Keskustelua kaikesta muusta aarteenetsintään liittyvästä ja vaikka säästä kuin jo otsikoiduista aihepiireistä. Täällä voit kertoa vaikka muista harrastuksistasi.
thebeet kirjoitti:En ollut. Olin paikalla hakemassa kahta pistoolia joesta. Olin pikkasen väärässä paikassa vain. Paikalla olikin kaivettu mutta minusta kaivannot näytti vanhoilta. Oletteko te siellä kaivelemassa jatkossa?
Lalli ottaa sinuun thebeet yhteyttä kun tulee lomareissulta pois.
Pääset mukaan kaivauksille.
HIENOA! Tälleen ohimennen selvittelin mistä mitäkin löytyy. Siellä oli ikkunasta pyrkinyt kaunis venäläinen naismajuri ikkunasta sisään. Olivat sitten ampuneet sen siihen. Hautapaikka suunnilleen tiedossa. Mutta tämä varmaan riitänee tähän osioon.
ilomantsin sotahistoriallisen seuran jäsen 2015->
nyt x-terra 705, xp orx, Nocta makro Simplex
neljäs XP Deuss +at pro
kolmas x-terra 705
toka 350 garret ace+at pro
eka 250 garret ace+ pro pointer
Olin työreissulla hattuvaarassa, tarkemmin pampalon kaivoksella. Iltasella kävin sitten kattelemassa polvikoskella päin nuita taistelupaikkoja ja muistomerkkejä. Käppäilin metsässä siinä ampumaradan yläpuolella ja joku sielläkin oli tonkinut poteron reunalta jotain, peittämättä oli jäänyt sekin kaivaus. No peitin sieltä muutaman kaivuukohdan ja ajelin itäpisteelle päin ja katselin mestoja, oli mulla kaverin piippari lainassa ja tarkoituksena oli löytää muutama hylsy ja löytyihän niitä muutama. Onko ilomantsissa/hatussa päin harrastajia ja kenties yhteisreissu mahdollista kun tulen taas työkeikalle.
Varusteet: Pari kaverin tekemää pulssiharavaa
Golden mask 3
Minelab xterra 305
minelab xterra 705
Pari super magneettia
kenttälapioita 3kpl
Vanhin löytö: skilling 1803.
[quote=" Onko ilomantsissa/hatussa päin harrastajia ja kenties yhteisreissu mahdollista kun tulen taas työkeikalle.[/quote]
Joensuun -tohmajärvi seudulta löytyy mutta ne on yksinäisiä suseja! Eivät tunnu haluavan yhteisreissuja, koska pelkäävät että muut vie heidän mestoilta löytöjä!
Ace Garret 250+Exelrattor DD 10/14kela.
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Vanhin kolikko 1748 öre, hopiaa ym ja maasta nostettua rautaa yli 160 kiloa!