »

Näissä joissakin on jo niin leveät valutapit että niihin saisi paperipatruunan sidottua.
Läpimitat näyttäisivät olevan jotain 15mm luokkaa?
Maailmassa on monta ihmeellistä asiaa
ne hämmästyttää kummastuttaa
pientä kulkijaa
Avatar
Jussi
Kunniajäsen
Viestit: 1178
Liittynyt: 29 Marras 2009, 13:11
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Bengt Lissmark:
Sotilaspistoolit ja revolverit Ruotsissa 1683 - 2001
s.35

"Paperipatruunaa alettiin käyttämään vuoden 1625 tienoilla. Näitä valmistettiin siten, että palloluotia valettaessa jäänyttä luodin häntää ei leikattu pois vaan paperiputki sidottiin siihen narulla kiinni."
garrett ace 250
GM3
XP Deus
Vastaa Viestiin