Kokeilin stavrossa muovia ja alumiinia mut kyllä se puu on aina puuta. Mielyttävämpi käsitelläkki ja kelluu. Alumiini kun ei ollu eloksoitua niin kädet oli aina mustana
Motonetistä ostamani venekeksi tuntui toimivan loistavasti 32mm varsi sopi suoraan reikään, tosin hinta on hiukan kova mutta en jaksanut puutavaraliikkeistä lähteä vartta etsimään. http://kauppa.motonet.fi/web/guest/muut#query=keksi
Garrett At Pro
EVROEXCAVATOR-2 v.22
Garrett Pro-Pointer
Fiskars taittolapio
Halpa alelaarin varsi on kestänyt nyt hyvin kun laitoin lasikuidulla vahvikkeen varren alaosaan. Meinaan käydä huomenna Etralla tiedustelemassa että saisko 30mm lasikuituputkea kohtuu hintaan, saattais olla pätevä varsi sitten. Ei siinä että puisessa mitään vikaa olisi, laadukkaasta puusta valmistettua ei vaan tunnu löytyvän.
Tuo lasikuitu vois olla hyvinki sopivaa putkea tähän tarkotukseen. Pitääpä selvittää saisko sitä kokeeks jostain täältä läheltä.
Toistaseks olen ollu erittäin tyytyväinen tuohon puuvarteen joka mulla on. Meillä on täällä airo/melatehdas mistä saa 32 millistä kahesta osasta liimattua vartta. Huomattavasti parempaa kuin yhdestä puusta. Tarvittaessa sieltä sais tilattua haluammaallaan mitalla, sekä pituus että paksuus. Toisessa varressa mulla on jopa kuminen nuppi mikä helpottaa paljo vedessä toimimista eikä tuolla varrella helposti tökkää mihinkään pahasti.
Jos on kiinnostusta niin voin selvittää hintaa ja saatavuutta tuolta tehtaalta. Uskoisin että sieltä on saatavissa myös eri puulaaduista tehtynä.
Joo kattelen ensin mitä tuolta etralta löytyy. Metrihinta ei kuitenkaan päätä huimaa. Minulla kauhan putken sisähalkaisija 30.7mm joten saanee aika helposti liitettyä tuon 30mm putken kauhaan. Voi olla että laitan jollain epoksilla kiinni niin pysyy ainakin
X-terra 70 + Excalibur II 8" Detector Pro Jolly Rogers kuulokkeet.
Tuo kuituputki toisaan ois sopivan hintasta ja sen sais helposti umpinaiseks. Itse löisin alapäähän 30 cm:n puutapin tukemaan alapäätä missä se suurin rasitus on. Itse en kyllä laittas epoksilla ennenku oisin varma että se kestää. Tiukaks sais vaikka teipillä tarvittaessa. Jos varsi muuten osoittautuu kestäväks ja hyväks niin epoksilla liimaaminen kyllä vahvistais sitä edelleen koska kaikki liike poistuis ja rasitus jakaantuis laajemmalle.
Oikeastaan ainut asia mikä huolettaa kuituvarressa on sen pinta. Alkaako siitä ajanmittaan irtoamaan kuitupiikkejä kun putki taipuilee. Sekun ei ole varsinaisesti varreks tehty niin kuinkahan paksu on pinta ennen kuitua. Toki tuon voi korjata maalilla tai teipillä.
(jos ei itella taas kerran mokaa jä lähetä sitä seinäjokeen)
Tänään tuli kahlaus housut... ostin vedenpitävät hanskat... ennestää löytyy goretec rotsi...hanskat kiinni jeesus teipillä siihen... Ja ei muuta ku järveen Pe AAMUNa....
Haistan jo kullan...
xterra705
NEL Sharpshuter 18,75kHz
NEL Storm 18,75kHz
Excalibur II
Garret Propointer
Koss Kuulokkeet
Lapio.. 125kgmagneettos
M9Sandscoop + rei´itetty äyskäri
Vanhin kolikko = 2 Kopeks 1813
Sen verran nuo vesipiippailut on alkanu kiinnostamaan, että tilasin Ukrainan pojilta Evroexcavator 2. v.22
Vielä pitäis joku vesitiivis piippari ostaa.. mielessä oli ensiksi tuo seahunter mkii, mut pääasiassa tulee sisävesissä pyörittyä niin ATPro:kin menettelisi ja olisi sitten hyvänä varakoneena/lainakoneena kavereille..
Mutta aina se valinta tuntuu yhtä vaikeelta ja mietityttää kovasti
Loistava valinta scoopiksi, itse olen ollut todella tytyväinen tuohon, nyt vain vartta etsimään, itse päädyin motonetin vene keksi varteen, kesti koko kauden,varsi kannatta katkaista hiukan pitkäksi jotta voi varren katketessa vain hiukan lyhentää sitä, tuppaa katkeamaan juuri scoopin juuresta.
Sea Hunterilla saat ainakin mielenrauhan että vesi pysyy pois boksista, muistaa vaan kerran kaksi voidella silikonirasvalla tiivisteet. Huonona puolena on että hiuspinnit ja rautanaulat joutuu myös nostamaan. siitä huolimatta olen ollut oikein tyytyväinen koneeseen..
Kevättä odotellessa
Garrett At Pro
EVROEXCAVATOR-2 v.22
Garrett Pro-Pointer
Fiskars taittolapio
Remu kirjoitti:Loistava valinta scoopiksi, itse olen ollut todella tytyväinen tuohon, nyt vain vartta etsimään, itse päädyin motonetin vene keksi varteen, kesti koko kauden,varsi kannatta katkaista hiukan pitkäksi jotta voi varren katketessa vain hiukan lyhentää sitä, tuppaa katkeamaan juuri scoopin juuresta.
Sea Hunterilla saat ainakin mielenrauhan että vesi pysyy pois boksista, muistaa vaan kerran kaksi voidella silikonirasvalla tiivisteet. Huonona puolena on että hiuspinnit ja rautanaulat joutuu myös nostamaan. siitä huolimatta olen ollut oikein tyytyväinen koneeseen..
Kevättä odotellessa
Scooppi on jo "kovaa vauhtia" matkalla Suomen maaperälle ja täytyy antaa erikoiskiitos Ruslanille, todella ripeästi vastailee sähköpostiin yms. joten ei voi kun suositella ko. kauppaa
Seuraavaksi tosiaan on mentävä varsi ostoksille, sekä katseltava vähän kahluuhousuja, piippari probleema on jo ratkaistu eli sea hunteri on sekin jo matkalla
EVROEXCAVATOR-2 v.22 tilattu tännekin. Kahluu varustusta löytyy kyllä johtuen aijemasta kalastus harrastuksesta
Piippain hommaan vielä mietinnnässä. Olen jopa deussia ajatellut,että antennijohdon ja pelkkien kuulokkeiden kanssa
vois toimia?? Jos joku osaa kertoa miten toimisi tuo yhdistelmä niin tykkäisin kovin. Muuten täytynee joku ihan vesi
hommiin suunniteltu etsin valita...
Excalibur II 10/ XP Deus
Garrett Pro-pointer II
Predator Tools kaivimet/EVROEXCAVATOR-2 v.22