Etelä-Karjalan piippailijat

Keskustelua kaikesta muusta aarteenetsintään liittyvästä ja vaikka säästä kuin jo otsikoiduista aihepiireistä. Täällä voit kertoa vaikka muista harrastuksistasi.
Seve
Viestit: 18
Liittynyt: 04 Kesä 2012, 21:44

Etelä-Karjalan piippailijat

Viesti Kirjoittaja Seve »

Moro.
En ole tällä alueella toistaiseksi yhtään piipparoijaa yhyttänyt itse teossa ja olen miettinyt, mikä määrä harrastuksen parista löytyy Etelä-Karjalasta?
Itse olen melko ujo menemään ihmisten keskelle uimarannoille yms julkisille paikoille paljastimen kanssa tekemään itseäni kylähulluksi ja kaipaisin vertaistukea vanhempien ja uusienkin harrastajien parissa.
Eli jos Imatra/Lappeenranta suunnalta löytyy piippailijoita, jotka vailla aarteen etsijäseuraa / hyviä paikkoja tiedossa, jotka haluaa jakaa, niin ilmoitelkaa ihmeessä vaikka YV:llä taikka tähän ketjuun. Aloittelijaksi voisin itseni lukea. Viime kauden piipparoin halpis motonetin piipparilla, mutta sekin sai sen verran asiasta innotumaan, että muutama viikko sitten tuli postissa Garretin Ace 250. Millään ei malttaisi lumien lähtöä odottaa, vaikka hyvällä mallilla näyttäisi sekin viimein olevan.

Edit. 25v Imatran poika siis kyseessä. Oma auto löytyy, eli kulkupuolesta pääsen kyllä lähialueille.

-Seve
-Garrett Ace 250
-Garrett Pro-Pointer
-Kasa rikkinäisiä lapioita
-metallinpaljastin, mallia halpa

Joka toiselle kuoppaa kaivaa, löytää repäisykorkin.
Avatar
Yki
Kunniajäsen
Viestit: 1005
Liittynyt: 11 Touko 2007, 15:54
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Yki »

Morjens :)

Meitä on täälläpäin itse asiassa aika monta....

Yki
White's MXT + 950 kela + Super 12 + 10x12 SEF + Vibraprobe 560
Nautilus DMC-2Ba + 6/10/15" kelat
Doni
Viestit: 2
Liittynyt: 06 Helmi 2013, 10:10
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Doni »

Kotkasta olen mutta suvun juurilla käyn piipparoimassa Luumäellä.

Tuore harrastus, pari viikonloppua päässyt vasta harjoittelemaan laitteiden käyttöä.
Avatar
kimezki
Innostunut Etsijä
Viestit: 62
Liittynyt: 29 Kesä 2012, 18:43
Paikkakunta: lappeenranta

lappeenrantalainen (aloittelemassa harrastusta)

Viesti Kirjoittaja kimezki »

Montas henkilöä lappeenrannan suunnilla piippailee? Olen tainnut jonkun nähdä vilaukselta "onko tolla jätkällä metallinpaljastin!?" :D oli ensimmäinen kommentti siihen. Itse olen aloittamassa piipparointia ja ensimmäiseksi paljastimeksi valitsin garrett ace 250 joka on tällä hetkellä matkalla postiin :)
Avatar
JK
Kunniajäsen
Viestit: 2165
Liittynyt: 10 Elo 2008, 21:23
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja JK »

Tervetuloa harrastuksen pariin.
Seudulla vaikuttaa kymmenkunta piippailijaa.
Taitaa olla useampi 2-3 hengen porukka jotka touhuaa yhdessä ja erikseen.
Suomen Metallinetsijät Ry
Avatar
kimezki
Innostunut Etsijä
Viestit: 62
Liittynyt: 29 Kesä 2012, 18:43
Paikkakunta: lappeenranta

Viesti Kirjoittaja kimezki »

Hyvä tietää. Eipä ole pahemmit sattunut silmään harrastelijoita täällä päin. Itsellä ollut varmaan 1.5 vuotta mielessä aloittaa etsiminen ja nyt vihdoinkin tuli tilattua :lol: missä päin ei saa etsiä täällä? Linnoitukseen ei ainakaa ole mitää asiaa mutta mitäs muita paikkoja? Ja minkäslaisia löytöjä täältä päin on löydetty?
Avatar
JK
Kunniajäsen
Viestit: 2165
Liittynyt: 10 Elo 2008, 21:23
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja JK »

Tällä sivustolla on muutamassa vuodessa ehditty käydä läpi melkein kaikki harrastukseen liittyvät asiat, muutamat moneen kertaankin.
Tästä onkin kehittynyt toistaiseksi paras paikka saada tietoa kaikesta lajiin liittyvästä.
Lue heti sivuston alusta säännöt, siellä kerrotaan monta tärkeää asiaa jotka on tiedettävä.
Lue aiempia keskusteluja ja käytä haku toimintoa.

Myös http://www.suomenmetallinetsijat.fi/ sivulta löytyy tärkeää asiaa.
Tervetuloa myös SME:n jäseneksi.

Tuolta löytyy osa paikoista joille ei ole asiaa:
http://www.paikkatietoikkuna.fi/web/fi/kartta valitse karttatasoiksi muinaisjäännöskohteet.

Myös täältä: http://fba.evvk.com/geo/kulttuuriymparisto

Vuosittain on järjestetty kaikille avoimia piippailutapahtumia, mutta suuren suosion vuoksi ainakin osa niistä joudutaan rajaamaan vain SME ry:n jäsenille.


Lappeenrannan sunnallahan voitaisi järjestää jonkinlainen pienimuotoinen "tutustumispiippailu" uusille harrastajille. Osa ajasta käytettäisi laitteiden ja tekniikoiden vertailuun koekuopilla eikä vain sooloiltaisi pitkin peltoa.
Jos kiinnostusta löytyy ja jollakin on tiedossa sopiva niitetty pelto ja hoitaa luvan 10-20 hengen porukalle, niin voin ruveta puuhaamaan tapahtumaa SME:n nimissä.

Pellolla saisi olla ikää yli 100 vuotta niin saattaisi jotain löytyäkin.
Jos homma rupeaa etenemään niin se voi taas tapahtua aika nopeastikin, tyyliin "ok, ens lauantaina klo 11.00. tulee kuka pääsee".

Laittakaapa viestiä jos on kiinnostusta tai paikkaa.

-JK-
Suomen Metallinetsijät Ry
Avatar
Janisyd
Viestit: 17
Liittynyt: 23 Touko 2015, 16:05
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Etelä-Karjalan piippailijat

Viesti Kirjoittaja Janisyd »

Hei !

Pakko mainostaa teille ! Loin tänään facebookkiin ryhmän " Etelä-Karjalan Metallinetsijät. Käykää liittymässä nii saisi vähän EK:n porukkaa kasaan. Yhteis piippejä olisi tarkoitus koota jossain vaiheessa kunhan saan lupia pelloille :)
Vinkatkaa kavereillekkin ! Tänks :D
Kuva

- Garrett AT Gold
- Garrett Pro-Pointer AT
- Garrett Edge Digger
Superhero@
Viestit: 3
Liittynyt: 10 Helmi 2017, 18:27
Paikkakunta: Imatra

Re: Etelä-Karjalan piippailijat

Viesti Kirjoittaja Superhero@ »

Tervehdys

En toistaiseksi tituleeraa itseäni uudeksi harrastajaksi, koska varsinaiset etsintävehkeet puuttuvat vielä. Ja siitä itse asiaan, että olisiko joku E-Karjalan piippailija kiinnostunut pitämään pienen esittelyn jostain laitteesta/laitteista ja yleisesti koko käytännön touhusta kunhan kevät koittaa? Ei ole halua heti ensalkuuun kiivetä perse edellä puuhun, joten siinä mielessä kaikki käytännön vinkit ihan paikallaan.

Asun Imatralla ja kiinnostus piippailuun virinnyt historiaharrastuksen pohjalta.
IIPPIS
Viestit: 4
Liittynyt: 18 Helmi 2017, 18:14

Re: Etelä-Karjalan piippailijat

Viesti Kirjoittaja IIPPIS »

Superhero@ kirjoitti:Tervehdys

En toistaiseksi tituleeraa itseäni uudeksi harrastajaksi, koska varsinaiset etsintävehkeet puuttuvat vielä. Ja siitä itse asiaan, että olisiko joku E-Karjalan piippailija kiinnostunut pitämään pienen esittelyn jostain laitteesta/laitteista ja yleisesti koko käytännön touhusta kunhan kevät koittaa? Ei ole halua heti ensalkuuun kiivetä perse edellä puuhun, joten siinä mielessä kaikki käytännön vinkit ihan paikallaan.

Asun Imatralla ja kiinnostus piippailuun virinnyt historiaharrastuksen pohjalta.
Moi. Hommasin myös eilen tuollasen Garretin 250 ja ois kiva saada kaveria pelloille piippailee kesällä. Asun myös Imatral.
Avatar
Griffon
Viestit: 4
Liittynyt: 11 Loka 2017, 13:48
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Etelä-Karjalan piippailijat

Viesti Kirjoittaja Griffon »

Ensimmäinen metsäkeikka takana. :D
Rautanaulaa ja korkkia piisaa eiköhän sitä
jotain jännääkin vielä löydy.
300i laitteena . Pinpointter puuttuu vielä!
Ruokolahti/Rautjärvi akselilla tongin.
Garrett Ace 300i + Pro-Pointer at + SA kenttälapio
Avatar
Astalo
Raavas Tonkija
Viestit: 774
Liittynyt: 02 Loka 2012, 04:23
Paikkakunta: Rautjärvi
Viesti:

Re: Etelä-Karjalan piippailijat

Viesti Kirjoittaja Astalo »

No tuo osui jo aika lähelle. Minä kiertelen peltoja ja vanhoja talonpaikkoja pääasiassa Änkilän alueella noin viisi kilometriä Simpeleeltä länteen päin, mutta sattui yksi revähdys oikean käden kyynärpäässä jokin aika sitten, joten tämä syyskausi menee valitettavasti ihan muissa puuhissa. Golden Mask 4:sen kanssa on tullut piippailtua jo nelisen vuotta.
Vasily
Viestit: 1
Liittynyt: 07 Elo 2018, 14:11

Re: Etelä-Karjalan piippailijat

Viesti Kirjoittaja Vasily »

Hei,

Etsin kavereita Lappeenranta - Imatran aluella.
Omistan Ace 250.
Auto on.
0456513270
TOXIC
Viestit: 43
Liittynyt: 06 Touko 2018, 01:46
Paikkakunta: Imatra Etelä-Karjala

Re: Etelä-Karjalan piippailijat

Viesti Kirjoittaja TOXIC »

Täällä kanssa yksi lisää joka etsii kaveria piippailuun! Imatra-simpele välillä olen kaivellut. Laitteet löytyy mutta paikkoja ei.. puh 0503740988 jos jotain kiinnostaa !
Aloitteleva harrastaja
Vanhin kolikko öre 1720
Vastaa Viestiin