Off Topic Chat
- Serafiina
- Raavas Tonkija
Re: Off Topic Chat
Kaksi välilevyä purskahtanut. Onhan nyt paremmassa kunnossa taas mutta tietyillä liikkeillä saan itseni takuuvarmasti vaivaiseksi monen päivän ajaksi jos en muista tai välitä huomioida mitä ja miten asioita teen. Kun tilanne
oli akuutti niin sain kotiin kovat tabut joista ei mennyt kuin pää pehmeäksi ja silti kipu jäi.
Ei siis kannata latoa lihalaatikkoa isoista koivuhaloista kukkuralleen ja se sylissään kiertää ruotoa ...
oli akuutti niin sain kotiin kovat tabut joista ei mennyt kuin pää pehmeäksi ja silti kipu jäi.
Ei siis kannata latoa lihalaatikkoa isoista koivuhaloista kukkuralleen ja se sylissään kiertää ruotoa ...
Fisher 1236-X2, Garret ace 250, Garret pro-pointer
2 öre 157x
2 öre 157x
Pahempaa taitaa olla vain hammassärky mihin kipulääkkeetkään tai mikään mukaan auta, etkä pysty paikallistamaan edes mikä hammas särkee. Toista viikkoa sietämätöntä särkyä kellon ympäri, Ylä- ja alaleuassa tuntui kuin puukolla olisi tökitty vuorollaan jokaiseen hampaaseen. Vasta neljännellä kipupäivys käynnillä löytyi oikea hammas. Vanhan paikan alla oli yksi hermo mennyt kuolioon mikä ei näkynyt kuvissa. Näin ollen kahteen muuhun hampaaseen aloitettiin aivan turhaan juurihoidot
Garrett AT Pro
Pronssikirves 1700-1100 eKr, Rannerengas ja kaarisolki 0-200 jKr, Lintuneula 400 jKr, Rapusolki 600 jKr, Linturiipus, ketjunkantajia, tiuku, solki, sormus, korvaputki, kupuroita, hevosenkenkäsolkia 800-1100 jKr, Kultasormus 1400
Pronssikirves 1700-1100 eKr, Rannerengas ja kaarisolki 0-200 jKr, Lintuneula 400 jKr, Rapusolki 600 jKr, Linturiipus, ketjunkantajia, tiuku, solki, sormus, korvaputki, kupuroita, hevosenkenkäsolkia 800-1100 jKr, Kultasormus 1400
-
- Metallinetsijä
Ai ja ai Hermosärky hampaassa on kyllä semmonen vitsaus että huh, alkaa kavalasti pikkusäryllä ja voimistuu lopulta täyteen mahtiinsa. Kerran särki hammasta oikein urakalla olin mummolasa ja pappani antoi jonkun kihti lääkkeen. Kolahti hattuun että nukuin 3tuntia putkeen eikä olluna hammas 4päivään kipiä Sen jälkeen olen ite koittanu hoidattaa heti kun särkyä ilmenee.Taurus kirjoitti:Pahempaa taitaa olla vain hammassärky mihin kipulääkkeetkään tai mikään mukaan auta, etkä pysty paikallistamaan edes mikä hammas särkee. Toista viikkoa sietämätöntä särkyä kellon ympäri, Ylä- ja alaleuassa tuntui kuin puukolla olisi tökitty vuorollaan jokaiseen hampaaseen. Vasta neljännellä kipupäivys käynnillä löytyi oikea hammas. Vanhan paikan alla oli yksi hermo mennyt kuolioon mikä ei näkynyt kuvissa. Näin ollen kahteen muuhun hampaaseen aloitettiin aivan turhaan juurihoidot
Varusteet: Pari kaverin tekemää pulssiharavaa
Golden mask 3
Minelab xterra 305
minelab xterra 705
Pari super magneettia
kenttälapioita 3kpl
Vanhin löytö: skilling 1803.
Golden mask 3
Minelab xterra 305
minelab xterra 705
Pari super magneettia
kenttälapioita 3kpl
Vanhin löytö: skilling 1803.
Yli 500 vuotta vanhoilla esineillä pitäisi myydessä olla samantyylinen "CITES" todistus kuin uhanalaisilla eläimillä. Tästä paperista esineen alkuperä olisi jäjitettävissä, löytöpaikkaan ja löytäjään asti ja esineen aikaisemmat omistajat olisi merkattu myös paperiin. Ilman tätä cites lappua esineiden myynti olisi kiellettyä..
Ihminen on omien ajatustensa vanki.
Nythän vitsin lykkäsit.smacine kirjoitti:Yli 500 vuotta vanhoilla esineillä pitäisi myydessä olla samantyylinen "CITES" todistus kuin uhanalaisilla eläimillä. Tästä paperista esineen alkuperä olisi jäjitettävissä, löytöpaikkaan ja löytäjään asti ja esineen aikaisemmat omistajat olisi merkattu myös paperiin. Ilman tätä cites lappua esineiden myynti olisi kiellettyä..
Nokta Goldengate 3D Plus
XP Deus
MI6
Detectorpro Pistol Probe
Black ADA SodBuster
SAND SCOOP EVROEXCAVATOR V.5
XP Deus
MI6
Detectorpro Pistol Probe
Black ADA SodBuster
Enpäs huomannut nauraa.paukar kirjoitti:Nythän vitsin lykkäsit.smacine kirjoitti:Yli 500 vuotta vanhoilla esineillä pitäisi myydessä olla samantyylinen "CITES" todistus kuin uhanalaisilla eläimillä. Tästä paperista esineen alkuperä olisi jäjitettävissä, löytöpaikkaan ja löytäjään asti ja esineen aikaisemmat omistajat olisi merkattu myös paperiin. Ilman tätä cites lappua esineiden myynti olisi kiellettyä..
Kyllä tässä olisi kehitettävä vanhojen esineiden kauppaa tuollaiseen suuntaan. Ei välttämättä juuri tuohon mutta suunta on oikea.
Netinkäyttöä ja etenkin sähköposteja pitäisi kans jonkun viranomaisen valvoa. Kyllä tämä on ihan törkeää kun kaikkea saa myydä ja kirjoitella nettiin. Lisävalvonta on tarpeen. Satelliiteillaha voitaisiin seurata kaikkia huutonettiin rekisteröityneitä piippareita niin nähtäisiin mitä ne löytää ennen kun romut on huutonetissä.
Nyt oli kannatettava ajatus.
- Serafiina
- Raavas Tonkija
Laittaisin foliohatun päähäni mutta nyt on aivan liian kuumaa.
Fisher 1236-X2, Garret ace 250, Garret pro-pointer
2 öre 157x
2 öre 157x
Aivan mahtava idea. Ei muuta kun adressia eduskunnan suuntaan. Ideathan vaan paranee.
Nokta Goldengate 3D Plus
XP Deus
MI6
Detectorpro Pistol Probe
Black ADA SodBuster
XP Deus
MI6
Detectorpro Pistol Probe
Black ADA SodBuster
- ThePiippailija
- Kunniajäsen
Olin eilen pellolla kun naapurista ammuttiin haulikolla kahdesti melkein suoraan kohti.
Olin kuitenkin kantaman ulkopuolella aika reippaasti mutta vähän säikäytti.
GM5+ | GM1+ | Pro-Pointer II | PVS-5c mono
2 öre 1571.
Rautakautta, keskiaikaa.
2 öre 1571.
Rautakautta, keskiaikaa.
Eikös se ole vakio käytäntö siellä Pohojammaalla? Olet kuitenki iskenyt silmää talon tyttärelle ja joudut vielä menemään sen takia naimisiinThePiippailija kirjoitti:Olin eilen pellolla kun naapurista ammuttiin haulikolla kahdesti melkein suoraan kohti.
Niin löysit sitten kultasi metallinpaljastimen avulla
Isäntä raivannut väylää että pääsee plikka pihalle kattomahan mitä pellolla kulkee.V1 kirjoitti:Eikös se ole vakio käytäntö siellä Pohojammaalla? Olet kuitenki iskenyt silmää talon tyttärelle ja joudut vielä menemään sen takia naimisiinThePiippailija kirjoitti:Olin eilen pellolla kun naapurista ammuttiin haulikolla kahdesti melkein suoraan kohti.
"I reject your reality and substitute my own."
Pulinaa plooturahoista: http://www.hjsc.org/fin/plootu.html
Vanhin piippiraha: 20c 1999.
Ja jos olit 50m päässä isännästä ja nahkarotsi päällä, niin sitten saa tulla haulit vaikka kohti. Kunhan ropisevat... Sitäpaitsi pohjalaiset eivät osaa muuta kuin uhoomisen.. Paljon sanoja, mutta vähän tekoja.. Joo. Tää oli provo...Schaza kirjoitti:Isäntä raivannut väylää että pääsee plikka pihalle kattomahan mitä pellolla kulkee.V1 kirjoitti:Eikös se ole vakio käytäntö siellä Pohojammaalla? Olet kuitenki iskenyt silmää talon tyttärelle ja joudut vielä menemään sen takia naimisiinThePiippailija kirjoitti:Olin eilen pellolla kun naapurista ammuttiin haulikolla kahdesti melkein suoraan kohti.
Rib@55
Fisher F2
Garret Propointer
Fisher F2
Garret Propointer
Mikäs metereoseksuaali siä rupes huutelemahan.
On tää piippailu välillä hermoja syövää hommaa. Tullut taas n. 30 tuntia täyteen löytämättä mitään mainitsemisen arvoista prkl!
XP Deus+Garrett Pro-pointer II
Vanhimmat hopearahat: 1örtug Albrekt av Mecklenburg 1364-1389
1örtug Erik av Pommern 1396-1439
Viikinkiaikainen kupurasolki
"Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei."
Vanhimmat hopearahat: 1örtug Albrekt av Mecklenburg 1364-1389
1örtug Erik av Pommern 1396-1439
Viikinkiaikainen kupurasolki
"Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei."
Kivaa se vain on silti, vaikkei ole moneen vuoteen löytänyt mitään... Hevoshärpätys pellosta on edelleen mun "huippu". Elä häättääle, istuppa mättäälle... =)Heka82 kirjoitti:On tää piippailu välillä hermoja syövää hommaa. Tullut taas n. 30 tuntia täyteen löytämättä mitään mainitsemisen arvoista prkl!
Ihan varmasti on jos sitä kellon kans ja kiireellä tekee. Parempi kun ei laske tunteja ja kulkee pyörällä niin ei tarvi laskea bensakulujakaan. Menee kun on aikaa ja jos ei oo ni antaa piipparin seistä nurkassa.Heka82 kirjoitti:On tää piippailu välillä hermoja syövää hommaa. Tullut taas n. 30 tuntia täyteen löytämättä mitään mainitsemisen arvoista prkl!
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Kunhan pikkusessa "hönössä" huudahdin...ehkä kirjoitti:Mikäs metereoseksuaali siä rupes huutelemahan.
Rib@55
Fisher F2
Garret Propointer
Fisher F2
Garret Propointer
Juu sitä on liikkeellä.rib@55 kirjoitti:Kunhan pikkusessa "hönössä" huudahdin...ehkä kirjoitti:Mikäs metereoseksuaali siä rupes huutelemahan.
Tänään on tarjennu jo ilman villahousuja ja karvalakkia varjon puolellakin... ei ole hauskaa enää.
Onhan tuossa oikein siedettevää 23.00-08.00, eli piippaa yöllä ja ottaa päikkärit päivällä
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
juu'up tasan 34 astetta meidän takapihalla varjossa, tarkeni. Suojaisa pieni piha..
Ihminen on omien ajatustensa vanki.