5.1. uudella pellolla
Re: 5.1. uudella pellolla
Jospa arkena on käytetty yksinkertaisempia koruja kuin juhlavaatteiden kanssa.. Sekin voisi olla yksi vaihtoehto.
astalo. kiitos pelastit.. 
Keskimmäinen muistuttaa hieman tätä löytämääni.Leijona kirjoitti:Tässä on lisää Virosta löydettyjä "neuloja". Näistä on keskustelua Venäläisellä foorumilla, eikä selvää vastausta käyttötarkoitukseen tule. Siellä on ehdotettu myös kuolaimien osaksi, etenkin varsalle, mutta kuolaimissa tuo piikkiosa kuuluisi olla litteä/leveä, eikä pyöreä ja kaikkiaan kolme lenkkiä (tosin varsan totuttelukuolaimissa ei tarvita lenkkejä ohjaksia varten) Vaikka vanhat kuolaimen osatkin ovat hyvin kevytrakenteisia, niin kyllä itse pidän tuota Wilhartin löytöä ns. vaatteisiin kuuluvana koristeneulana.

Garrett AT Pro
Pronssikirves 1700-1100 eKr, Rannerengas ja kaarisolki 0-200 jKr, Lintuneula 400 jKr, Rapusolki 600 jKr, Linturiipus, ketjunkantajia, tiuku, solki, sormus, korvaputki, kupuroita, hevosenkenkäsolkia 800-1100 jKr, Kultasormus 1400
Pronssikirves 1700-1100 eKr, Rannerengas ja kaarisolki 0-200 jKr, Lintuneula 400 jKr, Rapusolki 600 jKr, Linturiipus, ketjunkantajia, tiuku, solki, sormus, korvaputki, kupuroita, hevosenkenkäsolkia 800-1100 jKr, Kultasormus 1400
- Leijona
- Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen
Keskimmäinen muistuttaa hieman tätä löytämääni.
[/quote]Ja minun löytämäni muistuttaa tuota alinta.

XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
http://finds.org.uk/database/artefacts/record/id/536709
Tuolla myös melko samanoloisia neuloja. Sivun mukaan ontossa päässä olisi ollut kivi.
Tuolla myös melko samanoloisia neuloja. Sivun mukaan ontossa päässä olisi ollut kivi.
no tuo oli mielenkiintonen linkki. heitti neulan ihan uusiin sfääreihin.
pisti ainakin minun mielikuvituksen lentämään.
pisti ainakin minun mielikuvituksen lentämään.