joo. tääl on potentiaalia vaikka mihin, kun tällä paikalla on aika kultainen ja rikas menneisyys ollu. ja nimenomaan ollu..
vanhoja peltojahan täältä löytyy mielettömästi. minunkin sukuni on täälä asunu niin kauan kun kirkonkirjoja on kirjoitettu ja ennen sitäkin jo. tällä hetkellä "potentiaaliset" pellot on vielä perunalla mitkä oon ajatellu käydä läpi täs vielä.
aikasemmin kirjotin noista runsaista muinaisjäänteistä mitä täälä on löydetty. ja ne alkaa olla jo ongelma, kun niitä on joka paikassa. tarkotan sitä että ei viitsi metallipaljastimen kanssa aina liikkua, kun on heti naamat väärässä että ollaan "hautoja" ryöstämässä.
tuossa yhdellä niityllä on ollu kauan aikaa sitten tiilitehdas se ois mielenkiintoinen piippaus-kohde, ja sit suurjärven ympärillä on ollu niitä laivanvarustajien herrainhuviloita.. ym ..ym. mitä sieltä vois löytyä? no siis täähän on niinku suomen suurin ulkomuseo, puutalo kaupunki joka ei oo koskaan palanu. (vielä)

1600luvun barokkiasemakaava. hienoja museoita. kannattaa tulla käymään jos ei oo ikinä käyny. oikeesti kaunis ja VANHA kaupunki. kesäisin on paljo huutokauppoja, vanhaa tavaraa ym, ja paljon ihmisiä ja kaunis meri vieressä. talvisin on sitte muutama mummo lipsumassa rollaattoreilla. eli siis kesällä kannattaa käydä..
mä olen surkea metallipaljastimen kanssa, mutta historia kiinnostaa, ja tykkään siitä lukea. noita löytöjä mitä te teette, mä en voi ku haaveilla niistä. mutta oli hienoa että löysin sattumalta tän palstan, tääl on vähä muitaki hurahtaneita..