Kiitos. Aamulla löysin myös tuon sormuksen Kalevala Korun sivuilta ja onneksi istuin tukevasti atk-tuolilla kun huomasin sormuksen hinnan.Kultaonnittelut! tuo näyttää muuten kovin Kalevalan tuotannolta, ei siis ihan halvimmasta päästä jalo![]()

Kiitos. Aamulla löysin myös tuon sormuksen Kalevala Korun sivuilta ja onneksi istuin tukevasti atk-tuolilla kun huomasin sormuksen hinnan.Kultaonnittelut! tuo näyttää muuten kovin Kalevalan tuotannolta, ei siis ihan halvimmasta päästä jalo![]()
Ennen ku mulla oli kunnon vaakaa niin käytin sokeripalaa, kynää ja viivotinta vaakanaNiksu kirjoitti:En tiedä tarkkaa painoa, koska minulla ei ole tarpeeksi tarkkaa vaakaa. Mutta eiköhän talousvaa'an viisari tuosta sormuksesta liikahtaisi, kyllä se sen verran jämäkältä tuntuu.![]()
Uusi kolmihaarakoukku uistimeen maksaa alle egen ja hyvä oittipeli siitä tulee!
Niksu kirjoitti:Kävin illasta harrastamassa puistopiippailua Valkeisenlammen nurmikolla ja aika harvassa oli hyvät piipit. Tunnin jaksoin etsiä, jonka jälkeen lähdin kahlailemaan uimarannalle. Koska nyt on ollut pitkään lämmintä, niin päätin kokeilla miten piippailu onnistuu uimahousuissa lähes kaulasyvyydessä. Piippailu kyllä onnistui, mutta löytöjen kauhominen oli hivenen haasteellista syvyydestä ja rannan savipohjasta johtuen. Tämmöistä löytyi tällä kertaa, rantalöydöt alhaalla ja puistolöydöt ylhäällä:
VarmastiTuo juttu olis pitänyt saada videolle ja youtubeen !! Olis siinä ollut lapsille ihmettelemistä
Minä olin Petosella. Meinasin ensin Kirveslahden uimarannalle, mutta se oli niin täydenoloinen että suuntasin Petosen puistoihin.Minäkin olin illalla pari tuntia keskustan puistoja selaamassa ! Eipäs satuttu nokikkain !
Hyvinhän sinä olet löytänyt kolikoita . Minä kävin Vänärillä Sunnuntai iltapäivällä . Saalis reilu kymmenen euroa ja 10 mk kolikko ja neljä markan lanttia.Niksu kirjoitti:Parina iltana on tullut käytyä piipparoimassa Kuopio Rockcockin aluetta Väinölänniemellä ja Kuopionlahdella yhteensä 5-6 tuntia ja tämmöistä on löytynyt:
Mitenkään tarkkaan en ole aluetta haravoinut, lähinnä käveleskin ympäri aluetta ja heiluttelin etsintä. Osa kolikoista löytyi ihan paljaalla silmällä ilman etsintä ja osa kolikoista on kunnosta päätellen vanhempaa satoa. Erikoisin pintalöytö on tuo kiiltävä metsokymppi, sillä se löytyi erään porakivillä aidatun kukkaistutuksen reunukselta ihan silmillä bongaten. Onkohan jolloin festarivieraalla ollut kasa metsokymppejä, joilla on yritetty ostaa kaljaa festarialueelta? Voisi kuvitella, että ruuhkaisessa kaljanmyyntipisteessä tuollainen metsokymppi voisi mennä kaksieuroisesta.
Tänään myös törmäsin erääseen AT Goldin heiluttujaan, johon olen törmännyt pari kertaa aikaisemmin. Mukava oli vaihtaa kuulumisia ja kertoilla kesän löydöistä. Hänen lisäkseen törmäsin pariskuntaan, joka oli heiluttamassa uutukaista Garrett ACE 400:sta.
Ja nämä reissut olivat taas eräänlainen merkkipaalu. Nyt At Pro on hankkinut itsensä vähän yli 50%:sti itsensä takaisin löytökolikoilla.