Aloittelijalle tietoa.

Keskustelua kaikesta muusta aarteenetsintään liittyvästä ja vaikka säästä kuin jo otsikoiduista aihepiireistä. Täällä voit kertoa vaikka muista harrastuksistasi.
J.K.J.T
Metallinetsijä
Viestit: 102
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 16:52
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja J.K.J.T »

Kyllä mä luulen, että ostan tuon Carrett ACE 250, kun ei täällä taida olla yhtään, jolla ois Viking, eli ei taida olla kovin suosittu. Mistä tuo kannattaa ostaa? Onko Carrettilla internet sivuja?
Avatar
JaNo74
Innostunut Etsijä
Viestit: 76
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 16:31
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja JaNo74 »

Suomesta saa ainakin: http://www.villenkello.fi
Itse tilasin Tanskasta: http://www.danway.com (pitää osata ainakin vähän ruotsia)
ML Excalibur 800
C.Scope CS660
Garrett Ace 250 (Ex.)
"Deep Scope" GC-1013 (Ex.)
J.K.J.T
Metallinetsijä
Viestit: 102
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 16:52
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja J.K.J.T »

Ruotsi ei suju yhtään :oops: ja tilaisin mielelläni ihan Suomesta. Lintu ville olisi muuten ihan hyvä, mutta kysyin sieltä laitteen ominaisuuksia, sitä ennen luupista, jonka jo ostin muualta, mutta eipä ole vastauksia kuulunut, joten enpä taida sieltä ostaa. :? Tietääkö kukaan, missä muualla noita on myynnissä (uutena)
J.K.J.T
Metallinetsijä
Viestit: 102
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 16:52
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja J.K.J.T »

Tuli vielä miellen, että onko tuossa vaidettavaa ``rinkluaa`` :lol: (etsin vai miksi sitä nyt sanotaan)? Tuskin maltan oottaa, että pääsee etsiskelemään ja ennen kaikkea LÖYTÄMÄÄN 8)
Avatar
mipe
Metallinetsijä
Viestit: 227
Liittynyt: 12 Tammi 2007, 14:08
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mipe »

Kyllä siihen saa isompaa ja nykyään vissiin pienempääkin kelaa. Mutta varmaan kannattaa huiskia pari kuukautta sillä vakiokelalla. Isompi kela on herkempi ground balance -säädön puutteelle, vaikkakin sillä etsii nopeammin ja ehkä aavistuksen syvemmältä.
ML Musketeer, Tesoro Vaquero
Ex: ML Sovereign Elite, Ace 250, CS 1220 XDP, CS 2MX
# Sormet savessa vuodesta 2004
J.K.J.T
Metallinetsijä
Viestit: 102
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 16:52
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja J.K.J.T »

Selvä, nyt enää pitäs joku paikka tietää mistä vois tilata, sitten rupee etsintä pukkamaan :)
Peke
Innostunut Etsijä
Viestit: 90
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 23:38
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja Peke »

No eipä taida olla hirveästi vaihtoehtoja kuin tuo www.villenkello.fi mutta jos saa p****a asiakaspalvelua niin eihän sieltä mielellään tilaisi mutta en tiedä sitten kun ei ole kokemuksia tuosta kaupasta. Se on kyllä p******ä kun koittaa ottaa maililla yhteyttä mutta ei kehdata vastata tms..
Avatar
retune
Innostunut Etsijä
Viestit: 96
Liittynyt: 19 Tammi 2007, 18:17
Paikkakunta: Pohjanmaa

Villenkello

Viesti Kirjoittaja retune »

Tilasin ilmaisimen, jonka palautin seuraavana päivänä takaisin, koska en ollut siihen täysin tyytyväinen ja vaihdoin toiseen.

Mahdollistahan on palauttaa tuote ja vaihtaa toiseen.

Löysivvät palauttamastani ilmaisimen kelasta naarmuja, joten olkaa tarkkoja naarmujen yms. suhteen.

Ottivat minulta 50 euroa hyvitystä, koska sanoivat, että olin käyttänyt sitä.
Viimeksi muokannut retune, 09 Helmi 2007, 16:58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Panda
Site Admin
Viestit: 339
Liittynyt: 11 Tammi 2007, 18:34

villenkello

Viesti Kirjoittaja Panda »

Itse sain odotella paljastinta kovin kohtuuttoman pitkään vaikka olin jo etukäteen sen maksanut. Pakkaus oli kyllä kunnossa ja paljastin naarmuton. AInakin luulen, parin kuukauden päästä jouduin ottamaan tinakolvin käteen ja yhden piuhan kolvaamaan kelan johdon liittimestä. Tämän jälkeen, varmaan kuvittelen, mutta ihan kuin olisi toiminut paremmin. Kannattaa aina tarkastaa ennen käyttöönottoa paketti tarkasti läpi ja tutkia laite, liittimet ja kela.
C. Scope Newforce R1, Garrett Ace 250
Avatar
mache
Innostunut Etsijä
Viestit: 57
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 18:34
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja mache »

Kokemuksia: minä palautin takaisin Villenkelloon yhden ilmaisimen paketin ollessa vielä Matkahuollossa. En sitten halunnutkaan ottaa tilaamaani laitetta. En edes nähnyt pakettia. Sen palautuksen jälkeen on ollut hiljaista Villenkellon suunnasta eli eivät vastailleet sähköpostiin. Tilasin yhden toisen ilmaisimen netin kautta ja pitkien odottelujen jälkeen sain viestin, että laite on päässyt loppumaan. Soitin liikkeeseen ja kysyin, että milloin saavat laitetta ja kertoivat saavansa aikaisintaan viiden viikon kuluttua. No, soitin viiden viikon kuluttua ja mitäs sanoivatkaan: pääsi loppumaan ja lisää saadaan viiden viikon kuluttua! Siinä vaiheessa siirryin tutuille englantilaisen liikkeen sivuille ja tilasin laitteen englannista. Laite saapui seitsemän päivän kuluttua ja paketissa oli mukana pientä extraa, josta ei ollut puhetta tilauksen vahvistuksessa. Olivat itse laittaneet niitä mukaan :D . Mielellään asioin kyseisessä liikkeessä jatkossakin.
||--=[]~~~~~(0)

"The most important is not to find but to search..."

Minelab X-Terra 50
White's Eagle Spectrum
Avatar
retune
Innostunut Etsijä
Viestit: 96
Liittynyt: 19 Tammi 2007, 18:17
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja retune »

Katsoin ekaa kertaa kyseisen ulkomaisen myyjän kotisivua ja hintatasoa ja ällistyin... Onpas hintataso reilusti alempi kuin Suomessa.

Minkä verran tulee suurinpiirtein lähetyskuluja sekä mahdollisia muita kuluja, jos tilaa esimerkiksi Englannista ?
Mitä huonoja puolia saattaa liityä ulkomailta tilaamiseen ?
Whites´s GMT Goldmaster + Kohteina mineraalit, relic, kolikot...
J.K.J.T
Metallinetsijä
Viestit: 102
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 16:52
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja J.K.J.T »

Empä osta sitä villenkellosta. Tietääkö kukaan tuleeko tulli tai muita kuluja, jos tilaa tuon suoraan Garrettin sivuilta ja paljonkohan postikulut ovat? Mitenkähän takuuasiat, jos tulee joku vika, kukahan huoltaa missä ja kuka maksaa lähetyskulut? Ihme juttu ettei noita myy Suomessa tiettävästi muut.
Avatar
mipe
Metallinetsijä
Viestit: 227
Liittynyt: 12 Tammi 2007, 14:08
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mipe »

Jenkeistä jos tilaa, niin tullit ja alvit. Lisäksi rahdista tulee hintaa aika paljon. Kaiken kaikkiaan sellainen kikkailu tullissa papereita täytellessä, että itse olen tilanut jenkeistä kaksi etsintä, ensimmäisen ja viimeisen.

Englannissa ovat nostaneet postimaksuja hiljattain, joten saa varautua laittamaan n. 40 puntaa lähetyskuluihin.

Saksasta laitteet tulee kaikkein halvimmalla, mutta jos ei paikallinen murre ole hallussa, niin hiukan hankalaa.

Takuuhommat kaikissa tapauksissa pitäisi toimia, mutta omalla kustannuksellasi lähettelet niitä sitten. Jenkkilän tapauksessa saat todistella tullille, että olet lähettänyt oman laitteen korjattavaksi, ellei sitten laitteelle löydy huoltoa euroopasta. Muuten maksat tullit ja alvit uudestaan.

Eli kannattaa tarkkaan harkita, mistä laitteen tilaa. Halvin hinta kun ei aina välttämättä ole edullisin. Mutta kyllä kieltämättä suomilisää on hiukan liikaa etsimien hinnoissa. Tämäkin vaihtelee merkkikohtaisesti.
ML Musketeer, Tesoro Vaquero
Ex: ML Sovereign Elite, Ace 250, CS 1220 XDP, CS 2MX
# Sormet savessa vuodesta 2004
J.K.J.T
Metallinetsijä
Viestit: 102
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 16:52
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja J.K.J.T »

Ei ehkä kannata Ameriikoista tilata, kun tulee se ALVkin vielä siihen päälle. Onko sillä englantilaisella yrityksellä kotisivuja?
Avatar
retune
Innostunut Etsijä
Viestit: 96
Liittynyt: 19 Tammi 2007, 18:17
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja retune »

J.K.J.T kirjoitti: Onko sillä englantilaisella yrityksellä kotisivuja?
Itse kävin ainoastaan scopen sivulla: http://www.cscope.co.uk/metdet/index.htm
Whites´s GMT Goldmaster + Kohteina mineraalit, relic, kolikot...
J.K.J.T
Metallinetsijä
Viestit: 102
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 16:52
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja J.K.J.T »

Tuolla ei vaan ole Garretteja...
Avatar
mache
Innostunut Etsijä
Viestit: 57
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 18:34
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja mache »

Tässäpä muutama linkki englannin suuntaan:

www.joanallen.co.uk
www.regton.com (täältä tuli esite kahdessa päivässä minulle!)
www.crawfordsmd.co.uk

En olisi muuten ehkä tilannut englannista, mutta saan alv:t pois... Onhan nuo hinnat muutenkin monilla laitteilla englannissa selvästi halvempia kuin Suomessa. Laittoivat vielä ilman pakkaus- ja postituskuluja minulle niiden pienten extrojen lisäksi. Jos englannin kieli taipuu, niin pyytäkää tarjoukset sähköpostin välityksellä ja vedättäkää hintoja heittämällä vastatarjouksia tai tingatkaa ainakin "ylimääräistä" tarviketta mukaan...
||--=[]~~~~~(0)

"The most important is not to find but to search..."

Minelab X-Terra 50
White's Eagle Spectrum
J.K.J.T
Metallinetsijä
Viestit: 102
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 16:52
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja J.K.J.T »

www.regton.com, tuolla esim. Garrett ace 250 kohdalla lukee:
free delivery, eli ilmainen toimitus. Tarkoittaakohan se ilmaista toimitusta myös Suomeen? Onko postikulut tosiaan 40 punnan luokkaa?
J.K.J.T
Metallinetsijä
Viestit: 102
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 16:52
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja J.K.J.T »

Unohtu äsken kysyä, ettö maksetaanko tuolta tilattaessa postiennakolla vai millä muulla? Voiko sen maksaa ihan euroilla?
Avatar
mipe
Metallinetsijä
Viestit: 227
Liittynyt: 12 Tammi 2007, 14:08
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mipe »

Kyllä luottokortti yleensä vaaditaan. Saksasta olisi saanut tilata garretin myös postiennakolla, lisää kuluja olisi tullut n. 10 €. Kato garretin sivuilta saksalainen dealeri, nimeä en muista.

Free delivery koskee UK:n tilauksia, joten varaudu lisäkuluihin, jos ostat englannista. Voi olla vähemmänkin, mutta tuskin paljon alle 40 punnan jää vakuutettu lähetys. Vakuuttamaton on halvempi, mutta jos laite häviää, niin menee sun piikkiin...
ML Musketeer, Tesoro Vaquero
Ex: ML Sovereign Elite, Ace 250, CS 1220 XDP, CS 2MX
# Sormet savessa vuodesta 2004
Avatar
mache
Innostunut Etsijä
Viestit: 57
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 18:34
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja mache »

Maksuvälineenä ulkomaille on käynyt Visa Electronkin. Ei ole kuitenkaan itselläni kokemusta siitä. Visa ja Eurocard ovat ainakin tavallisimmat käypäset kortit, jos luottokortteja mietitään. Englannin suunnasta ei ole kokemusta postiennakosta. Ennakkomaksua ehdottivat minulle, mutta kerroin maksavani mieluummin luottokortilla. Saksasta tilaavat paljon elektroniikkaa postiennakkoa käyttäen ja on toiminut vallan mainiosti.
||--=[]~~~~~(0)

"The most important is not to find but to search..."

Minelab X-Terra 50
White's Eagle Spectrum
Avatar
mache
Innostunut Etsijä
Viestit: 57
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 18:34
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja mache »

minelabxterra kirjoitti: Ennakkomaksua ehdottivat minulle, mutta kerroin maksavani mieluummin luottokortilla.

Tarkoitin tuolla ennakkomaksulla Englannin suuntaan sitä, että olisi pitänyt siirtää rahat yrityksen tilille. Kun rahat olisivat perillä, niin laittaisivat ilmaisimen tulemaan. Olisi tullut taas ylimmääräistä noin 7 puntaa maksettavaksi pankin käsittelymaksuina ja rahan siirto Englantiin kestäisi pankin mukaan ainakin neljä päivää. Siksi ei kiinnostanut tuo menettely. Ja kuuluu olevan joillakin huonoja kokemuksia noista rahansiirroista.
||--=[]~~~~~(0)

"The most important is not to find but to search..."

Minelab X-Terra 50
White's Eagle Spectrum
Avatar
SSV
Viestit: 25
Liittynyt: 07 Helmi 2007, 10:39
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja SSV »

Pikaisella vilkaisulla nuo ulkomaiset paikat ei kuitenkaan vaikuttanu kovin edullisilta loppupeleissä :?

Jos vertaa tuohon suomalaiseen niin Garrett Ace 250 oli sen 295e

Samaa luokkaa näytti olevan löytämäni Saksasta ja kalliimpi Tanskasta. Englannissa hieman halvemmalla, mutta postit vie yli tuon Suomen hinnan. Jenkeissä olis sitten selvästikin halvemmalla, mutta alvit ja tullit ja postit...

Olisko se sitten kuitenkin tilailtava moinen lintuvilleltä :roll:
Avatar
Panda
Site Admin
Viestit: 339
Liittynyt: 11 Tammi 2007, 18:34

tilaus

Viesti Kirjoittaja Panda »

Katselin tuossa noita ulkomaankauppoja. Kylla on se hinta villessa ihan kohdillaan. Nyt kun on tippunut 100 eurosen. Kalliimmaksi tulee esim. Englannista kaikkine kuluineen, vaikka Eussa ollaankin.
C. Scope Newforce R1, Garrett Ace 250
Avatar
retune
Innostunut Etsijä
Viestit: 96
Liittynyt: 19 Tammi 2007, 18:17
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja retune »

Olen saanut käsityksen, että Suomessa on kaksi yritystä jotka myyvät ilmaisimia postimyyntinä ? Nämä olisivat tällä wwww. sivulla mainostava yritys sekä Villenkello.
Kummassa mahtanee hintataso olla edullisempi ?
Viimeksi muokannut retune, 09 Helmi 2007, 16:26. Yhteensä muokattu 11 kertaa.
Whites´s GMT Goldmaster + Kohteina mineraalit, relic, kolikot...
Vastaa Viestiin