Meinaatko, että musketinkuula oli ilmatila lukuunotettuna 60cm syvyydessä ja silti antoi signaalin.
Vaikka tiedänkin että laite on tehokas, niin eipäs nyt kuitenkaan ruveta liioittelemaan.

En voi laittaa päätä pantiksi etteikö mullan seassa piile sattumia täällä on rautaa aivan yllin kyllin, e-Tracilla etin puhtaat kohdat kun kuopat tein ja silloin ei laite reagoinut yhtään, sehän selviää sitten kun kaivan tässä joku päivä kuoppa kerrallaan esineistä,peitän ja koitan tiukilla säädöillä golden maskilla pyyhkiä yli.Keseppa kirjoitti:Piti ihan käydä ulkona kokeilemassa. Mulla osu käteen tommonen 20 mm:n muksetinkuula, kaivettu. Ihan vaan ilmassa testasin. Kaikki tehot ja herkkyydet maksimiin. Manuaali maahäiriöllä. Ei discriminaatiota.
47 cm ilmassa niin alko antaan ihan heikkoa signaalia mikä on jo hyvä tulos mun mielestä. Deussi suunnilleen vakiotehdasasetuksilla sai suunnilleen saman tuloksen.
Riippuu tietysti sun kuulan koosta mutta tuon pikatestin perusteella tuntuu aika uskomattomalta tulokselta. Varsinkin vasta maahan kaivetulta. Lyijyllä kestää todella kauan muodostaa ns. halo ympärillensä joka parantaa joidenki mielestä havaittavuutta. Ootko varma ettei siellä maassa ollu jotain oikeen pientä esinettä matalammalla. Mulla kävi niin Deussia testatessa että kaivamani kolikon yläpuolella oli ilmakon pati jota muut etsimet ei ollu huomannu.
Kyllä mä allekirjoitan täysin pätmänin testituloksen, olin puhelimen välityksellä tässä testauksessa mukana. Äänet olivat selkeät jopa noilla syvimmilläkin testimontuilla.[/quote]Akke65 kirjoitti:Mutta heti kun tämän MUN syvyystestin tein, soitin kaverille tärinässä jolle puhelimen välityksellä tilanteen selvitin vielä jopa ääninäyttellä vaikkeihan se mitään vielä todista.tulkoon esiin jos haluaa.
En ole vaihtanut akkuja ja vakioakut ovat kestäneet ehkä n. 15-20 tuntia. Vilkaisin äsken ohjeita ja akkujen luvataan kestävän n. 40 tuntia, ei kyllä ihan kestä noin kauan.Akke65 kirjoitti:Onko Etsijä82:lla koneen mukana tulleet akut kiinni vai oletko vaihtanut ne suuremman kapasiteetin omaaviin akkuihin? Mikähän toiminta-aika luvataan koneelle noilla alkuperäisenä koneen mukana tulleilla 700 mAh Nicd akuilla? Itse vaihdoin koneeseen 2700 mAh Nimh akut, akut kestivät todella huonosti. Arvioisin että n 6 tunnin "ajelun" jälkeen ne olivat tyhjinä. Latasin akut koneen mukana tulleella laturilla niin kauan että laturi näytti vihreätä eli n. 2 tuntia, sen mukaan akut olisivat olleet täynnä. Täytyy kokeilla latausta yön yli jos vaikka se auttaisi???
Itse etsin audio disc off asennossa, joten discriminaatio nupilla säädetään mitä hyljitään, toki korkeimmillakaan asetuksillakaan laite ei juuri hylkää paljon pientä folionpalaa suurempaa.Rolle kirjoitti: Toimiiko discriminointi myös OFF asennossa Disc-nupin osoittamalla tavalla?
Täytyykin varmaan mennä huomenna pihalle leikkimään hieman tuolla Audio DISC nappulalla. Miten kohteen ääni muuttuu käännettäessä OFF-NORM-FULL asentojen välillä? Pysyykö hyvän kohteen ääni normaalina ja rauta rupeaa pätkimään? Vai katoaako raudan ääni kokonaan? Suositeltavaa ilmeisesti on automaattiasennossa käyttää laitetta Audio disc pois päältä.Etsijä82 kirjoitti:Itse etsin audio disc off asennossa, joten discriminaatio nupilla säädetään mitä hyljitään, toki korkeimmillakaan asetuksillakaan laite ei juuri hylkää paljon pientä folionpalaa suurempaa.Rolle kirjoitti: Toimiiko discriminointi myös OFF asennossa Disc-nupin osoittamalla tavalla?
En ole oikeastaan kokeillut juurikaan tuota audio disc säätöä, mutta ei tuo äänet mielestäni mihinkään muuttuneet pelkästään audio disc vipua vääntelemällä, ohjeissa neuvottiin, että laite pitäisi olla manual gb asennossa, että audio disc toimisi, eli leiki sinä noilla säädöillä niin sillähän tuo homma selvinnee.Rolle kirjoitti: Täytyykin varmaan mennä huomenna pihalle leikkimään hieman tuolla Audio DISC nappulalla. Miten kohteen ääni muuttuu käännettäessä OFF-NORM-FULL asentojen välillä? Pysyykö hyvän kohteen ääni normaalina ja rauta rupeaa pätkimään? Vai katoaako raudan ääni kokonaan? Suositeltavaa ilmeisesti on automaattiasennossa käyttää laitetta Audio disc pois päältä.