Älä nyt turhaan kuluta auton renkaita, kyllä minä voin korjata kopeekan parempaan talteen, kun itsehhän sen hukkasin pellon reunaan.Ekomasteri kirjoitti:Voin minäkin käydä sen kopon pelastamassa, missäs se olikaan?

Älä nyt turhaan kuluta auton renkaita, kyllä minä voin korjata kopeekan parempaan talteen, kun itsehhän sen hukkasin pellon reunaan.Ekomasteri kirjoitti:Voin minäkin käydä sen kopon pelastamassa, missäs se olikaan?
Olisin vain jeesannutEtsijä82 kirjoitti:Älä nyt turhaan kuluta auton renkaita, kyllä minä voin korjata kopeekan parempaan talteen, kun itsehhän sen hukkasin pellon reunaan.Ekomasteri kirjoitti:Voin minäkin käydä sen kopon pelastamassa, missäs se olikaan?
Kyllä minä sinun jeesaukset tiedän, tyhjentäisit avuliaasti myös saman tien koko pellon kaikesta kiinnostavasta.Ekomasteri kirjoitti:Olisin vain jeesannut![]()
Minulla on ollut sama meininki jo alusta lähtien, että ikä ennätys taitaa paukkua aika iloiseen ja ei taida myntti olla edes Ruottalainen, tulee mieleen Tanskalainen tahi Saksalainen.Velsku kirjoitti:Mitään selvää tuosta kyllä saanut myntbokenin kanssa vielä, mutta tuntuma on, että sulla taitaa mennä ikäennätys uusiksi.
- Velsku
Halkaisija n. 26 mm, kuparia tuo vaikuttaisi suurimmaksi osaksi olevan ja hitusen hopeaa tuossa on oltava mukana, muuten tuskin olisi säilynyt edes noin hyvänä.Velsku kirjoitti:Laitatko tuon halkaisijan ja materiaalin. Eli onko hopeaa (tuskin ainakaan kovin paljoa, kun tuossa kunnossa)
Halkaisijalla ainakin saa ruotsalaisista joitain vaihtoehtoja poistettua.
- Velsku
Kiitoksia kaikille onnitteluista.P.Aholainen kirjoitti:Nonniin etsijä!
se on siinä.
Onnittelu kolikosta siitä että muutkin saa historiaa muutettua kuin Leijona.![]()
(Leijonaa väheksymättä)
Etsijä82 kirjoitti:Tuukka Talvio vastasi kolikosta näin:
Kuvasta on hieman vaikea saada selvää,
mutta kyseessä on joka tapauksessa tanskalaisen amiraalin Sören Norbyn
Gotlannissa 1523 lyöttämä raha (ks. L. O. Lagerqvist, Svenska mynt under
vikingatid och medeltid, s. 159). Näitä rahoja tunnetaan jonkin verran
Suomesta, sillä Norby piti eräässä vaiheessa Etelä-Suomea hallussaan.
Herran jumala sanon minä...1523 luvulta oleva kolikko..![]()
![]()
Tuukka Talvio haluaa kolikon tutkimukseen, koska löytö on kiinnostava Suomen historian kannalta.![]()
Niin, kolikko on varmasti vanhimpia rahoja mitä voi täältä löytyä, mutta saattaa jäädä arvoitukseksi, että millä todennäköisyydellä Gotlantilainen kolikko on päätynyt tänne asti, onhan tuo jo suorastaan aikamoinen ihme.Jedward kirjoitti: Myös Pohjois-Savon asuttaminen käynnistyi noihin samoihin aikoihin.