Golden Mask

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

No hienoa, että olet laitteen toimintaan tyytyväinen, mutta en kyllä noita syvyyksiä voi purematta millään niellä.

Meinaatko, että musketinkuula oli ilmatila lukuunotettuna 60cm syvyydessä ja silti antoi signaalin.

Vaikka tiedänkin että laite on tehokas, niin eipäs nyt kuitenkaan ruveta liioittelemaan. :roll:
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
pätmän
Metallinetsijä
Viestit: 119
Liittynyt: 09 Elo 2008, 17:44
Paikkakunta: Hevonkuusi

Viesti Kirjoittaja pätmän »

Eiköhän kirkko hoida nämä uskon asiat. Se on sun asias uskotko vai et.
Ei mun tarvi tässä mitään todistella, jos et osaa sätää laitettas niin voi voi..
- Vaimo
- 3 käppänää
-
- Whites Bullseye II pinpointer
Avatar
JK
Kunniajäsen
Viestit: 2165
Liittynyt: 10 Elo 2008, 21:23
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja JK »

Hmm, sodan julistus ? :wink:
Suomen Metallinetsijät Ry
Avatar
McSeeker
Raavas Tonkija
Viestit: 945
Liittynyt: 20 Touko 2007, 12:50
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja McSeeker »

50cm kuulostaa jo aika uskomattomalta. Jos kyseessä olis ollut ISO metalliesine, sitten voisi olla jo mahdollista. Kyllä mulla usko loppuu jo kauan ennen tuota 50cm rajaa kun kaivelemassa olen...
X-terra 70 + Excalibur II 8" Detector Pro Jolly Rogers kuulokkeet.

Piippailuvideoita
Avatar
Keseppa
Kunniajäsen
Viestit: 2951
Liittynyt: 18 Joulu 2008, 12:20
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

Piti ihan käydä ulkona kokeilemassa. Mulla osu käteen tommonen 20 mm:n muksetinkuula, kaivettu. Ihan vaan ilmassa testasin. Kaikki tehot ja herkkyydet maksimiin. Manuaali maahäiriöllä. Ei discriminaatiota.

47 cm ilmassa niin alko antaan ihan heikkoa signaalia mikä on jo hyvä tulos mun mielestä. Deussi suunnilleen vakiotehdasasetuksilla sai suunnilleen saman tuloksen.

Riippuu tietysti sun kuulan koosta mutta tuon pikatestin perusteella tuntuu aika uskomattomalta tulokselta. Varsinkin vasta maahan kaivetulta. Lyijyllä kestää todella kauan muodostaa ns. halo ympärillensä joka parantaa joidenki mielestä havaittavuutta. Ootko varma ettei siellä maassa ollu jotain oikeen pientä esinettä matalammalla. Mulla kävi niin Deussia testatessa että kaivamani kolikon yläpuolella oli ilmakon pati jota muut etsimet ei ollu huomannu.
Avatar
pätmän
Metallinetsijä
Viestit: 119
Liittynyt: 09 Elo 2008, 17:44
Paikkakunta: Hevonkuusi

Viesti Kirjoittaja pätmän »

No meneepä tämä nyt vaikeeksi, kun pitää yrittää todistella tekojaan.
Yriteenpä uudestaan. ja korjaus tuohon testikuoppien määrään niitä on 13.
115
140
145
165
175
250
250
294
395
397
402
502mm.
Ja jonku aikaa tavavara sateessa muhinut. Niinku sanoin saman tien kun uusi laite oli ladattu lähin testailemaan, automaatilla yli puolet kuopista jäi ilman singnaalia. mutta manuaali säädöt herkkyys 8:lla ja maabanssi kohdallaan vco,audio disc offilla ja threshold säädöllä säätelin kaikki montut kuulumaan jos säädöt oli esim niin että kuuluu juuri ja juuri sirinää tai niin että ääni juuri katoaa, niin 5 syvintä monttua jäi ulkopuolelle.
Mutta jos taas lisäsin thresholdin ääntä hiukan lisää niin taas antoi singnaalin kaikille kuopille kuinka päin vaan kelaa heilutti. En osaa sanoa kuinka olis esim pelloilla näillä säädöillä edennyt, meteli on kyllä häiritsevä kun tuntuu että singnaalia tulee niin tiheään. Enkä suinkaan tällä mun testillä yritä nostaa Golden Maskia muiden etsimien yläpuolelle varsinkaan e-Tracin :wink:
Niinkuin sanoin, singnaalin antoi joka montun kohdalla. Syytä en tiedä aiheuttaako peitetty kuoppa omia ääniä vai tavarat montun pohjalla tai kelan heilahdus.
joka tapauksessa singnaalit oli selviä ja jokainen uskoo mitä uskoo ja testakoon laitteensa niinkuin haluaa, mutta ainakin tässä mun pihalla tekemä testi vakuutti mut, vaikkei niitä säätöjä ehkä voi muualla käyttää, mene ja tiedä. Mutta heti kun tämän MUN syvyystestin tein, soitin kaverille tärinässä jolle puhelimen välityksellä tilanteen selvitin vielä jopa ääninäyttellä vaikkeihan se mitään vielä todista. :D tulkoon esiin jos haluaa.
- Vaimo
- 3 käppänää
-
- Whites Bullseye II pinpointer
Avatar
pätmän
Metallinetsijä
Viestit: 119
Liittynyt: 09 Elo 2008, 17:44
Paikkakunta: Hevonkuusi

Viesti Kirjoittaja pätmän »

Keseppa kirjoitti:Piti ihan käydä ulkona kokeilemassa. Mulla osu käteen tommonen 20 mm:n muksetinkuula, kaivettu. Ihan vaan ilmassa testasin. Kaikki tehot ja herkkyydet maksimiin. Manuaali maahäiriöllä. Ei discriminaatiota.

47 cm ilmassa niin alko antaan ihan heikkoa signaalia mikä on jo hyvä tulos mun mielestä. Deussi suunnilleen vakiotehdasasetuksilla sai suunnilleen saman tuloksen.

Riippuu tietysti sun kuulan koosta mutta tuon pikatestin perusteella tuntuu aika uskomattomalta tulokselta. Varsinkin vasta maahan kaivetulta. Lyijyllä kestää todella kauan muodostaa ns. halo ympärillensä joka parantaa joidenki mielestä havaittavuutta. Ootko varma ettei siellä maassa ollu jotain oikeen pientä esinettä matalammalla. Mulla kävi niin Deussia testatessa että kaivamani kolikon yläpuolella oli ilmakon pati jota muut etsimet ei ollu huomannu.
En voi laittaa päätä pantiksi etteikö mullan seassa piile sattumia täällä on rautaa aivan yllin kyllin, e-Tracilla etin puhtaat kohdat kun kuopat tein ja silloin ei laite reagoinut yhtään, sehän selviää sitten kun kaivan tässä joku päivä kuoppa kerrallaan esineistä,peitän ja koitan tiukilla säädöillä golden maskilla pyyhkiä yli. :wink:
- Vaimo
- 3 käppänää
-
- Whites Bullseye II pinpointer
Avatar
Akke65
Raavas Tonkija
Viestit: 605
Liittynyt: 29 Elo 2007, 20:35
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Akke65 »

Mutta heti kun tämän MUN syvyystestin tein, soitin kaverille tärinässä jolle puhelimen välityksellä tilanteen selvitin vielä jopa ääninäyttellä vaikkeihan se mitään vielä todista. :D tulkoon esiin jos haluaa.[/quote]

Kyllä mä allekirjoitan täysin pätmänin testituloksen, olin puhelimen välityksellä tässä testauksessa mukana. Äänet olivat selkeät jopa noilla syvimmilläkin testimontuilla.
GoldenMask 4
Tesoro Vaquero


* Kaikki saa mutta komiat ensin*
Avatar
pätmän
Metallinetsijä
Viestit: 119
Liittynyt: 09 Elo 2008, 17:44
Paikkakunta: Hevonkuusi

Viesti Kirjoittaja pätmän »

Akke65 kirjoitti:Mutta heti kun tämän MUN syvyystestin tein, soitin kaverille tärinässä jolle puhelimen välityksellä tilanteen selvitin vielä jopa ääninäyttellä vaikkeihan se mitään vielä todista. :D tulkoon esiin jos haluaa.
Kyllä mä allekirjoitan täysin pätmänin testituloksen, olin puhelimen välityksellä tässä testauksessa mukana. Äänet olivat selkeät jopa noilla syvimmilläkin testimontuilla.[/quote]

UGH. :D
- Vaimo
- 3 käppänää
-
- Whites Bullseye II pinpointer
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Kävin testaamassa tuota Gm3 uimarannan hietikolla ja se homma ainakin tuli huomattua, että laite tykkää aika paljon ruosteisista kaljapullonkorkeista, mutta pahoja ne ovat aika monelle laitteelle, toki jokunen korkki antoi hieman pätkivää ääntä, josta ne osasi erottaa.

Folion sain eliminoitua discriminaation nostolla suht tehokkaasti, myöskään tölkkien repäisykorkit eivät olleet juuri harmina.

Kaivoin muutaman kolikon hiekasta ja niille signaali oli oikein mainio, eli vaikuttaisi olevan ihan toimiva tekele myös uimarannalla.
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
Akke65
Raavas Tonkija
Viestit: 605
Liittynyt: 29 Elo 2007, 20:35
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Akke65 »

Onko Etsijä82:lla koneen mukana tulleet akut kiinni vai oletko vaihtanut ne suuremman kapasiteetin omaaviin akkuihin? Mikähän toiminta-aika luvataan koneelle noilla alkuperäisenä koneen mukana tulleilla 700 mAh Nicd akuilla? Itse vaihdoin koneeseen 2700 mAh Nimh akut, akut kestivät todella huonosti. Arvioisin että n 6 tunnin "ajelun" jälkeen ne olivat tyhjinä. Latasin akut koneen mukana tulleella laturilla niin kauan että laturi näytti vihreätä eli n. 2 tuntia, sen mukaan akut olisivat olleet täynnä. Täytyy kokeilla latausta yön yli jos vaikka se auttaisi???
Viimeksi muokannut Akke65, 13 Kesä 2010, 21:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
GoldenMask 4
Tesoro Vaquero


* Kaikki saa mutta komiat ensin*
Avatar
NÄÄTÄ
Kunniajäsen
Viestit: 1530
Liittynyt: 26 Huhti 2010, 12:52
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja NÄÄTÄ »

Olen huomannut, että Blisstoolilla on myös vaikea erottaa ruosteisia korkkeja. Riippuen ilmeisesti asennosta, joskus saa hieman pätkivän signaalin, mutta usein se on kyllä kolikon kaltainen.
Golden Mask 4W Pro + Garrett ProPointer
(Entisiä vehkeitä: ACE250, Blisstool LTC48 ja 64 v1, AT Pro, XP Deus)
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Akke65 kirjoitti:Onko Etsijä82:lla koneen mukana tulleet akut kiinni vai oletko vaihtanut ne suuremman kapasiteetin omaaviin akkuihin? Mikähän toiminta-aika luvataan koneelle noilla alkuperäisenä koneen mukana tulleilla 700 mAh Nicd akuilla? Itse vaihdoin koneeseen 2700 mAh Nimh akut, akut kestivät todella huonosti. Arvioisin että n 6 tunnin "ajelun" jälkeen ne olivat tyhjinä. Latasin akut koneen mukana tulleella laturilla niin kauan että laturi näytti vihreätä eli n. 2 tuntia, sen mukaan akut olisivat olleet täynnä. Täytyy kokeilla latausta yön yli jos vaikka se auttaisi???
En ole vaihtanut akkuja ja vakioakut ovat kestäneet ehkä n. 15-20 tuntia. Vilkaisin äsken ohjeita ja akkujen luvataan kestävän n. 40 tuntia, ei kyllä ihan kestä noin kauan. :roll:

Oma laturi ei myöskään lataa noita akkuja kuin n. 2-3 tuntia ja sitten ne ovat ilmeisesti täynnä.

No empä minä odottanutkaan saavani mitään huippuakkua laitteen hinnalla, mutta kunhan akut menee sököksi, niin pistän sisälle Sanyo eneloopit, niin luulisi kestävän vähän pitempään. :)
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
Akke65
Raavas Tonkija
Viestit: 605
Liittynyt: 29 Elo 2007, 20:35
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Akke65 »

En ole vaihtanut akkuja ja vakioakut ovat kestäneet ehkä n. 15-20 tuntia. Vilkaisin äsken ohjeita ja akkujen luvataan kestävän n. 40 tuntia, ei kyllä ihan kestä noin kauan. :roll:

Oma laturi ei myöskään lataa noita akkuja kuin n. 2-3 tuntia ja sitten ne ovat ilmeisesti täynnä.

No empä minä odottanutkaan saavani mitään huippuakkua laitteen hinnalla, mutta kunhan akut menee sököksi, niin pistän sisälle Sanyo eneloopit, niin luulisi kestävän, vähän pitempään. :)[/quote]

Ok, täytyy vaihtaa takasin alkuperäiset jos noihin ei saa enempää henkeä. Tuo 15-20 tuntia on ihan sopiva kesto akuille, 6 tuntia on liian vähän.
GoldenMask 4
Tesoro Vaquero


* Kaikki saa mutta komiat ensin*
Avatar
Keseppa
Kunniajäsen
Viestit: 2951
Liittynyt: 18 Joulu 2008, 12:20
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

Kun sulla on akut irti sieltä niin mittaa ne yleismittarilla. Jos jossaki kennossa on selkeesti muita matalampi jännite niin se voi olla viallinen. Jos siellä on viallinen niin se imee mehut muistaki kun sisäinen vastus kasvaa.

Eihän nuo mitään kalliita kennoja ole eli yks viallinen on ihan mahdollista. Ongelmaks muodostuu vaan löytää uus samanlainen kenno kun erilaista ei sais sekottaa pakettiin. Finndetectorilta vois sillon kans kysyä saikso sen kautta irtokennoja ostaa.

Kannattaa muistaa olla tarkkana lataamisen kans. NiCd akuthan on herkkiä siitä että ne pitäis aina purkaa kokonaan ennen latausta ja ladata täyteen ennen käyttöä, muisti-ilmiö. Niitten kapasiteetti kasvaa kans alussa noin 5 latauksen aikana.
Avatar
Keseppa
Kunniajäsen
Viestit: 2951
Liittynyt: 18 Joulu 2008, 12:20
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

Tuommoset sääsuojat tuli noihin GM piipareihin. Vaikuttaa asialliselta suojalta ja tukeva kuten laite muutenki. Kyllähän tuo vähä vaikeuttaa säätämistä kun on päällä mutta eihän sitä tarvikkaan ku sateella. Jos pitää etuosan kahta tarranauhaa auki niin alimpiin sätimiin pääsee käsiks. Muovipussi on ollu ihan toimiva kans mutta kyllä tämä kuitenkin on toimivampi ja ainaki paremman näkönen :roll:. Kelan pistokettahan se ei suojaa mutta eiköhän sen tiiveys riitä kunhan on kunnolla kiinni ja tuskin sitä ihan pahimmassa kaatosateessa viittii heilua.

Ostin kans Lidlistä 2500 mAh akkuja tuohon GM 3:een. Siihen hintaan millä niitä sai ne tuskin on hirveen laadukkaat mutta sen aika näyttää. Ennestään mulla on samanmerkkisiä 9V ladattavia ja ne on ainaki ollu ihan toimivia. Mietin samalla sääsuojausta akkukotelolle mutta tulin siihen tulokseen että se on tarpeeks tiivis niinku se on. Jos jonkun tulpan kehittäis latausreikään niin se riittäköön.


Kuva

Kuva

Klikkaa kuvia niin näät paremmin.
Avatar
Keseppa
Kunniajäsen
Viestit: 2951
Liittynyt: 18 Joulu 2008, 12:20
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

Laitetaan nyt kuva vielä kuljetuspussista. Sopivan tilava pussi missä on tasku pikkutavaroille sisäpuolella ja tarranauha millä laitteen saa pysymään paikallaan. Paljo siistimpää kuljettaa laitetta tämän sisällä kuin että laittaa sen savisena auton sisälle. Tuohon kun vielä laittaa sopiva hihnat niin sitähän kantais vaikka selässä. Mulla useesti kulkee Deussiki tämän sisällä yhdessä GM 3:en kanssa.


Kuva
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Toimivan näköiseltä sadesuojalta tuo kovasti näyttää, pitäisiköhän pistää tilaukseen. :roll:
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
Keseppa
Kunniajäsen
Viestit: 2951
Liittynyt: 18 Joulu 2008, 12:20
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

Eihän se ole edes hinnalla pilattu :D
Avatar
Rolle
Metallinetsijä
Viestit: 165
Liittynyt: 12 Maalis 2009, 21:19
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Sorruin sitten minäkin, GM3 seisoo olohuoneen nurkassa 8) .
Asiallisen oloinen laite. Jos tuota nyt ei aivain väärin kohtele niin uskoisin sen olevan melko pitkäikäinen hankinta. Varren yläosa on jopa tarpeettoman järeästä putkesta tehty ja käden tukikin on jämäkkää metallilevyä. Jouduin tosin ensimmäiseksi heti lisäämään tukikaariin 2cm pehmustetta puolellensa kun muuten etsin heilui liikaa kädessä.
Säätönuppien tuntuma on erittäin asiallinen, mitä nyt export-mallin monikierroksinen GB-nuppi on hieman vetelämmän oloinen. 10 kierroksinen potikka siis kyseessä. Myös kelaa pitää kehua, tuntuu ja näyttää siltä miltä pitääkin.

Niin, sitten sitä pitäisi varmaan oppia käyttämään. Keseppan ohjeet ovat onneksi helppolukuiset ja sisältävät paljon selvästi kokemusperäistä tietoa jota muista ohjeista ei löydy :D . Unohdin ohjeet vanhempieni asunnolle joten en niitä nyt pysty selaamaan. Mitä merkitystä Audio Disc nappulalla oikein on? Toimiiko discriminointi myös OFF asennossa Disc-nupin osoittamalla tavalla?
Golden Mask 3, Garrett ACE 250
Avatar
Rolle
Metallinetsijä
Viestit: 165
Liittynyt: 12 Maalis 2009, 21:19
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Golden Maskien akut eivät ilmeisesti ole hääppöisiä, mutta mikä on valmistajan tai Finndetectorin kanta akkujen vaihtamiseen ja takuuseen toimenpiteen jälkeen? Akut (erityisesti ne halvat..) kuitenkin ovat kulutustavaraa, eikä uusien kennojen vaihtamisen mielestäni pitäisi vaikuttaa muun elektroniikan takuuseen mitenkään. Kyllähän autoonkin renkaat saa itse vaihtaa...
2000 mAh Eneloopeilla laitetta pyörittäisi 50 mA keskikulutuksella 40 tuntia, minkä lisäksi Eneloopeissa pitäisi olla 75% sähköstä vielä 3 vuoden varastoinnin jälkeen.
Golden Mask 3, Garrett ACE 250
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Rolle kirjoitti: Toimiiko discriminointi myös OFF asennossa Disc-nupin osoittamalla tavalla?
Itse etsin audio disc off asennossa, joten discriminaatio nupilla säädetään mitä hyljitään, toki korkeimmillakaan asetuksillakaan laite ei juuri hylkää paljon pientä folionpalaa suurempaa. 8)
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
Rolle
Metallinetsijä
Viestit: 165
Liittynyt: 12 Maalis 2009, 21:19
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Etsijä82 kirjoitti:
Rolle kirjoitti: Toimiiko discriminointi myös OFF asennossa Disc-nupin osoittamalla tavalla?
Itse etsin audio disc off asennossa, joten discriminaatio nupilla säädetään mitä hyljitään, toki korkeimmillakaan asetuksillakaan laite ei juuri hylkää paljon pientä folionpalaa suurempaa. 8)
Täytyykin varmaan mennä huomenna pihalle leikkimään hieman tuolla Audio DISC nappulalla. Miten kohteen ääni muuttuu käännettäessä OFF-NORM-FULL asentojen välillä? Pysyykö hyvän kohteen ääni normaalina ja rauta rupeaa pätkimään? Vai katoaako raudan ääni kokonaan? Suositeltavaa ilmeisesti on automaattiasennossa käyttää laitetta Audio disc pois päältä.
Kaivelin tänään metsämaastosta automaatilla läjän helppoja matalia kohteita, lähinnä pistoolin, kiväärin ja haulikon hylsyjä, mutta syviä kohteita ei vielä ilmaantunut. Thresholdin pidin suurimman osan ajasta juuri ja juuri kuultavana. Alkuun hieman vaikeaa kuunnella äänen pieniä muutoksia kun kelaa joutuu juurien ja kivien takia nostamaan maasta kuitenkin ja threshold-ääni muuttuu jo senkin takia.
Golden Mask 3, Garrett ACE 250
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Rolle kirjoitti: Täytyykin varmaan mennä huomenna pihalle leikkimään hieman tuolla Audio DISC nappulalla. Miten kohteen ääni muuttuu käännettäessä OFF-NORM-FULL asentojen välillä? Pysyykö hyvän kohteen ääni normaalina ja rauta rupeaa pätkimään? Vai katoaako raudan ääni kokonaan? Suositeltavaa ilmeisesti on automaattiasennossa käyttää laitetta Audio disc pois päältä.
En ole oikeastaan kokeillut juurikaan tuota audio disc säätöä, mutta ei tuo äänet mielestäni mihinkään muuttuneet pelkästään audio disc vipua vääntelemällä, ohjeissa neuvottiin, että laite pitäisi olla manual gb asennossa, että audio disc toimisi, eli leiki sinä noilla säädöillä niin sillähän tuo homma selvinnee.

Tuota v.c.o disc vipua olen käyttänyt noiden isompien rautojen tunnistamisessa, ihan kohtuullisella menestyksellä.

Raudan ääni ei varmaan katoa täysin mihinkään, eikä tarvitsekkaan, koska on hyvä kuulla edes hiukan milloin maa sisältää paljon rautaa ja kyllä sen hyvän äänen erottaa hyvin sitten kaiken sen rätinän seasta.

Ehkä Keseppa tai joku muu osaisi kertoa noista säädöistä enemmän, koska itselle välttää ihan nämä perussäädöt toistaiseksi ja niillä mennään ainakin tämä kausi, ehkä perehdyn noihin säätöihin itse sitten joskus. 8)
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
Velsku
Metallinetsijä
Viestit: 288
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 13:01
Paikkakunta: Revonlahti - Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Velsku »

Auto GB Asennossa on discriminaatio aina päällä, sen tasoa säädetään disc säätimestä. Laitetta ei ole tarkoitettu käytettäväksi AutoGB ja Audio disc vivut yhtäaikaa päällä. Eli jos noin on, laite ei käyttäydy oikein. (Huomaa, miten punaiset viivat menevät viusta toiselle laitteessa ja kertovat myös tuon.)

Manual GB:llä sitten tuota Audio disc vipua käytetään asettamaan discriminaatiota, itse käytän pelkkää "low" asentoa. Tähän asti riittänyt, eikä rautaa tarvitse enää laiten käytön opittua juuri kaivaa. (tai, no eihän tässä ole joutanut kaivelemaankaan)

Eilen käytimme lapsia uimarannalla, piippari oli tietenkin minulla matkassa, mutta muuta en kerennyt tehdä, kuin säätää GB:n jolloin pienempi tyttö (1.5v) alkoi jo vaatia syliin... Ilmeisesti tuuli ja täysi rannallinen ihmisiä vähän ujostutti. Se siitä piippailusta sitten...


- Velsku
--------------------
Minelab Explorer XS, (8", 10,5", 15"WOT)
Garrett AT Pro (vakio + 5"x8" kelat)
Minelab digger
Garrett pro pointer
Garrett sandscoop
Vastaa Viestiin