Tirehtoorin kultakuume alakoo

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
rauski
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja rauski »

Tirehtoori kirjoitti:
Illan korusaldo jäi parituntisessa laihaksi. Ei ollu muarilla muita koruja.

Kuva
On joo tosi laiha saalis ! :D Itse kun en ole yhtään hopeaketjua löytänyt ja tunteja on pelkästään rannoilla ja puistoissa satoja :)
Muistatkos yhtään mitä signaalia tuo ketju antoi? Täytyy selvittää nytte että miksi ei itse löyrä :D
Garrett AT PRO
Vanhin kolikko: hopeinen 4 öre Klipping
kausi 2013: 10 kolikkoa löytynyt
Sig
Raavas Tonkija

Viesti Kirjoittaja Sig »

Kyllä on joko meidän kuumassa vedessä, alufoliossa tai soodassa jotain vikaa kun ei kiiltoa tule :roll: kyllä paskan hajua ja mustaa kyllä irtoo mutta ei nuo tuolla konstilla mihinkään kiillotu :)

romu&rautaa kirjoitti:Ei hinkata..... Kuumaa vettä... Alufoliooo... Soodaa.. hopeat sekaan ja puhdistuu itsestään
Tirehtoori
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Tirehtoori »

Tuata ketjua ei oo pesty ku kraanan alla. Yleensä ultraäänipesurilla puhuristelen ja perinteiset hopianpuhuristus aineet on kans käytös. Vesilöyröt on mullakin aina tummia, mutta näiltä nurmikentiltä tulleissa on yleensä parempi kunto.

ketju antaa aika hyppivän äänen ja tosi hilijaasen äänen. Joskus on ketjusta tullu selevä hopia piippi kun on ollu iso riipusosa.
Spes Sibi Guisgue

Minelab Excalibur 2
Xp
Garrett AT Pro

Kuva

vanhimmat löyröt lintuneula ja dirhem noin 800-1000luvulta yms....
rauski
Metallinetsijä

Tirehtoori kirjoitti:ketju antaa aika hyppivän äänen ja tosi hilijaasen äänen. Joskus on ketjusta tullu selevä hopia piippi kun on ollu iso riipusosa.
Okei, et muista millanen Id numero? Mulla kun tuo äänimaailma on hieman rajoittuneempi STD modella :D Enkä uskalla vaihtaa Pro modeen kun kuvittelen että kaikki kulta aarteet jää löytymättä kun harjoittelen uusia ääniä :D
Garrett AT PRO
patti
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja patti »

Sig kirjoitti:Kyllä on joko meidän kuumassa vedessä, alufoliossa tai soodassa jotain vikaa kun ei kiiltoa tule :roll: kyllä paskan hajua ja mustaa kyllä irtoo mutta ei nuo tuolla konstilla mihinkään kiillotu :)
Mitä olen sooda+vesi+alu menetelmällä puhdistellut hopeita niin joskus kaksi hopeaesinettä samassa kylvyssä reagoi toistensa kanssa niin, että ei puhdistu vaan tummuu. Ilmeisesti eri koruissa on hopean seassa eri metalleja, jotka sitten reagoivat keskenään. Jos haluaa varmimman tuloksen niin yksi koru kerrallaan kylpyyn.
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
Tirehtoori
Kunniajäsen

http://m.iltalehti.fi/uutiset/2013041316897622_uu.shtml

Vink vink.. Mistähän ne mun löyröt tuloo :wink:
Spes Sibi Guisgue

Minelab Excalibur 2
Xp
Garrett AT Pro

Kuva

Tirehtoori
Kunniajäsen

Tänään jonkun tunnin kolutuimmalla seinäjoen alueella..

http://www.suomenmetallinetsijat.fi/jut ... p=213#p213
Spes Sibi Guisgue

Minelab Excalibur 2
Xp
Garrett AT Pro

Kuva

Whiii_
Innostunut Etsijä

Viesti Kirjoittaja Whiii_ »

rauski kirjoitti:
Tirehtoori kirjoitti:
Illan korusaldo jäi parituntisessa laihaksi. Ei ollu muarilla muita koruja.

Kuva
On joo tosi laiha saalis ! :D Itse kun en ole yhtään hopeaketjua löytänyt ja tunteja on pelkästään rannoilla ja puistoissa satoja :)
Muistatkos yhtään mitä signaalia tuo ketju antoi? Täytyy selvittää nytte että miksi ei itse löyrä :D
Rauski, käytätkö sniperia ? Sniperi on ehdoton rannoille ja puistoon.. Ja ehdottomasti vaihdat heti pro modeen. Mestari tirehtöörin opeilla itsekkin menen ja hyvin menee, kausikin alkoi aika mukavasti (=
Metallinetsijä

En käytä sniperiä enkä meinaa ostaakkaan :D Ei siinä muuta muttakun ei ole tuota ylimääräistä rahaa :roll: Vois tänään koittaa alkaa harjottelee pro modella :lol:
Garrett AT PRO
iipe
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja iipe »

onhan tuo proo nyt ihan ehdoton!!! En nyt enää oikein edes muista, kun en silleen laitetta käytä (tai nythän mulla on goldi) mutta, muistaakseni siinä ei proossa, laite toimii melkein kuin 250:nen...?
Äkkiä vaihatamaan, vaikka et olis piippailemaan lähössä pitkään aikaan ja et pois vaihda! :D :lol:
Taivas varjele mitä sieltä tulee!
moderaattori
Tirehtoori
Kunniajäsen

Niinku oon usein sanonut että pro-mode päälle ja vauhtia ainakin pualet pois. Viäläkin tärkiämpää on kuunnella niitä ääniä eikä ainoastaan tuijottaa id-lukua.

Mutta mähän koijaan näitä juttuja ja kuvaalen muita kun löytämiäni, joten ei ny mua ainakaan kannata kuunnella. Täällä on paljon paremmin tiätäviä ihimisiäkin jotka osaa neuvoa...
Spes Sibi Guisgue

Minelab Excalibur 2
Xp
Garrett AT Pro

Kuva

Whiii_
Innostunut Etsijä

Viesti Kirjoittaja Whiii_ »

Ymmärrän jos ei rahuskia (= Löydöt varmasti paranis. Ja niinku tirehtööri tuosta vauhdista sano niin Vauhti on kova sana.

Viesti Kirjoittaja ehkä »

juu eikö pienellä pidä aina olla vähän huolellisempi :lol:
Vastaa Viestiin