Itse en päässyt kuin viimeistelemään tätä... Materiaalit ja tarvikkeet oli helpoiten saatavilla faijan duunissa, joten hän sitten teki suurimman osan siellä. Hommaa vielä ulkoistettiin sen verran, että peltiseppä tms teki tuon kauhan. Ei tullut ihan semmoinen, kuin olin toivonut. Jostain kumman syystä tuon kauhan halkaisija on n. 20 cm, vaikka olin puhunut n. 15 cm. No ei se mitään... Painaa vähän enemmän, mutta eipähän tarvi pinpointtailla niin tarkasti.
Eli paino on n. 2,6 kg. Vähän on turhan painava, mutta ei tosiaan ollut kevyempiä materiaaleja. kauha on 3mm haponkestävää reikäpeltiä 8mm rei'illä. Koitin vähän suurentaa reikiä, mutta eihän siitä mitään tullut. Täyden läpimärän hiekkalastin kanssa tuon paino on n. 10 kg. Eipähän tarvi huolehtia punttitreenistä loman aikana.

Varteen tuli ehkä liian vähän kulmaa kauhaan nähden. Koitin hiukan vääntää, mutta ei se paljoa vääntynyt. Lommo siihen varteen kyllä tuli.
Tämmösestä mä haaveilin, mutta eiköhän tämä mun aja saman asian. Säästinpä melkeen pari hunttia ja on toi mun muuten kevyempikin. Tuo kaupallinen painaa 7.5 poundsia eli 3,4 kg näyttäis olevan. Kenttälapio muutes painaa 1,1 kg ja Ace tais olla vielä pikkasen enemmän.