pii, paa! Karkuun!

Keskustelua kaikesta muusta aarteenetsintään liittyvästä ja vaikka säästä kuin jo otsikoiduista aihepiireistä. Täällä voit kertoa vaikka muista harrastuksistasi.
timppa

Re: pii, paa! Karkuun!

Viesti Kirjoittaja timppa »

Mulla kun on toi historian nälkä suunnaton niin kirjasto on mulle se paikka mistä löytyy tietoa. Ja varsinkin sitä oman paikkakunnan. Ton em. kirjan luettuani ymmärrän miksi sitä vihaa on täälläkin riittänyt sukupolvelta toiselle 1900-luvullekin asti. Vaikka on kai Ruotsalaisetkin jotain ulkomailla tehneet kun Itämeren ympäristöä on valloitettu. On myös muitakin opuksia isoon vihaan liittyen. Hakusanoilla vaan ettimään luettavaa. Hopi hopi viel taitaa kirjastot olla pari tuntii auki. Ja Hyvää Itsenäisyyspäivää kaikille!
raiban
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja raiban »

Jokos saitte irti sen tankkerin pohjamudista Kemiönsaarella,oliko kovaa kiinni?
Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
kollikko
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja kollikko »

Erikoishiekkasäkkilastissa on. Olen miettinyt piippauslakkoa ja jopa tupakoinnista samaa. En kuitenkaan ole samaa mieltä useimman kanssa, jatkan siis. Parantumattomista seurauksista syytän vain itseäni ja teitä. Kiitti vaan! Kunpa teillä kaikilla olisi hieno itsenäisyyspäivä. Piipatessani ajattelen kaikkia teitä onnettomia routaisessa Suomessa jalkani upotessa ihanan pehmyeeseen peltomaahan. Vieläkö vilisisikö kolikot silmissä punakukertavissa huomenissa? Siskojanikin kiusasin pienenä vaikka olivat minua vanhempia.
kollikko
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja kollikko »

Paatti on kuulemma savimatalassa kiinni ilman vuotoja. Pikkuhiljaa rahtaavat kalliotkin täältä saksaan.Valkoinen kvartsikivikin levisi täältä pitkin Suomea aikanaan. Sanottiin Kemiön piikiveksiksi. Täytyiskin oikein tutustua tuohon kivilajiin että kannattaa sitä rahdata eurooppaan asti. Joo, maasälpäähän se olikin!
Vastaa Viestiin