Kiitti tiedoista Öhkö, Toro ja Jellona. Eipä tullut henkselit/sukkanauhan lukistus mieleen, vaikka selvästi se jokin lukitussysteemi on. Toimiikin vielä. Tuollaisen junan pyörän olen mielestäni löytänyt ennenkin samasta pellosta. Taitaa olla 2010 löytöarkistoissa.
Tulee muuten aikaisin pimeää nykyään. Päätin että lähden melkein suoraan töistä pellolle tonkimaan ja ekoja kuoppia kaivaessa alkoi jo hämärtämään. Hopeaa on löytynyt hyvin viimeaikoina ja niin nytkin, vaikka meinasi tulla kiire sen löytämisen kanssa. Oli jo ihan pimeää ja vettä alkoi ropisemaan niskaan kun tämä löytyi.
Ihmeen tummunut tuo on, mutta on siinä leimat ja kaikki. Hopeaa(jos tuo lasketaan mukaan) on löytynyt viimeisellä 9 peltoreissulla löytynyt 8 kertaa.
Taskun pohjalta löytyi mielenkiintoinen mutapaakku, jonka olin sinne jollain reissulla tipauttanut. Tai mielenkiintoinen oli sen sisus kun pesaisin sen, löytyi sisältä kaksinkerroin taittunut metallinpala. Pesun jälkeen se näyttikin jo tältä.

Olen näkevinäni siinä kaikenmaailman arabialaisia merkkejä ja muuta kivaa, mutta voisikohan olla kolikko? Ei kai