Ilmaisimen hankinta, hinta max.450e.

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
PataRauta

Viesti Kirjoittaja PataRauta »

Grave Digger kirjoitti:
T.A kirjoitti:Juu. Tuo Finndetector on kanssa luotettava paikka ja mukava palvelu.
itse olen tuolta tilannut kaiken näköstä sälää, hyvä ja luotettava tosiaan on. suosittelen! yritys myy paljon muutakin kuin sivuilla on, pitää vain pyytää tilaamaan. (itse tilasin sen kautta minelabin kamoja)
Jep, etsin tilattu ja terra 705 sieltä on tulon päällä. Finndetector vie kyllä pisteet 100-0. Kysyin myös parilta muultakin kotimaiselta liikkeeltä maililla tarjousta ko. vempeleestä, mutta mitään ei ole kuulunut..? Osoitteetkin ovat olleet oikeat ja mitään virheilmoituksia ei ole tullut. Eipä siitä sen enempää.

Nyt sitten odotellaan laitteen saapumista ja pikkuhiljaa kerätään kaivuu yms.välineistöä.
Kiitokset kaikille keskusteluun osallistuneille, erityisesti Etsijä82.
Etsijä82
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

PataRauta kirjoitti: Kiitokset kaikille keskusteluun osallistuneille, erityisesti Etsijä82.
Jaa, no eipä kestä. :P
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)

Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
JK
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja JK »

Kyllä tuo nopea ja asiallinen asioiden hoito on paras ja halvin tapa hoitaa markkinointia.
Mielelläni minä omat roponi sijoitan pieneen firmaan joka hoitaa asiat jämptisti ja jolla on halua hoitaa kauppa loppuun asti.
Suomen Metallinetsijät Ry
PataRauta

Viesti Kirjoittaja PataRauta »

JK kirjoitti:Klikkaappa suoraan tuota sivun yläreunan linkkiä ja tilaa samalla myös Propointer.
Takaisin sivustolle "työkiireiden" jälkeen.
Terra on onnellisesti saapunut käyttäjälle.
Etsimellä on jokunen viikko piippailtu, puhutaan toki vain n. 5 tunnin rupeamasta ja hauskaa/mielenkiintoista on ollut.
Ehkä toi pointer on sitten se seuraava ostos harrastuksen mielekkyyttä lisäämään.
Ihan hyvinhän toi terra taittuu aloittelijalle ja säätöjähän löytyy sitten tarvittaessa lisää.
Monet ketjussa esitetyt kysymykset ovat saaneet muutaman piippailutunnin jälkeen aivan erilaisen näkökulman....
Tässä ei sen enempää, menee jo nyt vähän aiheen vierestä.
Crimsomnia
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja Crimsomnia »

Itse ajattelin CS770XD:n seuraajaksi hankkia jossain vaiheessa jonkin vähän kalliimman laitteen, mutta mitä nyt tätä ketjua lueskelin, niin tuntuu siltä, ettei niissä kalliimmissa ole oikein muuta konkreettista etua kuin näyttö missä pyörii ID-luvut ja täten kaivajalla on vähän paremmin karkeahkoa suuntaa-antavaa tietoa kohteesta.

Tosin tämäkin feature on vähän ±0 mallista riippumatta, sillä pullonkorkkien kanssa tuntuu kuulemman menevän kalliimmatkin vehkeet sekaisin. Itse tolla C.Scopella huitoessa olen jo kerennyt kirota tölkkien avauslenksut ja Alkon korkit alimpaan helskuttiin.

Nyt vielä mulle riittää aivan hyvin tämä CS770XD, mutta jossain vaiheessa alkaa varmasti risomaan kaikenmaailman röökiaskien ja tinapapereiden nostelu. Oikeastaan jätänkin vain matalat rautapörinät kaivamatta, sillä isommat rautakappaleet antavat jo korkean signaalin. Käyn tosin paljon autiotalojen tonteilla, missä on pahimmillaan todella kamalat määrät roskaa. Jaksaisi kaikkie öljytynnyreiden jämiä kaivaa ylös.

Eli, tarttisin tarkempaa dataa kohteesta ja mahdollisuuden blokata roskasignaalit. Kannattaako näistä kahdesta ominaisuudesta maksaa kuinka paljon? Nämä löytyy varmaan jo jostain 300 - 500 euron laitteesta?
McSeeker
Raavas Tonkija

Viesti Kirjoittaja McSeeker »

Crimsomnia kirjoitti:Itse ajattelin CS770XD:n seuraajaksi hankkia jossain vaiheessa jonkin vähän kalliimman laitteen, mutta mitä nyt tätä ketjua lueskelin, niin tuntuu siltä, ettei niissä kalliimmissa ole oikein muuta konkreettista etua kuin näyttö missä pyörii ID-luvut ja täten kaivajalla on vähän paremmin karkeahkoa suuntaa-antavaa tietoa kohteesta.
Enpä tiedä onko tuosta näytöstä kovinkaan paljon hyötyä :) Asetukset toki kiva laittaa näytöltä.
Tosin tämäkin feature on vähän ±0 mallista riippumatta, sillä pullonkorkkien kanssa tuntuu kuulemman menevän kalliimmatkin vehkeet sekaisin. Itse tolla C.Scopella huitoessa olen jo kerennyt kirota tölkkien avauslenksut ja Alkon korkit alimpaan helskuttiin.
X-terra 7,5kHz kelalla ei juuri pullonkorkkeja pistä kaivamaan. Alumiiniset korkit ( varsinkin ne alkon ) on joka ikisen piipparin riesana, niille ei oikein mahda mitään.
Eli, tarttisin tarkempaa dataa kohteesta ja mahdollisuuden blokata roskasignaalit. Kannattaako näistä kahdesta ominaisuudesta maksaa kuinka paljon? Nämä löytyy varmaan jo jostain 300 - 500 euron laitteesta?
No X-terra tunnistaa mukavasti kyllä rautasignaalit, mutta jälleen kerran ne kauan maassa olleet rautaesineet joista on sitä metallia liuennut maaperään huijaavat sitä parempaakin etsintä ja antaa muun kun rautasignaalin. Röökiaskin rippeet antavat aika matalan ID luvun, joten sillä voi vähän pelata.
X-terra 70 + Excalibur II 8" Detector Pro Jolly Rogers kuulokkeet.

Piippailuvideoita
Crimsomnia
Metallinetsijä

Eli, näillä lähtökohdilla (kaljakorkkien eliminointi jne), teenkö minä sitten oikein mitään esim. C.Scopen kalliimmilla malleilla? Tai sen puoleen muillakaan? Jos X-Terran 7.5 Khz kela on kerta se the juttu.
McSeeker
Raavas Tonkija

Viesti Kirjoittaja McSeeker »

Crimsomnia kirjoitti:Eli, näillä lähtökohdilla (kaljakorkkien eliminointi jne), teenkö minä sitten oikein mitään esim. C.Scopen kalliimmilla malleilla? Tai sen puoleen muillakaan? Jos X-Terran 7.5 Khz kela on kerta se the juttu.
No minä olen sitä mieltä että en lähde mitään etsintä haukkumaan jos en ole sitä itse kokeillut. Varmasti C.Scopen etsimilläkin tavaraa löytyy mukavasti. Noi x-terrat vaan tuntuu jostain syystä olevan aika suosittuja ulkomaillakin.

Terra on aika simppeli laite ja etsinnän aikana sitä ei tarvitse ruuvailla yhtään jos ei herkkyys ole aivan liian kovalla. Näytössä ei etsinnän aikana juokse mitään lukuja joita seurata kuten esim Fisherin vehkeissä vissiin tapahtuu.

Aloittaessa ground balancen säätö valikosta automaatilla läpi, noice cancel valikosta automaatilla läpi ja ei kun menoksi!
X-terra 70 + Excalibur II 8" Detector Pro Jolly Rogers kuulokkeet.

Piippailuvideoita
Crimsomnia
Metallinetsijä

McSeeker kirjoitti:[Varmasti C.Scopen etsimilläkin tavaraa löytyy mukavasti.
Siis tokihan tavaraa löytyy, mutta mua vähän aloittelijana mietityttää että mitä nämä kalliiimmat sitten tekevät paremmin, kun halvemmallakin vehkeellä löytää samat kolikot ja viikinkimiekat. Pelkkä näyttö ja siinä hyppivät numerot tuskin lihottavat hintalappua sadoilla euroilla.

Sain käsityksen, että mainitsemassasi X-Terrassa nimenomaan se 7.5Khz kela olisi se ratkaiseva tekijä kruunukorkkien eliminoinnissa, mutta itse laitteellahan ei sitten olisi niin väliä, kun kelan voi vaihtaa sopivaksi.

Edit: eikä etsinnän aikana ruuvailukaan oikein ongelmaksi ole muodostunut - ainakaan liian usein. Välillä maaperä muuttuu huomaamatta enkä muista tehdä ground balancea uusiksi, mutta se taas on käyttäjän kädetystä.
Vastaa Viestiin