Esittäytymisareena

Keskustelua kaikesta muusta aarteenetsintään liittyvästä ja vaikka säästä kuin jo otsikoiduista aihepiireistä. Täällä voit kertoa vaikka muista harrastuksistasi.
Avatar
JK
Kunniajäsen
Viestit: 2165
Liittynyt: 10 Elo 2008, 21:23
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja JK »

Tervetuloa eetteriin Fantom.
Tervetuloa mukaan myös tapaamisiin tulevaisuudessa.
Avatar
Keseppa
Kunniajäsen
Viestit: 2951
Liittynyt: 18 Joulu 2008, 12:20
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

Tervetuloa minunki puolesta kaikille uusille foorumilaisille.

Selvä kevään merkki kun foorumin jäsenmäärä lähtee mukavasti kasvuun :lol:
kertsih
Viestit: 2
Liittynyt: 19 Syys 2011, 21:50
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja kertsih »

Terve vaan kaikille! Elikkäs olen 23-vuotias jantteri Nurmijärveltä. Viime kesänä tuli tehtyä reissu Lappiin sekä viimiset pari kesää Sääksissä töissä herättivät kiinnostuksen harrastukseen. Päätin sitten ostaa itselleni loppu syksystä Garrett Ace 350:sen sekä Pro Pointterin. Foorumia on tullut lueskeltua noin vuoden päivät, en ole viitsinyt esitellä kaikenmaailman pullonkorkkeja ja pulltabeja mitä tuolta Sääksistä nyt on sit löytänytkään :lol: Muita harrastuksia tämän ohella ovat sitten frisbeegolf, pienoismallit ja radio-ohjattavat.
Avatar
Leijona
Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen
Viestit: 10505
Liittynyt: 04 Helmi 2009, 22:01
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Viesti Kirjoittaja Leijona »

Tervetuloa foorumille :D
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Avatar
Kätkäläinen
Kunniajäsen
Viestit: 1830
Liittynyt: 19 Touko 2011, 15:53
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja Kätkäläinen »

Tervetuloa :D
Avatar
Popper
Metallinetsijä
Viestit: 208
Liittynyt: 16 Touko 2012, 16:11
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Viesti Kirjoittaja Popper »

Tervehdys!

Ajattelin pistää vähän omiani tänne foorumille ja kertoa itsestäni.

Olen siis reilu kolmekymppinen miehenalku ja vasta aloittanut piippailun tänä keväänä. Kalusto käsittää nyt X-terra 705:n ja pinpointterin, joiden suoltamaa sisältöä (tai valistuneita arvioita) olen tutkinut kasvavalla innolla!

Foorumia olen seurannut jo hieman pidempään, ja tuntuu että itselleni tämänkaltainen tietoväylä sopii erinomaisesti. Erikoiskiitokset menevät kyllä JK:lle, joka antoi rautaisannoksen vasta tässä ihan äskettäin!

Omilla löydöilläni en valistunutta yleisöä vielä vaivaa, mutta eilen rannekoru (id 30) ja tänäänkin jonkun Annikan sormus (sama id) löysi itsensä maan päälle...

Etsimisonnea kaikille piippailijoille, sukuun ja varsinkin säätyyn katsomatta! :wink:
X-terra 705
Garrett Pro Pointer
ALS (Aina Likaiset Silmälasit)
Avatar
Kätkäläinen
Kunniajäsen
Viestit: 1830
Liittynyt: 19 Touko 2011, 15:53
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja Kätkäläinen »

Tervetuloa :D
sotian40
Viestit: 2
Liittynyt: 14 Elo 2010, 18:46
Paikkakunta: Liperi

Viesti Kirjoittaja sotian40 »

Hei. Ehkä minunkin on aika esittäytyä, kun olen pari vuotta jo lukenut teidän tarinoita.

Olen 31-vuotias äiti Joensuun kupeesta. Isäntä törmäsi tähän foorumiin sattumalta pari vuotta sitten ja näytti minulle kuinka mielenkiintoiselta vaikuttaa. Siltä istumalta jäin läpilukemaan tarinoitanne. Ja tilasin Garrett Ace 250 paljastimen.

Etsintää tuli suoritettua liian vähän kahtena edellisenä kesänä, sillä ekana kesänä olin isolla mahalla paksuna ja toisena lapsi vei kaiken ajan. Nyt hieman enemmän pystyy irtautumaan ja harrastus vie mennessään. Sukulaisen kotitilalla olen lähinnä etsinyt, jossa on tiedossa ollut asutusta ainakin 1700-luvulta lähtien. Muuten olen pörrännyt rannoilla ja missä sattuu ja kaivellut ylös liikaa korkkeja, hylsyjä, roskaa..
Avatar
Leijona
Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen
Viestit: 10505
Liittynyt: 04 Helmi 2009, 22:01
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Viesti Kirjoittaja Leijona »

Tervetuloa foorumille :D
On tämä kyllä koukuttava harrastus :wink:
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Avatar
Kätkäläinen
Kunniajäsen
Viestit: 1830
Liittynyt: 19 Touko 2011, 15:53
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja Kätkäläinen »

Tervetuloa mukavan harrastuksen pariin, eikö isäntä jäänyt koukkuun?
sotian40
Viestit: 2
Liittynyt: 14 Elo 2010, 18:46
Paikkakunta: Liperi

Viesti Kirjoittaja sotian40 »

Se yrittää esittää, ettei niin ole hänen juttu, mutta kovasti on mukana kuitenkin tönkimässä :D Ei meillä kuitenkaan ole kuin tuo yksi paljastin vielä ainakaan.
Ekomasteri
Kunniajäsen
Viestit: 1606
Liittynyt: 10 Loka 2008, 13:29

Viesti Kirjoittaja Ekomasteri »

Tervetuloa joukkoon piipittävään :D
-Golden King DPR Plus -XP-Deus -Garrett pro pointer
Avatar
Metallikokki
Innostunut Etsijä
Viestit: 83
Liittynyt: 05 Touko 2012, 13:51
Paikkakunta: Pukkila

No jos viimein...

Viesti Kirjoittaja Metallikokki »

Terve vaan toverit,
päätin että jo se on minunkin aika esittäytyä kun kerran niin mukavaa porukkaa täällä tuntuu olevan :)

Elikkäs 38v äijä ja mitä nyt olen näitä juttuja Vantaan vandaaleista kuullut, niin tekeeköhän se minusta nyt sitten LÄNSIVANDAALIN kun täällä päin Vantaata olen asunut jo useammankin vuoden :D
En kyllä oikein tiedä onko hyvä sana tuo vandaali liittyen tähän harrastukseen, joku mielensäpahoittaja saa vielä idean...

Uskollisen Ace 250:n ostin jo heinäkuussa 2008 ja harrastanut tätä tonkimista satunnaisen säännöllisesti siitä lähtien, mutta tähän aarremaanalla-sivustoon törmäsin vasta viime vuonna ja aktiivisesti aloin seuraamaan höpinöitänne tänä keväänä! Hauskoja tyyppejä, hauskoja juttuja - ja erittäin mielenkiintoinen harrastus :wink:

Kun nyt sitten tosissani meinaan alkaa tonkimaan, niin oli laitteen päivityskin ajankohtainen...aluksi aioin siirtyä Deussimieheksi, mutta tutkittuani omia kriteerejäni/mieltymyksiä päädyin kuitenkin tuohon Spectraan :)

Löytörikasta kautta kaikille tonkijoille!!! :D
Rohkea rokan syö. Uhkarohkea vielä pannarinkin
- - - - - - - - - - - - -
White's Spectra V3i
Suomen Metallinetsijät Ry
Avatar
Popper
Metallinetsijä
Viestit: 208
Liittynyt: 16 Touko 2012, 16:11
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Viesti Kirjoittaja Popper »

Tervetulloo mukkaan! Siellä Vantaalla on kyllä mukavasti harrastajia.
X-terra 705
Garrett Pro Pointer
ALS (Aina Likaiset Silmälasit)
Avatar
Patsku
Metallinetsijä
Viestit: 178
Liittynyt: 28 Kesä 2012, 22:27
Paikkakunta: Karjala

Viesti Kirjoittaja Patsku »

Terve vuan pohjoisesta-karjalasta :) . Eipä mennyt pitkään, kun piti rekisteröityä foorumille luettuani noista hienoista löydöistä. Metsissä tulee liikuttua paljon, peltoja täällä ei kovin löydy niinkuin etelässä ja lännessä. Nyt pitäisi sitten hommata metallinpaljastin, minkälaista suosittelette aloittelijalle? Elekee mittää ritskuja ehottako, saa olla ihan kunnon piippari :wink: .
Avatar
RJR
Kunniajäsen
Viestit: 1180
Liittynyt: 08 Loka 2007, 21:54
Paikkakunta: Oripää Finland

Viesti Kirjoittaja RJR »

Patsku kirjoitti:Terve vuan pohjoisesta-karjalasta :) . Eipä mennyt pitkään, kun piti rekisteröityä foorumille luettuani noista hienoista löydöistä. Metsissä tulee liikuttua paljon, peltoja täällä ei kovin löydy niinkuin etelässä ja lännessä. Nyt pitäisi sitten hommata metallinpaljastin, minkälaista suosittelette aloittelijalle? Elekee mittää ritskuja ehottako, saa olla ihan kunnon piippari :wink: .
Ota nyt alkunälkään se Ace 250 -paketti. Sillä ne lähes kaikki muutkin on hyvällä menestyksellä aloittaneet. Ja hyvässä lykyssä saat hyvän käytetyn täältä foorumin porukoilta ja sieltä läheltä.
X-Terra705, Garret AT pro, C-Scope 990 (eläkkeellä :) ) Fiskars kenttä ja puutarha, Minelab Pro Find 35 ja Sherlock pinpointterit. Panasonic Lumix FT-5 kamera. NMF-jäsen.
Avatar
JK
Kunniajäsen
Viestit: 2165
Liittynyt: 10 Elo 2008, 21:23
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja JK »

Tervetuloa porukkaan Patsku.
Keskihintaisista suosittelisin X-terra 705:ttä.
Helppo oppia, eikä ole heti tarvetta päivittää.
Avatar
Kätkäläinen
Kunniajäsen
Viestit: 1830
Liittynyt: 19 Touko 2011, 15:53
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja Kätkäläinen »

Karjalasta kajahtaa tervetuloa vaan :D
Avatar
Patsku
Metallinetsijä
Viestit: 178
Liittynyt: 28 Kesä 2012, 22:27
Paikkakunta: Karjala

Viesti Kirjoittaja Patsku »

JK kirjoitti:Tervetuloa porukkaan Patsku.
Keskihintaisista suosittelisin X-terra 705:ttä.
Helppo oppia, eikä ole heti tarvetta päivittää.
Joo taijan hommata sen xterran 705. Onko samassa hintaluokassa muita varteenotettavia vaihtoehtoja?
Avatar
McSeeker
Raavas Tonkija
Viestit: 945
Liittynyt: 20 Touko 2007, 12:50
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja McSeeker »

Luo oma "minkä etsimen ostaisin" ketju tuonne metallinetsimet puolelle niin tulee keskusteltua oikealla alueella :) Tervetuloa joukkoon!
X-terra 70 + Excalibur II 8" Detector Pro Jolly Rogers kuulokkeet.

Piippailuvideoita
JiiKoo
Viestit: 2
Liittynyt: 28 Kesä 2012, 11:35
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja JiiKoo »

Tere!

Vajaa kolmekymppinen poju tässä, tilasin löytimen (ACE 250 mikälie sporttipaketti) pari päivää sitten. Ensi viikon alussa haen laitteen postista ja alan harrastella sitä mistä oon jo viitisen vuotta haaveillu!

Lupaan raportoida touhut alusta saakka, jos niistä joku sitten saisi iloa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Etelä-Lappiin alkaa löytökuoppia ilmaantua :D
Avatar
NÄÄTÄ
Kunniajäsen
Viestit: 1530
Liittynyt: 26 Huhti 2010, 12:52
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja NÄÄTÄ »

Muistahan peittääkin löytökuoppia, ettei jouduta vainon kohteiksi maanomistajien tahdolta. :wink:
Ja Tervetuloa!
Golden Mask 4W Pro + Garrett ProPointer
(Entisiä vehkeitä: ACE250, Blisstool LTC48 ja 64 v1, AT Pro, XP Deus)
EF
Viestit: 3
Liittynyt: 17 Joulu 2011, 14:27
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja EF »

Terve. :D Olen 15 vuotias jannu täältä Pohjois-Pohjanmaalta. Kalustoon kuuluu tällä hetkellä Garrett ace 250, Pro pointer ja itse tehty sandscoop. Harrastan myös kolikoiden keräilyä ja lenkkeilyä.
Avatar
Leijona
Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen
Viestit: 10505
Liittynyt: 04 Helmi 2009, 22:01
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Viesti Kirjoittaja Leijona »

EF kirjoitti:Terve. :D Olen 15 vuotias jannu täältä Pohjois-Pohjanmaalta. Kalustoon kuuluu tällä hetkellä Garrett ace 250, Pro pointer ja itse tehty sandscoop. Harrastan myös kolikoiden keräilyä ja lenkkeilyä.
Terve vaan. Oletko jo ehtinyt harrastamaan, vai aloitatko nyt?
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
EF
Viestit: 3
Liittynyt: 17 Joulu 2011, 14:27
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja EF »

Tässä kevään ja kesän aikana on tullut jonkin verran etsiskeltyä. :D
Vastaa Viestiin