Ihmisten suhtautuminen harrastukseen.

Keskustelua kaikesta muusta aarteenetsintään liittyvästä ja vaikka säästä kuin jo otsikoiduista aihepiireistä. Täällä voit kertoa vaikka muista harrastuksistasi.
Avatar
TAZ
Kunniajäsen
Viestit: 1003
Liittynyt: 05 Marras 2008, 21:59
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja TAZ »

Tässä taannoin rantanurmikolla piipproidessani tuli joku mummo sylissään maitotölkin kokoinen koira kyselemään, että voiko hän nyt turvallisesti ulkoiluttaa lemmikkiän täällä. Ajettelin jo että mitä ihmettä, mutta pari lisäkysymystä selvitti, että täti luuli mun olevan myyränmyrkytyspuuhissa :D
Avatar
orion
Metallinetsijä
Viestit: 193
Liittynyt: 11 Touko 2009, 22:27
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja orion »

Se pappa kuka mulle tuli selittämään, kertoi samalla olevansa huviajelulla kun oli niin hyvä sää ja kun näki minut heilumassa pellolla niin oli kuulemma ihan pakko tulla kysymään :lol:
Garret ACE 250 - Fiskarssin kenttälapio
_____________________
Avatar
ihis81
Kunniajäsen
Viestit: 1229
Liittynyt: 15 Helmi 2009, 18:42
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja ihis81 »

JK kirjoitti:
ihis81 kirjoitti:Olin eräällä uimarannalla joka lammen rannassa, ja siinä on nurmikenttää ympärillä.
Niin kaupungin työntekijä oli kierroksella juuri vaihtamassa roskiksiin jätesäkkejä, ja ohi kävellessään tokaisi että
"peitä sitten kuoppas ettei jää mitään muhkuja nurmikolle"

Olis pitäny sanoa että etsi parempi duunipaikka jos noin hatuttaa. Mutta ajattelin esittää kohteliasta, ja sanoin tyynesti että peitetään kyllä. :lol:
??? Eikös toi ollu ihan asiallinen kommentti?
Oli mutta sen olisi voinut esittää ystävällisemmin, eikä niin että saa miettiä käykö se äijä päälle vai mikä mies... :lol:
Viimeksi muokannut ihis81, 05 Kesä 2009, 18:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Fiskars kenttälapio
-Nokta Makro racer Pro pack
-Nokta The Legend Pro pack
-Garret Pro pointer

Vanhin löytö: Löytyisi nyt edes jotain...

"Tehän olette kuin kaksi marjaa; paskanmarja ja rusina"
orot
Viestit: 20
Liittynyt: 29 Huhti 2008, 19:59
Paikkakunta: kajaani

Viesti Kirjoittaja orot »

vvvvvvvv
Avatar
Aarteenmetsästäjä
Metallinetsijä
Viestit: 410
Liittynyt: 22 Syys 2007, 21:18
Paikkakunta: Viitasaari/Jämsänkoski

Viesti Kirjoittaja Aarteenmetsästäjä »

orot kirjoitti:vvvvvvvv
....öm??
Equipment:

- C.Scope 3MX & Garrett Ace 250
- Fiskars puutarhalapio
- Fiskars kenttälapio

Vanhin kolikko 1/3 Skilling BANCO vuodelta 1835
Avatar
Keseppa
Kunniajäsen
Viestit: 2951
Liittynyt: 18 Joulu 2008, 12:20
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

orot kirjoitti:vvvvvvvv

Taitaa Kajaanissa tuulla aika kovaa :roll:
miilu
Viestit: 15
Liittynyt: 07 Tammi 2009, 21:35
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja miilu »

on tuolla rannoilla kaivinkone apuakin tarjottu (kaiken maailman hurupäitä tuolla ulkona liikkuukin :D )
miilu
ace250 kuokka ja lapio
Avatar
JK
Kunniajäsen
Viestit: 2165
Liittynyt: 10 Elo 2008, 21:23
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja JK »

ihis81 kirjoitti:
JK kirjoitti:
ihis81 kirjoitti:Olin eräällä uimarannalla joka lammen rannassa, ja siinä on nurmikenttää ympärillä.
Niin kaupungin työntekijä oli kierroksella juuri vaihtamassa roskiksiin jätesäkkejä, ja ohi kävellessään tokaisi että
"peitä sitten kuoppas ettei jää mitään muhkuja nurmikolle"

Olis pitäny sanoa että etsi parempi duunipaikka jos noin hatuttaa. Mutta ajattelin esittää kohteliasta, ja sanoin tyynesti että peitetään kyllä. :lol:
??? Eikös toi ollu ihan asiallinen kommentti?
Oli mutta sen olisi voinut esittää ystävällisemmin, eikä niin että saa miettiä käykö se äijä päälle vai mikä mies... :lol:
Jaa, että sellaiseen äänensävyyn. No sittenhän tuon ymmärtää.
Avatar
RJR
Kunniajäsen
Viestit: 1180
Liittynyt: 08 Loka 2007, 21:54
Paikkakunta: Oripää Finland

Viesti Kirjoittaja RJR »

Tänään olin maanomistajan kanssa katsastamassa mahdollisia etsintäpaikkoja ja löysin aika hienon lukon. Pienoinen epäily vaihtui iloksi ja juttua piisasi ja kahviakin tarjottiin. Lopputulos oli että perussääntöjä noudattaen olen tervetullut omistajan maille yöllä , päivällä , pyhänä tai arkena. Annoin lukon vielä maanomistajalle ja kyllä oli ystävällinen ihminen voin sanoa. Minua eivät uteliaat pahemmin häiritse. Oikeastaan on mukava turista välillä porukoiden kanssa ja nähdä miten tietty epäluulo vaihtuu uteliaisuudeksi. Tähän asti olen aina saanut vain positiivisia kommentteja vaikka pari kertaa alussa sävy onkin ollut hieman epäystävällinen.
Ja kun noudatan sääntöjä nostan kyllä myös Suomen/suomalaisten arvostusta omalta osaltani. Sitä puolta asiassa ei parane vähätellä.
X-Terra705, Garret AT pro, C-Scope 990 (eläkkeellä :) ) Fiskars kenttä ja puutarha, Minelab Pro Find 35 ja Sherlock pinpointterit. Panasonic Lumix FT-5 kamera. NMF-jäsen.
Avatar
patti
Kunniajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 01 Heinä 2010, 20:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja patti »

Nostetaanpas tämä aihe pinnalle. Nämä ohikulkijoiden kommenttien kuuleminen on aina hauskaa. Täällä Tampereella on ainakin yksi yleisin kommentti "Oletko käynyt Pyynikillä?" Pyynikki on ulkopaikkakuntalaisille tiedoksi Tampereen suurin ja vilkkain uimaranta ja kaikki ystävällisesti neuvoo menemään sinne.

Yyterissä viime kesänä piippaillessani sain kaikenlaisia ystävällisiä kommentteja mm. siitä miten siivoan rantaa vaarallisista roskista. Alkoipa aurinkoa ottavat mummot jopa tuomaan mulle maasta löytyneitä roskia tyyliin "vietkö tämänkin roskiin kun muuten joku loukkaa itsensä siihen?". :D Ja minä kilttinä isona ja kaljuna poikana tietysti tottelin ;)

Mitäs kokemuksia teillä muilla on ohikulkijoiden kommenteista?

t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

patti kirjoitti: Mitäs kokemuksia teillä muilla on ohikulkijoiden kommenteista?

t. patti
No tietenkin semmosia peruskommentteja myyrän tappokoneesta pellon myrkyttäjään, kyllähän sitä on monta kertaa itse tullut naureskeltua noille ohikulkijoiden kommenteille.:roll:
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
Leijona
Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen
Viestit: 10508
Liittynyt: 04 Helmi 2009, 22:01
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Viesti Kirjoittaja Leijona »

Eräskin mies kommentoi vaimolleen meikäläisen touhuja ja vaimo käski miestään puhumaan hiljempaa, johon mies: "Ei se mitään kuule kun sillä on kuulokkeet korvilla". :lol: :lol:
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Avatar
patti
Kunniajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 01 Heinä 2010, 20:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja patti »

Leijona kirjoitti:Eräskin mies kommentoi vaimolleen meikäläisen touhuja ja vaimo käski miestään puhumaan hiljempaa, johon mies: "Ei se mitään kuule kun sillä on kuulokkeet korvilla". :lol: :lol:
Olisit kommentoinut takaisin, että "en kuulekaan" :D

t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
Veem
Metallinetsijä
Viestit: 231
Liittynyt: 02 Heinä 2010, 13:43

Viesti Kirjoittaja Veem »

patti kirjoitti:Täällä Tampereella on ainakin yksi yleisin kommentti "Oletko käynyt Pyynikillä?" Pyynikki on ulkopaikkakuntalaisille tiedoksi Tampereen suurin ja vilkkain uimaranta ja kaikki ystävällisesti neuvoo menemään sinne.

t. patti
Väärin. Oikea versio on "Sun pitäisi mennä Pyynikille". :D Toisen ja kolmannen sijan jakaa "mitä toi maksaa"? ja "kuinka syvältä tuolla löytää"?

Itseäni epäiltiin joskus poliisin tutkijaksi...
Ekomasteri
Kunniajäsen
Viestit: 1606
Liittynyt: 10 Loka 2008, 13:29

Kommentti

Viesti Kirjoittaja Ekomasteri »

Eräs kommentti jäi mieleen joskus vuosikymmen sitten tapahtuneen piiparireissun yhteydessä. Elikkäs olin erään pienen paikkakunnan puistoalueella piippaamassa ja ohi kulki mummeli joka pysähtyi katsomaan meikäläisen touhua ja totesi lopuksi päätään pyöritellen, että "voi hyvänen aika nuori mies ja tuolla tavalla touhuaa " :roll: :lol: Joo pomminpurkajaksi on tituleerattu eräänkin kerran :?
-Golden King DPR Plus -XP-Deus -Garrett pro pointer
Ace250
Viestit: 22
Liittynyt: 16 Heinä 2010, 02:11
Paikkakunta: Mänttä

Viesti Kirjoittaja Ace250 »

Usein kuuluu myös. oletko hukannut jotain / mitä etsit?
Kukas se siellä tonkii...

______________________
Garret AT Pro
Garrett Ace 250 / 6,5x9" & 9x12" & 12x15 sef
Garrett Pro-pointer
Avatar
Leijona
Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen
Viestit: 10508
Liittynyt: 04 Helmi 2009, 22:01
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Kommentti

Viesti Kirjoittaja Leijona »

Ekomasteri kirjoitti:Eräs kommentti jäi mieleen joskus vuosikymmen sitten tapahtuneen piiparireissun yhteydessä. Elikkäs olin erään pienen paikkakunnan puistoalueella piippaamassa ja ohi kulki mummeli joka pysähtyi katsomaan meikäläisen touhua ja totesi lopuksi päätään pyöritellen, että "voi hyvänen aika nuori mies ja tuolla tavalla touhuaa " :roll: :lol:
:lol: :lol: :lol: :lol: tuo oli hyvä :lol: :lol: :lol:
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Avatar
Panomies
Metallinetsijä
Viestit: 183
Liittynyt: 19 Syys 2009, 11:52
Paikkakunta: Hellzinked

Viesti Kirjoittaja Panomies »

Kerran tosi utelias "nuuskija" kyseli minulta että "mitä minä etsin ?
Vastasin että etsin kaikenlaista metallia..

Hän kysyi uudelleen että "mitä?? minä etsin ?"
Vastasin että etsin pääasiasa kolikkoja, ja sormuksia jos onni suo.

Hän kysyi uudelleen että "Mitä minä oikeasti etsin ???"
Vastasin että "mitenniin oikeasti?, enkö muuten etsi oikeasti, jos esin kolikkoja ??

Hän kysyi uudelleen?? "ei mutta ihan oikeasti !! mitä sinä etsit ?"
Oli siinä vaiheessa pakko kertoa että etsin helsingin kaupungin lähettämänä "siivoojana" vanhoja maamiinoja, mutta et saa sitten kertoa kenellekkään !! :evil:
ATX, T-2, ACE300i, White's Bullseye TRX, Pistol Probe, Garrett Pro pointer, Lesche Digging Cutting Tool. Fiskars taittolapio, Sniper Spade (ruostumaton) Evolution Extreme Blade (ruostumaton) sand scoop EVROEXCAVATOR-2 v.22 (ruostumaton).
Avatar
patti
Kunniajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 01 Heinä 2010, 20:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja patti »

Panomies kirjoitti: Oli siinä vaiheessa pakko kertoa että etsin helsingin kaupungin lähettämänä "siivoojana" vanhoja maamiinoja, mutta et saa sitten kertoa kenellekkään !! :evil:
Tuo vastaus varmaan tyydytti epäilevän tiedonhalun :D

t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
Avatar
Panomies
Metallinetsijä
Viestit: 183
Liittynyt: 19 Syys 2009, 11:52
Paikkakunta: Hellzinked

Viesti Kirjoittaja Panomies »

patti kirjoitti:
Panomies kirjoitti: Oli siinä vaiheessa pakko kertoa että etsin helsingin kaupungin lähettämänä "siivoojana" vanhoja maamiinoja, mutta et saa sitten kertoa kenellekkään !! :evil:
Tuo vastaus varmaan tyydytti epäilevän tiedonhalun :D

t. patti
Hän jäykistyi säikähdyksestä ja siihen kyselyyn tuli 2 sekunnin tauko kunnes hän huomasi itse että olin jo tavallaan vastanut kysymykseen.
Hänelle semmoinen piippari oli varmasti ensi tutustuminen.
ATX, T-2, ACE300i, White's Bullseye TRX, Pistol Probe, Garrett Pro pointer, Lesche Digging Cutting Tool. Fiskars taittolapio, Sniper Spade (ruostumaton) Evolution Extreme Blade (ruostumaton) sand scoop EVROEXCAVATOR-2 v.22 (ruostumaton).
Avatar
Crimsomnia
Metallinetsijä
Viestit: 210
Liittynyt: 30 Heinä 2010, 17:46
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Crimsomnia »

Kauan siinä kesti, mutta tänään vihdoin joku luuli tota Garretin pinpointteria taseriksi. Oli rantojen miehellä huuli pyöreenä.
Garrett AT Pro
CS770XD
Garrett Pro-Pointer
Kukkalapio
Avatar
teme75
Metallinetsijä
Viestit: 161
Liittynyt: 04 Marras 2010, 12:13
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja teme75 »

Eillen testaillessani skooppia paikallisella uimarannalla tuli siihen vanhempi herra ihmettelemään kahlailevaa hiipparia kysyi että minkä firman hommissa olen rantaa puhdistamassa tietysti tätä kysymystä edelsi mitä minä teen kysymys ?
Ilmoitin että ihan harrastuksena tässä kaivelen jos vaikka löytyisi jotain mukavaa johon setä tuumasi että turhaan minä sieltä vetestä mitään etsin ei sieltä mitään löydy.
Sanoin että kyllä kai täältä nyt jotain löytyy ? Jolloin setä sanoi että ei löydy tämä ranta on ollut niin ainakin 50 vuotta uimaranta käytössä joten ihan turhaan etsit täältä mitään ehdotti sillan alle menemistä sieltä kuulemma voisi löytyä vaikka mitä... Sanoin että ei se haittaa vaikka ei löydykkään mitään saanpa ainakin liikuntaa kahlaamisesta...
Mielessäni oli aika karkelot 50 vuotta uimarantana !!! Jihaa jipii jihaa taitaa pappa nähdä mun siellä useamminkin :lol:
Vanhin löytynyt raha 1/4 Öre vm1635

Garrett At Pro
Garrett Sea Hunter MKII
Ace 250
Garrett Pro-Pointer
Fiskarssin kenttälapio
Mares Dual 7mm märkäpuku
Scooppi MONSTRIK-10
Patapataa tukkupakkaus...
Korkkeja voi kerätä juomallakin...
Piippari1988
Viestit: 6
Liittynyt: 22 Touko 2011, 12:00
Paikkakunta: Hammaslahti

aloittelia kyselemässä??

Viesti Kirjoittaja Piippari1988 »

tarvitseeko maan omistajalta kysyä minkään laisia lupia jos käy metsässä tai jossain vanhalla pellolla piippailemassa?? olen kuulut että tarvitsee ja jotkut taas sanoo ettei tarvitse??
Avatar
Mc_Mursu
Kunniajäsen
Viestit: 1594
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 14:45
Paikkakunta: Vantaa, Korso

Viesti Kirjoittaja Mc_Mursu »

Lupien kysyminen kannattaa aina, mutta metsissä pitäisi pystyä piippailemaan jokamiehenoikeudella, kun toimitaan asiallisesti eikä aiheuteta maanomistajalle vähäistä suurempaa haittaa.
Jos "vanhat pellot" eivät ole enää olleet aikoihin viljelyskäytössä ja ovat muutenkin luonnonvaraisessa tilassa, eikä alue ole mitenkään yhteyksissä maatilaan, niin näkisin homman olevan sama, kuin metsissäkin. Viisaammat korjaa, jos olen väärässä.
Garrett AT Pro + 4.5" Super Sniper
Garrett Pro-Pointer
Lesche 85 & MursuScoop 2.0
Avatar
Keseppa
Kunniajäsen
Viestit: 2951
Liittynyt: 18 Joulu 2008, 12:20
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

Näin se menee kuten mursu kirjoitti. Näihin jokamiesoikeuden mukaisiin paikkoihin ois kuitenkin hyvä myös kysyä lupaa/käydä kertomassa aikeista, ihan hyvien tapojen perusteella. Lisäksi monesti tällaset maanomistajien tapaamiset poikii paljo tietoa paikallisesta historiasta sekä myös lupia lisäpaikkoihin.
Vastaa Viestiin