Keskustelua kaikesta muusta aarteenetsintään liittyvästä ja vaikka säästä kuin jo otsikoiduista aihepiireistä. Täällä voit kertoa vaikka muista harrastuksistasi.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Piippailijoita bongattu Thames joen rannalla jonkin matkaa Towerista länteen päin. En tiedä etsivätkö kadonnutta vaiko mitä, mutta jotain kaivelivat ja piipparit mukana, vaikka ei kuvassa niitä näy
Loimalahdentiellä bussipysäkillä odotellessa ajoi ohi auto ja nopeasti vilahti apukuskin sylissä keltainen Garretin kyynärtuki Liekö jo menossa kärkkymään Guns n Rosesin kolikoita
Minelab Equinox 800
Garrett Pro Pointer AT
Vanhin kolikko Christian II klipping 1518-1522
En minä mutta kaveri ponkannu Kemijärvellä uimahallin lähellä olevalla kentällä monta kertaa, saattaa olla paikka väärin mutta näin muistelisin. Kemijärvellä kuitenkin
Tänään ponnattu joku kahlaamaassa uimarannalla ilomantsissa. Kävin juttelin ja toivotin onnea.
ilomantsin sotahistoriallisen seuran jäsen 2015->
nyt x-terra 705, xp orx, Nocta makro Simplex
neljäs XP Deuss +at pro
kolmas x-terra 705
toka 350 garret ace+at pro
eka 250 garret ace+ pro pointer
Nakkila, kukonharjankoulu, 22.8 18:30
2 kaverusta käppäili koulun taakse ja ainakin toisella keikkui ilmaisin olalla..
Kauheella kiireellä painelin töihin päin ja en kerennyt kuin riikkaria painelemaan.
Kunettikosken autiotuvalta meltausjoelta tuli mies etsimen kanssa, tais olla 12.9 kultaa oli ollut etsimässä. Jutusteltiin mut ei tainnu olla palstalainen?
Enimäkseen etsii sotaromua ja lähössä norjaan johonkin sakemannien lentokentälle? Kuulemma löytänyt useimpia kultahippuja muttei tällä kertaa.
Jasser kirjoitti:Ennen hämärää pari piippailijaa Vahdon keskustassa lähellä vanhan kirkon paikkaa.
Olisin tullut jututtamaan mutta oli vähän kiirettä.
Meitä oli oikeastaan neljä siellä Harvinaisen tyhjiä peltoja olikin, varmaan joku jo käynyt tyhjentämässä...
kyllä, paikka vaikutti niin herkulliselta että minäkin singahdin paikalle kärsä erektiossa, valitettavasti löydöt olivat varsin laihat, toisin kuin etsijä.
Vanhin tunnistettu raha: Roomalainen kolikko Maximinius Thrax 235 - 236
Vakka-Suomen metallinetsijät
Xp Deus, Makro Racer,AT Pro
Propointer
Viking VK40
Jaaha että Kärsäkin oli mukana. NE ON MUUTEN MUN MAITA
Jos olisin tienny tulostanne niin olisin hoitanu menoni vähän toisella tavalla ja tullu mukaan.
Kylältä löytyy parempiakin paikkoja mutta ne on jo kylvetty eli menee ensi syksyyn.
Tänä syksynä puinnista kylvöön aikaikkuna oli n.5 päivää.
Onhan täällä kyllä vieläkin peltoja minne voi mennä.
Sinä, joka olet käynyt Puijon metsissä tonkimassa, jättänyt roskat kuoppaan ja osan kuopista jopa auki: Olet huono ihminen joka ei ansaitse mitään onnea elämässään.
Garrett At Pro
Garrett Pro Pointer
Vanhin raha: 1/4 dirhem 800-1050 luvulta
Hata kirjoitti:Sinä, joka olet käynyt Puijon metsissä tonkimassa, jättänyt roskat kuoppaan ja osan kuopista jopa auki: Olet huono ihminen joka ei ansaitse mitään onnea elämässään.
Komppaan Hataa kyseisessä asiassa. Minä olen jättänyt koko Puijon rauhaan, koska eikö se Puijo ole aika pitkälti luonnonsuojelualuetta koko seutukunta?
Niksu
Garrett AT Pro: 8,5x11" ja NEL Big&Snake sekä ACE250
Garrett Pro-Pointer
Vanhin löydetty kolikko: 1 ör vuodelta 17?? ja 2 kopeekka vuodelta 1810
Pari piippailijaa bongattu Saloisten vanhan pappilan pellolla hetki sitten
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G