Golden mask 3 vs X-terra 70 käytännön syvyystesti.

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
Avatar
patti
Kunniajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 01 Heinä 2010, 20:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja patti »

Etsijä82 kirjoitti:
patti kirjoitti:
Etsijä82 kirjoitti: Böö, ei tommonen ilmatesti ole mitenkään vakuuttava, koska oikeat testit tehdään maapohjalla, mars sinne loskaan kahlaamaan. :lol:
No mähän sanoin että saa arvostella mut en nyt keskiyöllä enää lähde mitään Blair Witch videoita tekemään ;) Tuon videon pointti oli kuitenkin se, että tarpeeksi hidas liike erottelee. Arvaa mitä tapahtui, kun heilutin nopeammin?

t. patti
No kun heiluttelit nopeammin, niin erottelu toimi vielä entistäkin paremmin. :roll:
Joo se oli niin salamannopea, että ei erottanut edes sitä taukoa kolikoiden välissä :D ;)

t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
Avatar
patti
Kunniajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 01 Heinä 2010, 20:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja patti »

Etsijä82 kirjoitti: Tuokin asia pitäisi testata käytännössä, mutta emmehän me nopeuden laitteiden omistajat käytännössäkään tarvitse heilutella mitään etananvauhtia näitä laitoksiamme, tosin en tiedä sanoa noista Minelabin laitteista. :lol:
Joo mutta mulla pisti silmään se, kun tossa vikalla videollas hidastit maskin heilutusvauhtia, että sait kolikot erottumaan. Siitä tämä kaikki sai alkunsa. Kokeiles maskilla 2 cm välejä kolikoissa miten hitaalle pitää mennä?

t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

patti kirjoitti: Joo mutta mulla pisti silmään se, kun tossa vikalla videollas hidastit maskin heilutusvauhtia, että sait kolikot erottumaan. Siitä tämä kaikki sai alkunsa. Kokeiles maskilla 2 cm välejä kolikoissa miten hitaalle pitää mennä?

t. patti
Halusinkin näyttää videolla, että laite todellakin kykeni erottelemaan nuo kolikot toisistaan, mutta ei tuo heiluttelunopeus silti tarvinnut olla mitenkään kovin hidasta että homma pelasi ja toisaalta rautapitoisessa maastossa hieman hitaampi heiluttelu parantaa juuri tuota erottelukykyä ja palautumiskykyä.

Ei taida enää 2cm päästä kyetä erottelemaan noita kolikoita toisistaan, tuli sitäkin kokeiltua, ei tämä laitos mikään Deus kuitenkaan ole.:wink:

No pitää nyt vielä kokeilla tuollakin ihan oikeasti, niin josko vaikka koko kolikkorivi menisi läpi yhdellä leveällä piipillä. :lol:
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
patti
Kunniajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 01 Heinä 2010, 20:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja patti »

Etsijä82 kirjoitti: Ei taida enää 2cm päästä kyetä erottelemaan noita kolikoita toisistaan, tuli sitäkin kokeiltua, ei tämä laitos mikään Deus kuitenkaan ole.:wink:

No pitää nyt vielä kokeilla tuollakin ihan oikeasti, niin josko vaikka koko kolikkorivi menisi läpi yhdellä leveällä piipillä. :lol:
Heh, pakkomielteet ne on itse kullakin. Mun oli pakko sun naljailun jälkeen mennä tonne ulos luontoon ottamaan 2 cm kuparipennitestiä useammalla kolikolla ja maata vasten. Tässä tulokset. Jos Deus kerran pystyy tuohon niin täytyy olla erittäin tyytyväinen tähän halpis Fisheriin :roll:

Fisher F5, 11" DD-kela, 1 pennin kuparikolikot 2 cm päässä toisistaan:
http://www.youtube.com/watch?v=9ScN4K3SLb8

Tuo riittää kyllä mun euroetsintään erottelunopeudeksi. Minä olla tyytyväinen ja minä mennä nukkumaan.

t. patti

ps. Nyt alkoi tuo naulatesti kiinnostaa, laita nauloja tulemaan ;)
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
Avatar
Jussi
Kunniajäsen
Viestit: 1178
Liittynyt: 29 Marras 2009, 13:11
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Etsijä82 kirjoitti:Olispa hauska nähdä jollain garrett ace 250 sama testi, saattaisi jopa tippua kelkasta paljon ennen noita etäisyyksiä. :)
Kuulostaa haasteelta! :D
Pitää katsoa, josko jaksaisi väsätä moisesta testivideon, tai ainakin testata, kannattaako sitä toimitusta kuvata... :roll: :D
garrett ace 250
GM3
XP Deus
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Jussi kirjoitti:
Etsijä82 kirjoitti:Olispa hauska nähdä jollain garrett ace 250 sama testi, saattaisi jopa tippua kelkasta paljon ennen noita etäisyyksiä. :)
Kuulostaa haasteelta! :D
Pitää katsoa, josko jaksaisi väsätä moisesta testivideon, tai ainakin testata, kannattaako sitä toimitusta kuvata... :roll: :D
No tietenkin pitää kuvata, että nähdään tuokin ihme.

Aloita vaikka 10cm välein ja heilauta hitaammin/nopeammin, niin kuulostellaan kilkutusten määrä. :roll:
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

patti kirjoitti:
Etsijä82 kirjoitti: Ei taida enää 2cm päästä kyetä erottelemaan noita kolikoita toisistaan, tuli sitäkin kokeiltua, ei tämä laitos mikään Deus kuitenkaan ole.:wink:

No pitää nyt vielä kokeilla tuollakin ihan oikeasti, niin josko vaikka koko kolikkorivi menisi läpi yhdellä leveällä piipillä. :lol:
Heh, pakkomielteet ne on itse kullakin. Mun oli pakko sun naljailun jälkeen mennä tonne ulos luontoon ottamaan 2 cm kuparipennitestiä useammalla kolikolla ja maata vasten. Tässä tulokset. Jos Deus kerran pystyy tuohon niin täytyy olla erittäin tyytyväinen tähän halpis Fisheriin :roll:

Fisher F5, 11" DD-kela, 1 pennin kuparikolikot 2 cm päässä toisistaan:
http://www.youtube.com/watch?v=9ScN4K3SLb8

Tuo riittää kyllä mun euroetsintään erottelunopeudeksi. Minä olla tyytyväinen ja minä mennä nukkumaan.

t. patti

ps. Nyt alkoi tuo naulatesti kiinnostaa, laita nauloja tulemaan ;)
Pakkomielteet ne on kullakin, mutta onhan näillä testauksilla myös käytännön hyötyä, kun sitä kautta voi oppia hakemaan sopivan herkkyystason kuhunkin tilanteeseen sopivaksi.

Minulla oli noissa erottelutesteissä threshold nuppi 5,5, toki etsintäsyvyys ottaa osumaa noin vähäisellä herkkyydellä, mutta toki erottelunopeuskin kasvaa sitten suhteessa.

Normaalisti tykkään pistää herkkyyksiä enemmän kuin riittävästi, mutta pitää kyllä kokeilla, että minkälaista hyötyä saavutetaan vaikka tuolla herkkyydellä, kun puhutaan oikein hankalista olosuhteista. 8)
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
Leijona
Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen
Viestit: 10507
Liittynyt: 04 Helmi 2009, 22:01
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Viesti Kirjoittaja Leijona »

Etsijä82 kirjoitti:
Leijona kirjoitti:Hyvältä kuulosti.
Koetas vielä, niinkuin Deus-videossa, että lyöt nauloja lautaan, niin että kanta jää näkyviin ja sitten kolikko kyljelleen väliin (vai näinkö väärin? ja kielestä en ymmärtänyt mitään). :wink:
Eivät olleet nauloja, vaan sitä jotain ihme piippauksen antavaa hiiltä tms., jota löytyy Englannin pelloilta. :roll:
Eivät olleet nauloja eikä hiiltä tms, vaan ruuveja :)
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Leijona kirjoitti:
Etsijä82 kirjoitti:
Leijona kirjoitti:Hyvältä kuulosti.
Koetas vielä, niinkuin Deus-videossa, että lyöt nauloja lautaan, niin että kanta jää näkyviin ja sitten kolikko kyljelleen väliin (vai näinkö väärin? ja kielestä en ymmärtänyt mitään). :wink:
Eivät olleet nauloja, vaan sitä jotain ihme piippauksen antavaa hiiltä tms., jota löytyy Englannin pelloilta. :roll:
Eivät olleet nauloja eikä hiiltä tms, vaan ruuveja :)

Jostain foorumiltako tuon tiedon nappasit, mutta miksi tuossa videossa testataan COKE ID ohjelmaa, koska ei ruuvit ole mitään hiilen tapaista tavaraa. :?
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
patti
Kunniajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 01 Heinä 2010, 20:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja patti »

Etsijä82 kirjoitti: Ei taida enää 2cm päästä kyetä erottelemaan noita kolikoita toisistaan, tuli sitäkin kokeiltua, ei tämä laitos mikään Deus kuitenkaan ole.:wink:

No pitää nyt vielä kokeilla tuollakin ihan oikeasti, niin josko vaikka koko kolikkorivi menisi läpi yhdellä leveällä piipillä. :lol:
No, kokeilitko, missä video??? ;)

t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

patti kirjoitti:
Etsijä82 kirjoitti: Ei taida enää 2cm päästä kyetä erottelemaan noita kolikoita toisistaan, tuli sitäkin kokeiltua, ei tämä laitos mikään Deus kuitenkaan ole.:wink:

No pitää nyt vielä kokeilla tuollakin ihan oikeasti, niin josko vaikka koko kolikkorivi menisi läpi yhdellä leveällä piipillä. :lol:
No, kokeilitko, missä video??? ;)

t. patti
On ollut niin paljon kaikenlaista puuhastelua, että ei ole vielä kerennyt ja toisaalta ulkona on -18 astetta..
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
patti
Kunniajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 01 Heinä 2010, 20:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja patti »

Etsijä82 kirjoitti: On ollut niin paljon kaikenlaista puuhastelua, että ei ole vielä kerennyt ja toisaalta ulkona on -18 astetta..
Täh, et kuvannukaan viime yönä? :o
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

patti kirjoitti:
Etsijä82 kirjoitti: On ollut niin paljon kaikenlaista puuhastelua, että ei ole vielä kerennyt ja toisaalta ulkona on -18 astetta..
Täh, et kuvannukaan viime yönä? :o
Eikös sitä tavalleen yöllä nukuta, eikä kuvata mitään ihme blair witch videota. :wink:
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
patti
Kunniajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 01 Heinä 2010, 20:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja patti »

Etsijä82 kirjoitti: Eikös sitä tavalleen yöllä nukuta, eikä kuvata mitään ihme blair witch videota. :wink:
No täytyy myöntää, että toi mun video oli aika pimeä, siis valaistukselta mutta myös idealtaan :D Mutta jos oikeen hyvä syy löytyy, niin voi filmata vaikka aamuyöllä, siis jos ei nukuta... Hiukan epäilytti tossa etupihalla piippailla, kun alimmasta kerroksesta kuului kauhea kuorsaus. Ja joka kerta kun olen käynyt siinä niin tuntuu siltä, että kuorsaus alkaa, kun laite alkaa piipittämään. Taitaa nähdä huonoja unia, kun kuulee piippejä :D

t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

http://www.youtube.com/watch?v=FQHUBDgm68s

Ei jaksa Golden mask 3 oikein erotella 2cm välein laitettuja kolikoita, mutta eipä tuo tarvitsekkaan, koska minä ainakin olen paljon kiinnostuneempi tuosta palautumisnopeudesta ja etsintäsyvyydestä.

Myöskään laite ei tuntunut tykkäävän liian hitaasta heiluttelusta, eli turha on millään etananvauhdilla heilua saadakseen parhaan tuloksen.

Suorastaan yllättävän rivakka peli erottelemaan, kun ei tuo X-terrakaan sillä 6" dd kelallakaan ollut paljoa parempi erottelussa edes 15/30 herkkyydellä, kun tuossa pikaisesti testailin.:P
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
aar1pne
Kunniajäsen
Viestit: 1024
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 20:13
Paikkakunta: Keskipohjanmaa.

Mikä ida.

Viesti Kirjoittaja aar1pne »

Nyt täältä tyhmä kysymys,onko noissa testeissä kelan tunnistusalue noin kapea vain muutama sentti ? Entä jos kela käännetää 90 asteen kulmaan tesiradan päälle työnnetää ja vedetää ees taas ?
C.SCOPE Newforce R1(veteraani)
Fisher F75 SE
Paras löytö. Hannin aarre(64 hopearahaa ja kullattu hopeavyö)
Muuta. Mineraalien etsintää vuosikymmeniä, jalometallit-malmit ja muut mineraalit.
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Mikä ida.

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

aar1pne kirjoitti:Nyt täältä tyhmä kysymys,onko noissa testeissä kelan tunnistusalue noin kapea vain muutama sentti ? Entä jos kela käännetää 90 asteen kulmaan tesiradan päälle työnnetää ja vedetää ees taas ?
DD kelan koko keskipalkki on herkkää aluetta, mutta tietenkin paras Syvyys/erottelu on toki kelan keskellä, mutta juuri siksi DD kela erottelee ja kattaa lääniä nopeasti, koska säde on kapea ja myös pitkänomainen.

DD kelalla pitää esineen löydyttyä kääntyä skannaamaan se joka suunnasta, eikä sillä voi tehdä kuin samankeskisellä kelalla, jolla voi samantien skannailla ylös alas ilman että etsijän täytyy liikahtaa yhtään mihinkään.

Tuossa minun ekassa kypäräkamera testissä näkyi hyvin esimerkkinä, miten DD kelalla joutuu skannaamaan eri kulmista kiinnostavan piipin löydyttyä.

Jos nyt tarvista tulee, niin voin toki kuvata videon tuosta DD kelan tunnistusalueesta. :roll:
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
Keseppa
Kunniajäsen
Viestit: 2951
Liittynyt: 18 Joulu 2008, 12:20
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

Semmonen video voi olla hyvä. Voi olla että aika monella on epäselvää mikä käytännön ero on DD ja CC kelan välillä.
Avatar
patti
Kunniajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 01 Heinä 2010, 20:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja patti »

Etsijä82 kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=FQHUBDgm68s

Ei jaksa Golden mask 3 oikein erotella 2cm välein laitettuja kolikoita, mutta eipä tuo tarvitsekkaan, koska minä ainakin olen paljon kiinnostuneempi tuosta palautumisnopeudesta ja etsintäsyvyydestä.
Kerropas tyhmälle, kun mun mielestä tuo on juuri palautumisnopeustesti eli miten nopeasti laite toipuu edellisestä signaalista ja on valmis ottamaan vastaan seuraavan. Koska jos heilutin kelaa nopeammin niin laite ei pystynyt näkemään eri kolikoita vaan sekosi eli palautumisnopeus edellisestä kolikosta ei riittänyt ennenkuin kela oli jo seuraavan kolikon päällä.

Vai olenko mä ymmärtänyt jotain ihan väärin? :roll: Onko erottelu ja palautumisnopeus kaksi eri asiaa kun musta ne on sama asia tai ainakin hyvin läheisesti toisistaan riippuvaisia.

t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

patti kirjoitti: Vai olenko mä ymmärtänyt jotain ihan väärin? :roll: Onko erottelu ja palautumisnopeus kaksi eri asiaa kun musta ne on sama asia tai ainakin hyvin läheisesti toisistaan riippuvaisia.

t. patti
Itse olen käsittänyt asian näin, että palautumisnopeus on sitä miten nopeasti laite kykenee toipumaan hylätystä rautaesineestä ja sitten ilmaisemaan sen vieressä olevan hyvän esineen.

Erottelunopeus taasen on ilmeisesti sitten miten nopeasti laite kykenee antamaan seuraavan piipin edellisen piipin jälkeen, eli mitä nyt noilla kolikoilla juuri testailtiin.

Kummatkin asiat ovat hyvinkin lähellä toisiaan, mutta silti eivät kuitenkaan tarkoita ihan samaa vai mitenkä..näistä termeistä menee äkkiseltään helposti sekaisin, täh.

Sama minulle mitä nuo termit aina tarkoittaa, kunhan laite löytää tarpeeksi tavaraa. :roll:
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Löysin tämmösiä selityksiä Englanniksi:

RECOVERY TIME - The duration of time it takes a metal detector to respond to the next target after responding to the previous. Detectors with slow recovery speeds often are unable to respond to all targets in close proximity when discrimination is used.

TARGET SEPARATION - The ability of a metal detector to respond to individual targets within a closely spaced group.

Nämä termit menee aika hyvin puolin ja toisin sekaisin, joten taidan lopettaa metallinetsinnän ja keskittyä vaikka virkkaamiseen. :evil:
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
patti
Kunniajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 01 Heinä 2010, 20:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja patti »

Etsijä82 kirjoitti: Itse olen käsittänyt asian näin, että palautumisnopeus on sitä miten nopeasti laite kykenee toipumaan hylätystä rautaesineestä ja sitten ilmaisemaan sen vieressä olevan hyvän esineen.

Erottelunopeus taasen on ilmeisesti sitten miten nopeasti laite kykenee antamaan seuraavan piipin edellisen piipin jälkeen, eli mitä nyt noilla kolikoilla juuri testailtiin.

Kummatkin asiat ovat hyvinkin lähellä toisiaan, mutta silti eivät kuitenkaan tarkoita ihan samaa vai mitenkä..näistä termeistä menee äkkiseltään helposti sekaisin, täh.
No tuohan selviää pienellä testillä, hetkinen....

Noniin, ainakaan mä en huomaa mitään eroa F5:llä suoritetussa testissä palautumis/erottelunopeudessa käytän mä sitten kahta pennin kolikkoa tai penniä ja ruosteista naulaa (joo, mulla on YKSI hevosen kenkänaula :D). Ihan samalla nopeudella toi laite palautuu raudasta ja kuparista. Onko jotkut toiset laitteet sitten sellaisia, että ne toipuu raudasta eri tavalla kuin hyvistä materiaaleista?

t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
Avatar
patti
Kunniajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 01 Heinä 2010, 20:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja patti »

Etsijä82 kirjoitti:Löysin tämmösiä selityksiä Englanniksi:

RECOVERY TIME - The duration of time it takes a metal detector to respond to the next target after responding to the previous. Detectors with slow recovery speeds often are unable to respond to all targets in close proximity when discrimination is used.

TARGET SEPARATION - The ability of a metal detector to respond to individual targets within a closely spaced group.

Nämä termit menee aika hyvin puolin ja toisin sekaisin, joten taidan lopettaa metallinetsinnän ja keskittyä vaikka virkkaamiseen. :evil:
Musta noi määritelmät määrittelee saman asian. Pitsinnypläys olisi hermoja rentouttavampaa kuin kaivaa sormeen haavaa virkkuukoukulla ;)

t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

patti kirjoitti: No tuohan selviää pienellä testillä, hetkinen....

Noniin, ainakaan mä en huomaa mitään eroa F5:llä suoritetussa testissä palautumis/erottelunopeudessa käytän mä sitten kahta pennin kolikkoa tai penniä ja ruosteista naulaa (joo, mulla on YKSI hevosen kenkänaula :D). Ihan samalla nopeudella toi laite palautuu raudasta ja kuparista. Onko jotkut toiset laitteet sitten sellaisia, että ne toipuu raudasta eri tavalla kuin hyvistä materiaaleista?

t. patti
Minä tiedän yhden kalliin laitteen henkilökohtaisesti joka ei ole parhaimmillaan oikein rautaisessa paikassa, mutta tässä muutama esimerkki hitaasta palautumisesta:

http://www.youtube.com/watch?v=5QBwyLmxhpo
http://www.youtube.com/watch?v=odhpMMNfslQ

Vilkaise noiden laitteiden palautumisnopeus videon lopusta. :roll:
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
patti
Kunniajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 01 Heinä 2010, 20:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja patti »

Etsijä82 kirjoitti: Minä tiedän yhden kalliin laitteen henkilökohtaisesti joka ei ole parhaimmillaan oikein rautaisessa paikassa, mutta tässä muutama esimerkki hitaasta palautumisesta:

http://www.youtube.com/watch?v=5QBwyLmxhpo
http://www.youtube.com/watch?v=odhpMMNfslQ

Vilkaise noiden laitteiden palautumisnopeus videon lopusta. :roll:
Heh, menin katsoman noita videoita ja huomasin, että Youtubessahan on matopeli :D Kun videoikkunassa pyörii se pisteistä tehty ympyrä, niin kokeilkaapas silloin painella kursorinäppäimiä niin saatte matopelin pelattavaksi siksi aikaa kun video latautuu ;)

Oon just ny kännykllä liikenteessä, joten kestää noiden videoiden latautuminen, joten katson ne myöhemmin. Pelaan siihen saakka vaikka tuota matopeliä ;)

t. patti

edit: Viking VK40 en ainakaan osta koskaan :?
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
Vastaa Viestiin