Neuvoja vieroitusoireisiin?
- Leijona
- Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen
Kun täällä tuli puhetta siitä, kuinka usein tai harvoin tätä piipaparointia tulisi harrastaa, niin ainakin itse olen mennyt aina silloin kun tekee mieli ja säätila sen sallii. En ole yrittänyt mitenkään tarkoituksellisesti "jarrutella".
Paineita en meinaa tästä ottaa.
Jos kelit jatkuvat tällaisina, eikä lunta tule hirveästi, niin menen pellolle jatkossakin, olipa talvi tai ei
Niin kauan kuin tämä on mielekästä ja nautin etsimisestä ja pysyn terveenä, niin minua ei saa pysymään pellolta pois kuin.........hmmm.......en nyt keksi mikä
Tämä nyt vaan on minun tapani toimia
Jos en pääse pellolle, niin etsin netistä tietoa, joka liittyy piipparointiin, taiteeseen tms.
Paineita en meinaa tästä ottaa.
Jos kelit jatkuvat tällaisina, eikä lunta tule hirveästi, niin menen pellolle jatkossakin, olipa talvi tai ei
Niin kauan kuin tämä on mielekästä ja nautin etsimisestä ja pysyn terveenä, niin minua ei saa pysymään pellolta pois kuin.........hmmm.......en nyt keksi mikä
Tämä nyt vaan on minun tapani toimia
Jos en pääse pellolle, niin etsin netistä tietoa, joka liittyy piipparointiin, taiteeseen tms.
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
No kun ei löytynyt muun värisiä. Nuo taitaa olla ikeasta kotoisin
Garrett AT Pro
Pronssikirves 1700-1100 eKr, Rannerengas ja kaarisolki 0-200 jKr, Lintuneula 400 jKr, Rapusolki 600 jKr, Linturiipus, ketjunkantajia, tiuku, solki, sormus, korvaputki, kupuroita, hevosenkenkäsolkia 800-1100 jKr, Kultasormus 1400
Pronssikirves 1700-1100 eKr, Rannerengas ja kaarisolki 0-200 jKr, Lintuneula 400 jKr, Rapusolki 600 jKr, Linturiipus, ketjunkantajia, tiuku, solki, sormus, korvaputki, kupuroita, hevosenkenkäsolkia 800-1100 jKr, Kultasormus 1400
Ei tarvi ees osata. Niitä on valmiina ostettavaksi: http://www.youtube.com/watch?v=VFkZK4YL-jU. Useissa tärpinilmaisimissa on myös valittavissa äänen laatu ja korkeusFisherman kirjoitti:Joku osaava voisi kehittää vapaan vielä ilmaisimen joka kalan tärpätessä piippaa. Ja jalokalalle tietysti korkeampi ääni
t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3
- Gold found is four times as sweet as gold bought
Excalibur 2
GM3
Noita käytetään esim. karpin onginnassa jossa voidaan odottaa tärppiä koko yö ja sitten herätään teltasta häyttimen piippaukseenFisherman kirjoitti:No kaikkea ne "saksalaiset" keksii
Ootto-onkia olen nähnyt avannolla käytettävänkin mutta että tollasiakin...
Ei tuu ainakaan jännetupentulehdusta liiasta vavanheiluttelusta
Fisher F5
Excalibur 2
GM3
Excalibur 2
GM3
Sulla kävi varmaan joku ajatusvirhe tuossa. Oikea versiohan menee näin:patti kirjoitti: Noita käytetään esim. karpin onginnassa jossa voidaan odottaa tärppiä koko yö ja sitten herätään teltasta häyttimen piippaukseen
Noita käytetään esim. karpin onginnassa jossa odotetaan tärppiä koko yö ja sitten herätään, kerätään rannasta häyttimet ja muut kamat ja lähdetään kotiin.
Mutta tähän väliin kelpaisi kyllä muutama kunnon pakkaspäivä. Pilkille pitäisi päästä...
'Veem kirjoitti: Sulla kävi varmaan joku ajatusvirhe tuossa. Oikea versiohan menee näin:
Noita käytetään esim. karpin onginnassa jossa odotetaan tärppiä koko yö ja sitten herätään, kerätään rannasta häyttimet ja muut kamat ja lähdetään kotiin.
Heh joo, ja siinä välissä voi käydä vähän piippailemassa sitä tyhjää tärppiä odotellessa. Yllättävän monet kalastusta harrastavat tykkäävät myös piippailusta, joten jos joku piippailija ei vielä harrasta kalastusta niin kannattaa kokeilla, voi yllättyä, vaikka vieroitusoireiden poistossa
Fisher F5
Excalibur 2
GM3
Excalibur 2
GM3
- Kätkäläinen
- Kunniajäsen
Nää kaverit pilkkii jään alla. Voi siellä silloin piipparoidakkin.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012010 ... 2_uu.shtml
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012010 ... 2_uu.shtml
Carrett Ace 250
Garrett Pro Pointer
Garrett Pro Pointer
Se mistä voisi löytyä nyt hyviä piipparointipaikkoja voisi olla isot ,vanhat kuusimetsät.Niistä ei ole lumi satanut alas puiden oksien takia niin paljon.Toinen paikka voisi olla vanhojen rakennuksien(työväentalot,kartanot,ladot,tanssilavat ym) maapohjat,jotka ovat korkeilla kivijajaloilla,niissähän on hiekkapohja yleensä.Näistä paikoista löytyy aina jotain.
Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
Täältä mielenkiintoisia aarteenetsintätarinoita englanniksi: http://metaldetectingworld.com/metal_de ... ries.shtml
Fisher F5
Excalibur 2
GM3
Excalibur 2
GM3
- lehtijussi
Joo, voi naarmujakin löytyä, jos mikroskoopilla katsoo. Rahat eivät kuitenkaan ole myytävänä, niiden arvo on siinä että ne on itse löydettyjä. Ja mieluumin säilytän puhtaita ja vähän vaikka naarmuisia rahoja kuin naarmuttomia ja likaisia. Tietysti hellävaraisempiakin puhdistuskeinoja on, mutta tälläkertaa näin.NÄÄTÄ kirjoitti:Taitaa tuo Kinzo naarmuttaa arvottomaksi nuo kolikot.
Carrett Ace 250
Garrett Pro Pointer
Garrett Pro Pointer