tsekkasin vielä päivän "roskat" ja OHO...

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
Wilhart
Raavas Tonkija
Viestit: 624
Liittynyt: 15 Syys 2013, 02:06
Paikkakunta: Mikkeli

Re: tsekkasin vielä päivän "roskat" ja OHO...

Viesti Kirjoittaja Wilhart »

Kiitos vielä kaikille onnitteluista. Eipä ole tuosta Fridasta kuulunut, mutta kyllä mä tolla patteri- (olut) paketin siltä varmaan kuittaan :)
8 hopearahaa vuosilta 908-1016, r-kautinen kupurasolki, tasavartinen solki, ketjunkantaja, kankiketjun pätkä, vyön heloja, neulaputki, korvaputki, sormus yms. 2100€, yli 9kg markkoja ja muutama kultasormus sekä selwät hopeat 1.
Avatar
karhu72
Metallinetsijä
Viestit: 491
Liittynyt: 23 Heinä 2008, 02:25
Paikkakunta: Espoo

Re: tsekkasin vielä päivän "roskat" ja OHO...

Viesti Kirjoittaja karhu72 »

ilkkap kirjoitti:
brosse kirjoitti:Hieno löytö, Onnittelut :D

Tuo Tuukan viestin loppuosa jäi askarruttamaan, onko Tuukka jäänyt eläkkeelle :( :?: Häneltä vastaukset kyselyihin ovat tulleet aina todella nopeasti :)
Kyllä hän on jäänyt eläkkeelle jo joku aikaa sitten.

Mutta ymmärtääkseni hänellä on vielä työhuoneensa rahakammiossa.

Korjatkaa jos olen väärässä.
Eläkkeelle ei vielä ole jäänyt, jos oikein muistan niin kirjoittaa historiikkia kansallismuseoon liittyvää, jonka jälkeen on jäämässä eläkkeelle.

:shock: Hieno löytö, Onnittelut :D
Viimeksi muokannut karhu72, 21 Elo 2014, 21:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
XP Deus
___________________________
Saksalaisen 900-1000-luvun rahan fragmentti.
Tallinna 1400-luku
Kustaa Vaasa klipping 1521.
Gotland, Søren Norby, skilling (Christian II, 1518 - 1523), Lyöty Kuusistonlinnassa

http://www.numismaatikko.fi
Avatar
Taurus
Kunniajäsen
Viestit: 4686
Liittynyt: 11 Heinä 2011, 14:55
Paikkakunta: Espoo

Re: tsekkasin vielä päivän "roskat" ja OHO...

Viesti Kirjoittaja Taurus »

Onnittelut! Seuraavaksi kokonainen :wink:
Garrett AT Pro

Pronssikirves 1700-1100 eKr, Rannerengas ja kaarisolki 0-200 jKr, Lintuneula 400 jKr, Rapusolki 600 jKr, Linturiipus, ketjunkantajia, tiuku, solki, sormus, korvaputki, kupuroita, hevosenkenkäsolkia 800-1100 jKr, Kultasormus 1400
Wilhart
Raavas Tonkija
Viestit: 624
Liittynyt: 15 Syys 2013, 02:06
Paikkakunta: Mikkeli

Re: tsekkasin vielä päivän "roskat" ja OHO...

Viesti Kirjoittaja Wilhart »

Taurus, "tolpat" kolisee...Tuo oli jo kolmas eriasteinen fragmentti mulle vuoden sisällä noista Etheldereistä. Otto Adelheid nousi kokonaisena, mutta sangen kuluneena. Sisänsä erikoista, että kolmesta eri kohtaa nousseet. Neljästä jos lasketaan se viimesyksyinen dirhemin fragmentti...Mikkelissä on hyvät mestat. Pitää kutsua joskus paikalle etsijöitä enemmänkin. Minä ja Cockle voidaan isännöidä :) Ja savolaiseen vieraanvaraisuuteen viitaten kannattaa ottaa "yönylireissu" :)
8 hopearahaa vuosilta 908-1016, r-kautinen kupurasolki, tasavartinen solki, ketjunkantaja, kankiketjun pätkä, vyön heloja, neulaputki, korvaputki, sormus yms. 2100€, yli 9kg markkoja ja muutama kultasormus sekä selwät hopeat 1.
Avatar
Taurus
Kunniajäsen
Viestit: 4686
Liittynyt: 11 Heinä 2011, 14:55
Paikkakunta: Espoo

Re: tsekkasin vielä päivän "roskat" ja OHO...

Viesti Kirjoittaja Taurus »

Wilhart kirjoitti:Taurus, "tolpat" kolisee...Tuo oli jo kolmas eriasteinen fragmentti mulle vuoden sisällä noista Etheldereistä. Otto Adelheid nousi kokonaisena, mutta sangen kuluneena. Sisänsä erikoista, että kolmesta eri kohtaa nousseet. Neljästä jos lasketaan se viimesyksyinen dirhemin fragmentti...Mikkelissä on hyvät mestat. Pitää kutsua joskus paikalle etsijöitä enemmänkin. Minä ja Cockle voidaan isännöidä :) Ja savolaiseen vieraanvaraisuuteen viitaten kannattaa ottaa "yönylireissu" :)
Joo en olis uskonut että Mikkelistä tuollaista kamaa löytyisi ja vielä melkein joka reissulla jotakin rautakautista. Muutaman kerran olen käynyt piippailemassa vähän korkeammalla Pohjois-Savossa (synnyinseuduilla :D ) ja vanhin esine taisi olla Aleksanteri II penni.
Garrett AT Pro

Pronssikirves 1700-1100 eKr, Rannerengas ja kaarisolki 0-200 jKr, Lintuneula 400 jKr, Rapusolki 600 jKr, Linturiipus, ketjunkantajia, tiuku, solki, sormus, korvaputki, kupuroita, hevosenkenkäsolkia 800-1100 jKr, Kultasormus 1400
Wilhart
Raavas Tonkija
Viestit: 624
Liittynyt: 15 Syys 2013, 02:06
Paikkakunta: Mikkeli

Re: tsekkasin vielä päivän "roskat" ja OHO...

Viesti Kirjoittaja Wilhart »

Mie asun Visulahden ja Tuukkalan kalmistojen välimaastossa ja koko ajan vakuuttuneempi, että tämä Saimaan pohjukka ollut merkittävä turkiskauppa-alue. Kyllä mie sen oman "kalmistoni" vielä löydän :)
8 hopearahaa vuosilta 908-1016, r-kautinen kupurasolki, tasavartinen solki, ketjunkantaja, kankiketjun pätkä, vyön heloja, neulaputki, korvaputki, sormus yms. 2100€, yli 9kg markkoja ja muutama kultasormus sekä selwät hopeat 1.
Avatar
Leijona
Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen
Viestit: 10508
Liittynyt: 04 Helmi 2009, 22:01
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: tsekkasin vielä päivän "roskat" ja OHO...

Viesti Kirjoittaja Leijona »

Muutama vuosi sitten Mikkelissä oli yhteispiipparointi jossa olin mukana. Taisi olla jonkin rakennusprojektin maa-alue, jossa oli isoja multakasojakin.
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Wilhart
Raavas Tonkija
Viestit: 624
Liittynyt: 15 Syys 2013, 02:06
Paikkakunta: Mikkeli

Re: tsekkasin vielä päivän "roskat" ja OHO...

Viesti Kirjoittaja Wilhart »

http://kulttuuriymparisto.nba.fi/netsov ... =491040003

Taurus, voiko täältä olla löytämättä muinaishistoriaa :lol: Ja mie olen erittäin tarkka, että en kulje edes lähellä noita rauhoitettuja alueita julkisen työni vuoksi.

Ja jos mestat loppuu, niin lähden kävelemään rantaa myöten 40km ja saavun Juvalle :) Sehän (Jockas) oli tunnettu jo viikinkien keskuudessa ja mahdollinen jonkun asteinen keskuskauppapaikka ;)
8 hopearahaa vuosilta 908-1016, r-kautinen kupurasolki, tasavartinen solki, ketjunkantaja, kankiketjun pätkä, vyön heloja, neulaputki, korvaputki, sormus yms. 2100€, yli 9kg markkoja ja muutama kultasormus sekä selwät hopeat 1.
Wilhart
Raavas Tonkija
Viestit: 624
Liittynyt: 15 Syys 2013, 02:06
Paikkakunta: Mikkeli

Re: tsekkasin vielä päivän "roskat" ja OHO...

Viesti Kirjoittaja Wilhart »

Leijona kirjoitti:Muutama vuosi sitten Mikkelissä oli yhteispiipparointi jossa olin mukana. Taisi olla jonkin rakennusprojektin maa-alue, jossa oli isoja multakasojakin.
Olen kuullut tästä, mutta löydöt taisivat jäädä vähäisiksi. Ymmärrykseni mukaan täällä täytyy keskittyä Saimaan rantamaille ja korkeille mäille. Yksi jännä paikka olisi Mikkelin vanha kylpylä, joka paloi joskus 1900-luvun alussa, mutta eipä siellä kauas ajassa pääse. Uskallan väittää, että Mikkelin seutu tulee yllättämään parin vuoden sisällä. Etupäässä siksi, että täällä on luultu kaiken jo löytyneen ja "piipparitoiminta" ihan alkutekijöissään.
8 hopearahaa vuosilta 908-1016, r-kautinen kupurasolki, tasavartinen solki, ketjunkantaja, kankiketjun pätkä, vyön heloja, neulaputki, korvaputki, sormus yms. 2100€, yli 9kg markkoja ja muutama kultasormus sekä selwät hopeat 1.
Vastaa Viestiin