Tulee mieleen ihan Playboy-tomaatti

Kumpi huimaa, kalmisto vai Tomjore ja pojat kirjoitti:Tänään selvisi sekin että jore kävi nuoruudessaan pari vuotta koulua
Tom Of FInland :n kotipaikassa.![]()
Sinne järjestetään jopa kiertokäyntejä![]()
Paikka on rautakautisen kalmiston päälle rakennettu 1914.
Huimaa ja syistäkin
Bumerangi kirjoitti:Itsekkin tähän kyseessä olleeseen keskusteluun aktiivisesti osallistuneena haluan vielä korostaa, että omalta osaltani minulla ei ollut pienintäkään pyrkimystä provosoida viestiketjun aloittajaa. Aikomukseni oli vain kumota nämä väitteet ennenkuin ne saavuttivat mitään sen suurempaa huomiota.
Suurena historian ja metallinetsinnän harrastuksen ystävänä en vain voinut katsoa sivusta, kuinka jotain täysin vailla faktapohjaa olevaa tarinaa koitettiin syöttää kanssaharrastajille.
Onneksi lopulta moderointi lopetti tämän viestiketjun ja tälle foorumille kuulumaton toiminta saatiin loppumaan.
Pahoittelut, jos jonkun mielestä olin aiheuttamassa viestiketjussa turhaa provosointia.
Terv. Pasi H.
En voisi olla enempää eri mieltä tässä asiassa. Kun löydän maasta esineen, en ala pohtimaan onko kyseessä aikakoneen varaventtiili tai ufosta pudonnut sulake, vaan yritän mieluummin etsiä jotain vähän todennäköisempää ja historiallisiin faktoihin perustuvaa vaihtoehtoa.Orava kirjoitti:Mikä tärkeämpää: faktapohja ei ole oleellinen asia tässä harrastuksessa.
Nyt sinulta meni minun pointti ohi kyllä ihan kokonaan.javu kirjoitti:En voisi olla enempää eri mieltä tässä asiassa. Kun löydän maasta esineen, en ala pohtimaan onko kyseessä aikakoneen varaventtiili tai ufosta pudonnut sulake, vaan yritän mieluummin etsiä jotain vähän todennäköisempää ja historiallisiin faktoihin perustuvaa vaihtoehtoa.Orava kirjoitti:Mikä tärkeämpää: faktapohja ei ole oleellinen asia tässä harrastuksessa.
Minua kiinnostaa miten asiat ovat olleet, ei yltiöpäiset fantasiateoriat.
Kyllä täällä saa edelleen ilmaista omia ajatuksiaan ja näkemyksiään. Nyt on ollut kyse siitä, että sitä omaa näkemystään tyrkytetään moneen kertaan muille ainoana oikeana näkemyksenä, vaikka ei ole mitään konkreettista faktaa esittää näkemystensä paikkaansa pitävyydelle. Tälläinen fanaattinen ja yksipuolinen näkemys jostakin asiasta johtaa aina kritiikin esittämiseen ja siitä vedetään helposti herneet nenään, eikä sen jälkeen järkevästä keskustelusta tule enää yhtään mitään. Johonkin täytyy laittaa raja ja tässä ks. tapauksessa se raja valitettavasti ylitettiin. Asia voisi olla toinen, jos keskustelua käytäisiin pohdiskelevasti ja rakentavasti, kritiikkiä kyettäisiin ottaa vastaan sekä näkemyksiään osattaisiin katsoa monelta kantilta. Onhan täällä aikaisemminkin keskusteltu erilaisista teorioista, mm. Suomen kuninkaista, että ei ole kiellettyä omia ajatuksiaan tuoda julki, kunhan vaan muistaa suhtautua rakentavasti keskusteluun ja myös siihen kritiikkiin.Orava kirjoitti:Mikä tärkeämpää: faktapohja ei ole oleellinen asia tässä harrastuksessa. Ainut millä on merkitystä, on inspiraatio. Jos täällä ryhdytään ihmisten mieliä kaitsemaan "oikean tiedon" reitille, antamatta sijaa mielikuvitukselle ja uusille näkemyksille, olkoot miten hulluja tahansa, mina lähden tästä poppoosta heti! En suostu siihen, että minua alistettaisiin akateemiseen pakkopaitaan!
Hyvä Mode,aivan oikea ratkaisu,Sinikivi on hyvä foorumi mistä löytyy asiantuntijoita ja todella hyviä keskusteluja mihin esim.Aman porukkaa voi siirtyä rupattelemaan.Itsekkin olen siellä.P.Aholainen kirjoitti:Täysin samaa mieltä mitä ZyrTech kirjoitti.
Tein oman ratkaisun kyseisen viestiketjun lopulliseen lukitsemiseen kyselemättä enempää.
Käytiin vähän aikaisemmin ZyrTechin kanssa asiaa läpi ja kun alkoi tulla yhteydenottoja foorumin vanhimmilta ym. foorumilaisilta lukitsin viestiketjun lopullisessti.
Kannan asiasta täyden vastuun ja kun kyseessä oli rajatapaus foorumilla niin ollaan tässä tilanteessa.
Katson paremmaksi vaihtoehdoksi että foorumilla pysyy entiset käyttäjät ja kuuntelen myös mitä suurin osa foorumilaisista on asioihin mieltä.
Joskus joutuu tekemään nopeita ja kovia ratkaisua että foorumi pysyy valtaosan käyttäjien mieleisenä.
Jos minun toimet ei miellytä foorumilaisia niin ei ole minulle ongelma siirtyä normi rivifoorumilaiseksi.
Tuosta varmaan johtuu se että,viimeiseen sataan vuoteen tiede ei ole juurikaan edennyt eikä uusia keksintöjä tehty.Orava kirjoitti: Akateemikoilta puuttuu selvästi kyky etsiä uutta tietoa, vaan heidän tietämyksensä prustuu jo tiedettyyn tietoon, avian selvällä "raamattu sanoo" - periaatteella. Lisäksi tiedeyhteisöissä itsessään on niin kova kilpailu siitä, että kenen teoria nyt on vallalla, että se sumentaa oikean tutkimuksen mahdollisuudet.
P.Aholainen ja ZyrTech, teitte moderaattoreina aivan oikean ratkaisun kyseisen keskusteluketjun suhteen.Tein oman ratkaisun kyseisen viestiketjun lopulliseen lukitsemiseen kyselemättä enempää.
Käytiin vähän aikaisemmin ZyrTechin kanssa asiaa läpi ja kun alkoi tulla yhteydenottoja foorumin vanhimmilta ym. foorumilaisilta lukitsin viestiketjun lopullisessti.
Kannan asiasta täyden vastuun ja kun kyseessä oli rajatapaus foorumilla niin ollaan tässä tilanteessa.
Katson paremmaksi vaihtoehdoksi että foorumilla pysyy entiset käyttäjät ja kuuntelen myös mitä suurin osa foorumilaisista on asioihin mieltä.
Joskus joutuu tekemään nopeita ja kovia ratkaisua että foorumi pysyy valtaosan käyttäjien mieleisenä.
Jos minun toimet ei miellytä foorumilaisia niin ei ole minulle ongelma siirtyä normi rivifoorumilaiseksi.
Orava kirjoitti:Bumerangi kirjoitti:Itsekkin tähän kyseessä olleeseen keskusteluun aktiivisesti osallistuneena haluan vielä korostaa, että omalta osaltani minulla ei ollut pienintäkään pyrkimystä provosoida viestiketjun aloittajaa. Aikomukseni oli vain kumota nämä väitteet ennenkuin ne saavuttivat mitään sen suurempaa huomiota.
Suurena historian ja metallinetsinnän harrastuksen ystävänä en vain voinut katsoa sivusta, kuinka jotain täysin vailla faktapohjaa olevaa tarinaa koitettiin syöttää kanssaharrastajille.
Onneksi lopulta moderointi lopetti tämän viestiketjun ja tälle foorumille kuulumaton toiminta saatiin loppumaan.
Pahoittelut, jos jonkun mielestä olin aiheuttamassa viestiketjussa turhaa provosointia.
Terv. Pasi H.
Minä puolestani en pysty katsomaan sivusta, kun ns. historian ystävä ottaa tehtäväkseen kumota ja kritisoida muiden aivoituksia. Kunnon tiedemiehellä pitää olla sen verran järeä luotto omaan tietoon, ettei sitä pölinät hetkauta. Lisäksi historian tulkinta muuttuu jatkuvasti, ja uudet löydöt voivat hyvinkin romuttaa omat käsityksesi. Sinun tehtäväsi, sen enempää kuin kenenkän muunkaan, ei ole julistaa mikä on oikeaa ja väärää tarinaa.
Mikä tärkeämpää: faktapohja ei ole oleellinen asia tässä harrastuksessa. Ainut millä on merkitystä, on inspiraatio. Jos täällä ryhdytään ihmisten mieliä kaitsemaan "oikean tiedon" reitille, antamatta sijaa mielikuvitukselle ja uusille näkemyksille, olkoot miten hulluja tahansa, mina lähden tästä poppoosta heti! En suostu siihen, että minua alistettaisiin akateemiseen pakkopaitaan!
ÖÖÖ?? Ei mulla mielestäni ole kahinoita kenenkään kanssa tai sanotaanko, että mun kanssa kahinointi voi olla yksinäistä puuhaairon maden kirjoitti:Voisitko selventää sanomaasi meille, jotka olemme ulkopuolella, teidän keskenäisistä kahinoista".smacine kirjoitti:Huomaa että kevät on koittanu kun tätä palstaa seuraa. Uutena ilmiönä vois mainita sen, että tää alkaa muistuttaa pikkuhiljaa sinikiven foorumeitaNo se ja sama, ihan hyvin on modet hoitanu hommansa, mutta kyllä huomaa taas kuinka moneen junaan meitäkin on riittäny
Ainahan voi junaa toki vaihtaa mutta liian kovassa vauhdissa ei kannata yrittää niinkuin jotkut ovat selkeästi tehneet, voi tulla pipi..
Henkilökohtaisesti toivon olevani väärässä monien epäilyksieni suhteen ja toivottavasti löytyy (löydämme) lisää konkreettisia todisteita jotka valaisevat historiaamme. Ihan mielelläni voisin Kollikkoakin kutsua Kemiön Faaraoksi, jos näin asia on..
Astalo kirjoitti:Juu.. Onhan se ikävää jos kaikenlaisten huuhaateorioiden levittäminen pilaisi vähitellen näin hyvän palstan maineen, joten touhu olisi hyvä saada kuriin ennen kuin tänne pesiytyy lisääkin Jukka E. Niemistä fanittavaa rajatietoporukkaa. Tämän keskustelufoorumin mukaan nimetyn facebook-ryhmänkin ilmapiiri on muuttunut tosi omituiseksi tämän talven aikana ja kaikenlainen trollaaminen sekä humalaisten kinastelu lisääntyvät jatkuvasti kiihtyvää tahtia.
Fantasiajutut ei oikein sovi meidän piiriin, jotka yritämme selvittää todellista menneisyyttä esineineen kaikkineen!Orava kirjoitti:
Ja sinäkö sen määrität mikä on fantasiauskontoa? Ha!
Ja onko se joku VAATIMUS että ihmisen pitää aina tietää perinpohjaisesti, mitä on löytänyt?
Hyvästi iäksi!